0
02143000313

چگونه انگیزه مطالعه خود را بالا ببریم؟

چگونه انگیزه مطالعه خود را بالا ببریم؟

انگيزه برای خوب مطالعه کردن

اگر فکر می کنيد انگيزه کافی برای مطالعه نداريد، به وب سایت آموزشی ما خوش آمديد. بيشتر دانش آموزان چنين مشکلی را براي يک بار يا بيشتر از يک بار تجربه می کنند. انگيزه برای خوب مطالعه کردن مهم است. وقتی که انگيزه داريد، می بينيد که خيلی راحت است که در يک بازه زمانی تمرکزتان را حفظ کنيد. وقتی که با انگيزه نيستيد نه تنها تمرکز داشتن سخت است بلکه خواهيد ديد که حتی شروع کردن هم سخت است.

تا حالا شده وقتی که می‌خواهید درس بخوانید، مدت‌ها بی‌فایده فقط به کلمات خیره شوید؟ آیا درس خواندن برای‌تان کار خواب‌آوری شده است؟ آیا بیشتر اوقات احساس می‌کنید حوصله‌ی درس خواندن را ندارید؟ اگر این مشکلات را تجربه کرده‌اید … منبع

مطالعه
مطالعه

اگر برای مطالعه فاقد انگیزه هستید، به جمع ما خوش آمدید. احتمالاً هر دانش آموزش یک بار  یا بیشتر این مشکل رو تجربه کرده.
انگیزه برای مطالعه خوب بسیار مهمه. وقتی با انگیزه هستید، میتونید در طول مدت مطاله به راحتی تمرکز کنید. وقتی انگیزه ای ندارید، نه تنها به سختی می تونید متمرکز بشید، شروع دوباره هم براتون سخت میشه.

مطالعه
مطالعه

۹ راه ساده برای ایجاد انگیزه در مطالعه

  1. برای مطالعه به خودتون پاداش بدید. برای مثال، بعد از یک جلسه مطالعه موفق، میتونید برای خودتون یه بستی بزرگ بگیرید.
  2. با دوستانتون مطالعه کنید ، میتونید کمی هم سرگرمی داشته باشید ولی افراط نکنید.
  3. اهداف بلند مدتتان را به خودتان یادآوری کنید. برای رسیدن به اهدافتان نیاز به موفقیت تحصیلی دارید. برای موفقیت تحصیلی هم نیاز به مطالعه خواهید داشت.
  4. عوامل حواس پرتی را کنار بزنید. اگر درکنار چیزهایی که بیشتر از مطالعه علاقه به انجامشان دارید مشغول مطالعه هستید، احتمالاً همان کارها را به جای مطالعه انجام خواهید داد.
  5. به دنبال ایجاد علاقه در هر چیزی که میخواهید مطالعه کنید باشد. این کار مطالعه را لذت بخش تر خواهد کرد.
  6. استراحت کنید. وقتی احساس کردید که نیاز به استراحت دارید، از جایی که قابل قبول هست مطالعه خودتون رو متوقف کنید. این کار باعث میشه وقتی میخواهید مطالعه رو از سر بگیرید راحتتر باشید.
  7. یک محیط راحت و مناسب به پا کنید. اگه احساس راحتی کنید نسبت به مطالعه تمایل بیشتری خواهید داشت.
  8. اهداف معقولی برای هر جلسه مطالعه تعیین کنید. احتمالاً اگر به جلسه مطالعه خود به عنوان یک “ماموریت غیرممکن” نگاه کنید نمی توانید خیلی پیشرفت داشته باشید.
  9. از یک پوستر انگیزشی استفاده کنید. پوستر رو جایی که وقت مطالعه بتونید ببینید قرار بدید. پوستر میتونه شامل کلمات مثبت و تصاویری که موفقیت رو نشون میده باشه. میتونید یکی از این پوسترها رو بخرید یا حتی برای خودتون درست کنید. همچنین میتونید داستان های الهام بخش در مورد آدم های واقعی که به موفقیت رسیدن رو مطالعه کنید.
مطالعه
مطالعه

فقط انجام بدید. وقتی انجامش بدید، احساس بسیار بهتری خواهید داشت و دیگر نگران انجام شدن آنها نخواهید بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *