0
02143000313

۷ روش برای اینکه دیگران حس مهم‌ و با ارزش بودن داشته باشند

7 روش برای اینکه دیگران حس مهم‌ و با ارزش بودن داشته باشند

تشویق و تحسین

می‌خواهم انقدر شما را تشویق ‌کنم تا از من قدردانی کنید و بگویید “متشکرم” و به کارمند، دوست، فرزند و همکارانتان هم چنین واکنشی را نشان دهید  و آنها را تشویق کنید تا در زندگی و کارشان بهتر باشند.

تشویق و تحسین کردن مداوم دیگران را به یک عادت تبدیل کنید. هر چه رفتارهای سازنده و مثبت دیگران را بیشتر تشویق و تحسین کنید در ذهن خود هم انسان موفقی خواهید بود و دیگران هم همین کار را برای شما انجام خواهند داد .

از میان همه مفاهیم مربوط به «خود»، احساس ارزشمندی یا ارزشمند دانستن خود، مهم‌ترین است. اعتماد‌ به نفس، عزت نفس، عشق به خود، احترام به خود و دیگر مفاهیم مشابه، همگی بااهمیت هستند؛ اما بنیان همۀ آنها احساس ارزشمندی است. منبع

 

قدردانی
قدردانی

۷ روش برای اینکه دیگران حس مهم‌ و با ارزش بودن داشته باشند

۱- از افراد به خاطر هر کاری که انجام می‌دهند قدردانی کنید

همیشه خشنودی خود را از رفتار های مثبت دیگران اعلام کنید . هر بار که شما از دیگران تشکر می‌کنید، باعث می‌شود آنها حس بهتری نسبت به خودشان پیدا کنند. شما باعث افزایش عزت نفس و بهبود درک از خود در آنها می‌شوید. شما باعث می‌شوید آنها احساس مهم بودن کنند. شما کاری می‌کنید که آنها احساس کنند کاری که انجام داده‌اند با ارزش و مفید بوده و نتیجه اش این می شود که  شما به آنها قدرت تا کارهای مفید بیشتر انجام دهند .

قدردانی
قدردانی

۲- با تشکر از دیگران، عزت نفس خودتان را هم بالا می‌برید

موضوع جالب دیگر درباره تشکر کردن از دیگران این است که وقتی شما جمله ی “از شما متشکرم” را می‌گویید، احساس بهتری هم نسبت به خودتان خواهید داشت . وقتی  تشکر خود را ابراز می‌کنید، انرژی مثبت شما از درون‌تان در تمام روابطی که با دیگران دارید تاثیر می گذارد  و متعجب خواهید شد چطور محبوب تر شده و چطور دیگران برای کمک به شما در هر کاری که انجام می‌دهید مشتاق‌تر می‌شوند.

تشکر
تشکر

۳- همیشه دیگران را تحسین و تایید کنید

راه دیگری که می‌توانیم به دیگران حس مهم بودن، قدرت و انرژی بدهیم؛ تحسین و تایید سخاوتمندانه است. آزمایش‌های روانشناسی نشان داده‌اند که، وقتی کودکان توسط دیگران تحسین می‌شوند، سطح انرژی‌شان بالا رفته، ضربان قلب و میزان تنفس‌شان افزایش می‌یابد و احساس بهتری نسبت به خودشان پیدا می‌کنند.

تحسین
تحسین

۴- “تحسین یک دقیقه‌ای” را امتحان کنید

شاید با ارزشترین درسی که از کتاب “مدیر یک دقیقه‌ای” کن‌بلانچارد یاد گرفتم، پیشنهاد ابراز “تحسین یک دقیقه‌ای” در هر فرصت ممکن است. اگر در روابط خانوادگی و اجتماعی‌تان دقت کنید متوجه خواهید شد که تحسین و تایید صادقانه دیگران به خاطر کارهایی که انجام داده‌اند، چه کوچک و چه بزرگ بر روی روابط شما تاثیر خواهد داشت و در پایان از اینکه چقدر دیگران شما را دوست دارند  و حاضرند به شما در کسب اهدافتان کمک کند متعجب خواهید شد .

تحسین
تحسین

۵- قانون عمل متقابل را تمرین کنید

قانون روانشناسانه عمل متقابل می‌گوید:”اگر شما باعث شوید که من نسبت به خودم احساس بهتری پیدا کنم، من هم راهی پیدا خواهم کرد تا شما نسبت به خودتان احساس بهتری پیدا کنید.” به عبارت دیگر، افراد همیشه به دنبال راهی هستند تا محبت شما نسبت به خودشان را جبران کنند. زمانی که  شما به دنبال  فرصتی هستید تا دیگران را تشویق کنید و چیزی بگویید که دیگران نسبت به خودشان احساس بهتری پیدا کنند، نه تنها احساس بهتری نسب به خودتان خواهید داشت ، بلکه از اتفاقات فوق‌العاده‌ای که در کنار شما و توسط اطرافیانتان رخ خواهند داد  متحیّر خواهید شد.

محبت کردن
محبت کردن

۶- به دیگران توجه و گوش کنید

روش دیگر برای قدرت بخشیدن ، افزایش اعتماد به نفس  و دادن حس مهم بودن به دیگران، در زمانی است که آنها صحبت می‌کنند و شما باید به دقت به آنها توجه کنید. بسیاری از افراد آنقدر پرمشغله هستند که اصلاً وقت شنیدن نداشته و وقتی دیگران صحبت می‌کنند بی حوصله می‌شوند. به خاطر داشته باشید، مهمترین و متعدد ترین موقعیت تشویق دیگران که بار ها اتفاق می افتند زمانی است که اطرافیانتان صحبت میکنند ، تشویق شما در این زمان گوش دادن دقیق به آنهاست.

صحبت کردن
صحبت کردن

۷- از هر فرصتی برای ارتقاء دیگران استفاده کنید

سه قانون کلی برای قدرت دادن به افرادی که دوروبر  ما هستند وجود دارد این سه قانون تحسین، تایید و توجه به آنهاست .
جمله “از شما متشکرم” را همیشه بگویید و قدردانی‌ خود را در هر زمان که توانستید نسبت به دیگران ابراز کنید. به خاطر هر کاری که انجام می‌دهند، آنها را تحسین کنید. وقتی صحبت می‌کنند و قصد تعامل با شما را دارند به دقت به آنها توجه کنید. این سه رفتار به تنهایی باعث افزایش مهارت ارتباطی شما میشوند و به افرادی که دوروبر شما هستند حس قدرت اعطا می‌کند.

 

سوالات متداول

چگونه به دیگران حس مهم بودن و باارز بودن دهیم ؟

از افراد به خاطر هر کاری که انجام می‌دهند قدردانی کنید – با تشکر از دیگران، عزت نفس خودتان را هم بالا می‌برید – همیشه دیگران را تحسین و تایید کنید – “تحسین یک دقیقه‌ای” را امتحان کنید – قانون عمل متقابل را تمرین کنید – به دیگران توجه و گوش کنید – از هر فرصتی برای ارتقاء دیگران استفاده کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *