0
02143000313

۱۲ راهکار فوق العاده برای مدیریت بر خود

مدیریت تنها برای مدیران نیست، درست همانطور که رهبری تنها مختص رهبران نیست. همه ما می‌توانیم هر چیزی را مدیریت و رهبری کنیم، این موقعیت‌ها تنها برای افرادی که در چنین مقام‌هایی قرار دارند، نیستند. به شخصه تصور می‌کنم مدیر یا رهبر بودن صرفا یک اسم است، همه ما می‌توانیم هر یک از این دو کلمه را برای مدیریت و رهبری زمان‌های مختلف در مواقع گوناگون به کار گیریم.

12 راهکار فوق العاده برای مدیریت بر خود

مدیریت تنها برای مدیران نیست، درست همانطور که رهبری تنها مختص رهبران نیست. همه ما می‌توانیم هر چیزی را مدیریت و رهبری کنیم، این موقعیت‌ها تنها برای افرادی که در چنین مقام‌هایی قرار دارند، نیستند. به شخصه تصور می‌کنم مدیر یا رهبر بودن صرفا یک اسم است، همه ما می‌توانیم هر یک از این دو کلمه را برای مدیریت و رهبری زمان‌های مختلف در مواقع گوناگون به کار گیریم.

 

راه دیگر، به اعتقاد من همه ما می‌توانیم از طریق مدیریت عالی همه مسائل خود را رهبری کنیم؛ این‌ها مفاهیمی هستند که می‌توانند معنای فوق العاده‌ای به زندگی و شغل شما بدهند.

 

به عنوان مثال، به ۱۲ قانون مدیریت و کنترل فکر کنید. کسب و کاری که تمامی مسائل کاری و زندگی خود را مدیریت کرده باشد، شرط می‌بندم که اکنون به یکی از عظیم‌ترین کسب و کار‌ها تبدیل شده است.

 

۱ – با ارزش‌ها و معیار‌های خود زندگی کنید، هر آنچه که هستند. تغییر ارزش‌ها در موقعیت‌های گوناگون می‌تواند افراد را گیج و گمراه کند، زیرا قادر به پیش بینی رفتار تان نیستند.

 

۲ – با خود تان صحبت کنید! هیچ کس نمی‌تواند آنچه را که فکر می‌کنید “بشنود” مگر اینکه فکر خود را با صدایی رسا بیان کنید. خواندن ذهن افراد چیزی است که اکثر افراد قادر به انجامش نیستند.

 

۳ – با افتخار از مهارت‌های خود صحبت کنید و قول‌های که می‌دهید را عملی سازید. در غیر این صورت، مردم در نهایت آنچه را که می‌گویید باور نخواهند کرد و دیگر حرف‌های شما تاثیری مثبت نخواهد داشت.

 

۴ – خواهان مسئولیت‌های بیشتری باشید و انتظار پاسخگویی به آن‌ها را داشته باشید. این چیزی است که مالکیت مسئله‌ای را در بر می‌گیرد؛ که معمولا همه چیز یا هیچ چیز است، بنا بر این سعی کنید به بهترین نحو عمل کنید.

 

۵ – انتظار نداشته باشید که افراد گوناگون به شما اعتماد کنند، در صورتی که خودتان هنوز به آن‌ها اعتماد ندارید. اعتماد می‌تواند با نتیجه بر آورده شدن انتظارات همراه باشد.

 

۶ – با ایجاد عادت‌های خوب و گذر از موارد منفی و نا کار آمد، مولد باشید و بازدهی را افزایش دهید. عادت‌های خوب انرژی لازم برای حرکت به جلو را تامین می‌کند؛ عادت‌های بد انرژی شما را می‌گیرند.

 

۷ – اخلاق خوب کاری داشته باشید، چیزی که امروزه نادر است. کنجکاوی بی مورد، افکار قدیمی و سنتی و به تاخیر انداختن امور می‌تواند موجب سلب اعتماد شود. به موقع بودن، حرفه‌ای عمل کردن و سعی و کوشش، بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. عمل گرا باشید و سعی کنید کار‌ها را به خوبی انجام دهید.

 

۸ – محبوب باشید. بخوانید و یاد بگیرید، سپس چیز‌هایی را که می‌دانید به دیگران تدریس کنید و با افراد گوناگون به اشتراک بگذارید. هیچ کس به شما برای جلب توجه بدهکار نیست؛ باید خودتان آن را کسب کنید تا نظر‌ها جذب شما شوند.

 

۹ – مهربان باشید. با مهربانی، ادب و احترام با دیگران رفتار کنید.

 

۱۰ – قوانین خود را داشته باشید. چیزی که بزرگسالان برای پشرفت به آن نیاز دارند.

 

۱۱ – خودتان را قربانی کاری نکنید، شما همیشه راهی برای انتخاب دارید، پس خجالت نکشید: بدون ابراز پشیمانی مسیر دیگری را انتخاب کنید و با دیدی مشتاق به جلو پیش بروید.

 

۱۲ – سالم زندگی کنید و از خود مراقبت کنید. ذهن، بدن و روح خود را تمرین دهید و سالم و درست زندگی کنید، در این صورت افراد مختلف می‌توانند بر روی شما حساب کنند و در این صورت زندگی خوبی را برای خودتان خواهید ساخت.

 

مدیران به شما می‌گویند، واقعا نیازی به مدیریت افرادی که تحت تاثیر این قوانین زندگی می‌کنند، ندارند. در عوض، آنان می‌توانند توجه خود را به مدیریت کسب و کاری که در حال رشد هستند، اختصاص دهند. فرصت‌ها تنها چیز‌هایی هستند که رهبران از آن‌ها به خوبی استفاده می‌کنند.

 

منبع: سایت فرادید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *