0
02143000313

بهبود مهارت های مطالعه با استفاده از سبک های یادگیری

بسياري معتقدند كه سبك های يادگيری بر خود يادگيري تاثير مي گذارند. اگر چه اصطلاح سبك‌های يادگيری به طرق مختلف تعريف مي شود و تعاريف گوناگوني دارد و ليكن عمدتاً همه تعاريف بر اين نكته تاكيد مي ورزند كه سبك های يادگيری شامل باورها، اعتقادات و رجحانها و رفتارهائی می باشد كه افراد به كار می برند تا در يك موقعيت معينی به يادگيری خود كمك كنند.

مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که اکثر کودکان با هم متفاوت بوده و هر کدام سبک یادگیری منحصر به فرد خودشان را دارند. مشخص کردن سبک یادگیری کودکتان اولین گام در بهبود مهارت ها و نمراتش است. به یاد داشته باشید که هیچ “درست یا غلطی” یا “بهتر و بدتری” در سبک های یادگیری وجود ندارد. بعضی بچه ها با استفاده از تنها یکی از این سبک ها بهتر یاد می گیرند و بعضی بچه ها نیاز به ترکیبی از این سبک های یادگیری دارند. چهار نوع سبک یادگیری مجزا وجود دارد:

سبک های یادگیری
سبک یادگیری اول:

بصری/کلامی: شما می توانید وقتی اطلاعات به صورت بصری با در قالب نوشتاری نمایش داده می شوند بهتر یاد بگیرید.

سبک یادگیری دوم:

بصری/غیرکلامی: شما می توانید وقتی اطلاعات به صورت بصری و در قالب یک تصویر یا طراحی نمایش داده می شود بهتر یاد بگیرید.

سبک یادگیری سوم:

لامسه/حرکتی: وقتی به صورت فیزیکی در یک فعالیت درگیر هستید بهتر یاد می گیرید.

سبک یادگیری چهارم:

شنیداری/کلامی: وقتی اطلاعات در قالب شفاهی ارائه شود بهتر یاد می گیرید.

پیدا کردن برنامه مطالعه یا آموزشی ای که هر ۴ سبک یادگیری را به کار بگیرد می تواند مهارت مطالعه کودکتان را بهتر کرده و کودک شما از یادگیری هیجان زده شود.

 

منبع : howtolearn

اگر به دنبال افزایش مهارت‌های یادگیری و شیوه های صحیح مطالعه هستید، به شما توصیه میکنم فرصت را از دست ندید و سه نوشته زیر را همین الان بخوانید :

[yt_promotion_box type=”none” align=”center” title=”نرم افزار تندخوانی شاپرک” title_color=”#fff” button_text=”برای مشاهده محصول کلیک کنید” button_link=”https://www.seminarema.com/tondkhani.html#yt-shortcode” width=”100″ target=”_blank” promotion_color=”#fff” promotion_background=”#4e9e41″ promotion_radius=”0px” button_color=”#fff” button_background=”#2e6b24″ button_background_hover=”#e81f2e” button_radius=”0px” ] برنامه ای که پیش روی شماست، با عنوان نرم افزار آموزش تندخوانی شاپرک، مجموعه ای است از تلاش یک تیم متخصص برنامه نویسی و یک تیم تحقیقی و پژوهشی. به دلیل سادگی و در عین حال کارایی قابل توجه؛ این نرم افزار به راحتی در تمامی سیستم ها قابل اجرا است و این امکان را به کاربرانی که سیستم هایی با قابلیت های سخت افزاری پایین دارند، میدهد تا تند خوانی را بیاموزند.[/yt_promotion_box]

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *