0
02143000313

اینفوگرافیک: ۱۲ نشانه‌‌ اینکه شما کارمند بسیار بدی هستید

بعضی از کارمندان بهتر از بقیه هستند، ولی اگر کارمندی باشید که در اداره‌تان مشکل ایجاد می‌کنید چه؟ اینکه کارمند بسیار بدی هستید به این معنی که آدم بد، تنبل یا ناموفقی باشید نیست. شاید شرایط شما مطابق شرایط و سبک کاری رئیس‌تان نیست.

شاید در شغل و پیشه اشتباهی مشغول کار هستید. اگر احساس می‌کنید که کار مناسبی انجام نمی‌دهید، پس مهم است دلایل آن را دانسته و گام‌هایی برای اصلاح وضعیت‌تان بردارید. قبل از اینکه بتوانید آن را انجام دهید، شما باید قادر به تشخیص اینکه کارمند بدی هستید یا نه باشید.

در اینفوگرافیک زیر ۱۲ نشانه اینکه کارمند بسیار بدی هستید عنوان شده است. در ادامه با سمینارما همراه باشید:

اینفوگرافیک: 12 نشانه‌‌ اینکه شما کارمند بسیار بدی هستید

[yt_buttons type=”none” style=”bubbles” link=”https://www.seminarema.com/images/infographic/signs-that-youre-a-terrible-employee.png” target=”_blank” color=”#FFFFFF” background=”#ef2d46″ icon=”icon: upload” icon_right=”” subtitle=””radius=”25px” animated_icon=”no” size=”lg” full=”no” center=”yes” ] دانلود سایز اصلی اینفوگرافیک [/yt_buttons]

 

۱- وقت شناس نیستید

چه ضرب‌العجل‌های مهم را فراموش کرده باشد، دیر به جلسه ملاقات رسیده یا در زمان‌های دلبخواهی به محل کارتان رفته باشید، این تأخیرهای همیشگی به همه می‌گوید که به وقت باارزش آنها احترام نمی‌گذارید.

۲- همیشه عذر و بهانه می‌آورید

در واقع بهانه تراشی فرار از مسئولیت است، این در حالیست که اندیشه و مسئولیت پذیری، عامل متمایز کننده ی انسان و حیوان است. انسان به عنوان اشرف مخلوقات، باید در برابر اعمال خود مسئولیت پذیر باشد. اگر برای موفقیت ها به خود افتخار می کنیم، در مقابل، قصورات خود را نیز باید بپذیریم. اگر سر خود را مثل کبک در برف فرو کنیم، عواقب اشتباهات ما بیشتر خواهد شد.

۳- شما کم‌کاری می‌کنید

شما کارها را در حد شکست خوردن انجام می‌دهید. کارها را تنها به اندازه‌ای انجام می‌دهید که اخرج نشوید و تنها همین. اگر رئیس‌تان از شما درخواست کرد کار چالش‌برانگیزی را از راه دور کنترل کنید، از کوره در می‌روید. نمی‌توانید کسی را با این حرکات فریب داده و با این اخلاق کاری تنها روی شهرت و اعتبارتان ریسک می‌کنید.

۴- شما به شایعه‌پراکنی علاقه دارید

همه شایعات بد نیستند. با این وجود، وقتی پای دورغ‌های پست و حرف‌های بی‌اهمیت به میان می‌آید، از کسانی که شایعه‌پراکنی می‌کنند دوری کنید. این اتفاق تنها اعتبار شما را از بین خواهد برد.

۵- فکر می‌کنید باهوش‌ترین فرد در اداره هستید

خوب است که اعتماد به نفس داشته باشید و احتمالاً در برخی از حوزه‌ها باهوش‌تر باشید، امّا هیچ کس دوست ندارد با همکار متکبر و مغرور کار کند، ولی مجبور نیستید خودتان را هم دست‌کم بگیرید.

۶- شما باوری به اهداف و ارزشهای شرکت‌تان ندارید

فکر می‌کنید اهداف شرکت‌تان مزخرف و مدیران شرکت هم احمق هستند.
نمی‌دانم، شاید شما درست فکر می‌کنید. امّا اگر حقیقتاً تحت تاثیر شرکت‌تان نیستید، در عوض وقت تلف کردن روی گزارشات روزانه، باید به دنبال کار دیگری باشید.

۷- شما به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به همکارانتان عملکرد ضعیف‌تری دارید

آیا همکارانتان کارمندان فوق‌العاده با استعدادی هستند؟ مطمئناً نه.

۸- شما با هیچ کسی در شرکت معاشرت نمی‌کنید

بله، احتمال این که همه در سازمان شما بد باشند وجود دارد. امّا تا به حال فکر کرده‌اید مشکل اصلی خود شما باشید.

۹- شما مرتباً از دیگران عذرخواهی می‌کنید

۱۰- شما از بار مسئولیت‌هایتان شانه خالی می‌کنید

در انتهای روز کاری مدام به ساعت نگاه می‌کنید تا زمان مناسب برای ترک محل کارتان برسد. شما هر فرصتی پیدا کنید از زیر بار مسئولیت‌هایتان شانه خالی می‌کنید. به اندازه کافی به خودتان سختی نمی‌دهید. به کارتان هم خیلی تعهد ندارید.

۱۱- شما مدام درخواست و مطالبه دارید

در همه شغل‌ها مذاکره وجود دارد. باید کاملاً به دنبال بهترین حقوق، مزایا، ساعت کاری و غیره و ذالک بهتر باشید. امّا اگر بدون اینکه ارزش و سودی برای شرکت‌تان به ارمغان بیاورید، مدام درخواست و مطالبه دارید، پس این‌ می‌تواند نشانه بدی برای شما باشد.

۱۲- شما هیچ اشتیاقی برای پیشرفت ندارید

شما کارتان را انجام می‌دهید، ولی به به آن افتخار نمی‌کنید. کاملاً از اینکه کارمند متوسطی باشید راضی هستید. در برخی از سازمان‌ها، شاید بتوانید سالها دوام بیاورید. در برخی دیگر از سازمان‌ها احتمال این هست که با شخص دیگری که اشتیاق و علاقه‌ی بیشتری نسبت به شما دارد جایگزین شوید.

منبع : businessinsider

اینفوگرافیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *