0
02143000313

تحلیل قدرتمند زبان بدن اوباما و ترامپ در کاخ سفید

زبان بدن اوباما و ترامپ چه می گوید؟

یک کارشناس زبان بدن ( Body Language ) به تحلیل رفتار و ژست های باراک اوباما و دونالد ترامپ در جریان دیدار اخیرشان در کاخ سفید پرداخته و اینطور نتیجه گیری کرده که اوباما ژست های ناشی از “خستگی” داشته اما رفتارهای ترامپ نشان دهنده جدیت و همچنین واهمه ناشی از روبرو شدن با مسائل جدید بوده است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت ، باراک اوباما رئیس جمهور فعلی آمریکا و دونالد ترامپ، پیروز انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه در این کشور هر دو بازخوردهای مثبتی از دیدار ۹۰ دقیقه ای خود در کاخ سفید داشتند با این حال مفسران می گویند بعد از سال ها جدال میان این دو کاملا مشخص بود که همچنان تنش میان آنها وجود دارد.

تحلیل قدرتمند زبان بدن اوباما و ترامپ در کاخ سفید
پاتی وود، یک کارشناس زبان بدن به تحلیل رفتارهای اوباما و ترامپ بر اساس تصاویری که از دیدار آنها منتشر شده پرداخته و این نتیجه را گرفته که اوباما ژست یک فرد “ناامید و تسلیم شده” را داشته در حالی ترامپ حال یک فرد “جدی و شاید دچار ترس و واهمه” را دارد.

وود به ایندیپندنت گفت: اگر شما به شکل نشستن هر دو نفر دقت کنید حالت پاهای آنها به حال “آلفای مردانه” است به این معنی که “من مرد هستم”. پاهای اوباما البته کمی بازتر از پاهای ترامپ است که بنا به تفسیر وود نشان می دهد اوباما به طور ناخودآگاه پیام اعمال تسلط و تحکم را می دهد.

همچنین حالت دست های این دو نفر به ویژه ترامپ نیز جالب توجه است. دست های ترامپ مثل حالت “دست های در حال دعا اما رو به پایین” است.

تحلیل قدرتمند زبان بدن اوباما و ترامپ در کاخ سفید
وود عنوان می کند: تفسیر من این است که ترامپ در این حالت چیزی را فهمیده که قبلا نمی دانسته و این حالت دست های یک آدم بی اطمینان است.
او تصریح می کند: ترامپ هنگام شروع صحبت با دستهایش خود را می گیرد و این نشان میدهد که او نیاز به آرام ساختن خودش دارد. اوباما هم در مقابل دستهایش را روی پاهایش قرار می دهد که این هم علامت یک آدم خسته است.

تحلیل قدرتمند زبان بدن اوباما و ترامپ در کاخ سفید
وود اظهار داشت: در بخشی از این دیدار اوباما می گویند که دلگرم شده است اما در این بخش او چشمانش را می بندد. من آن را به نشانه عدم تمایل به تماس چشمی می دانم. این کار می گوید که اوباما در واقع کاملا دلگرم نیست.
وی افزود: اوباما شدیدا خسته، تسلیم و نه چندان امیدوار بود اما بسیار حال رئیس جمهور بودن را داشت. ترامپ جدی بود اما علامت هایی داشت که انگار اطلاعاتی را فهمیده که او را مرعوب ساخته است.
ترامپ بعد از این دیدار بلافاصله در توئیتر هر گونه شائبه وجود تنش بین خود و اوباما را رد کرد.

[yt_buttons type=”none” style=”bubbles” link=”https://www.seminarema.com/images/Content/body_language/body-language-trump.jpg” target=”_blank” color=”#FFFFFF” background=”#ef2d46″ icon=”icon: upload” icon_right=”” subtitle=””radius=”25px” animated_icon=”no” size=”lg” full=”no” center=”yes” ] مشاهده اینفوگرافیک زبان بدن ترامپ [/yt_buttons]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *