0
02143000313

۱۰ عادت وحشتناکی که شادی شما را نابود می‌کند

همه ما پیوسته در جستجوی خوشبختی هستیم. هر روز انتخاب‌هایی در زندگی می‌کنیم که روی اینکه چطور نسبت به خودمان فکر و احساس می‌کنیم تاثیر می‌گذارد. ما معمولاً باور داریم تصمیمات خوبی می‌گیریم که ما را به خوشبختی نزدیک‌تر می‌کند. ما به طور طبیعی به دنبال این هستیم که از ترس‌ها دوری کرده و زندگی راحتی برای خودمان بسازیم.

تنها مشکل این هست که گاهی اوقات انتخاب‌هایی که می‌کنیم در واقع اضطراب و ناامیدی ما را بیشتر می‌کنند. در چرخه‌ای از عادات بد گرفتار می‌شویم که به ما آسیب می‌زنند و شانس ما برای پیدا کردن رضایت پایدار را نابود می‌کنند.

10 عادت وحشتناکی که شادی شما را نابود می کند

شما می‌توانید این چرخه منفی را متوقف کرده و با دوری کردن از عادت‌هایی که در زیر عنوان می‌کنیم دوباره شادی را به سمت خود جذب کنید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] به طور مداوم خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید [/yt_heading]

مقاومت در برابر وسوسه مقایسه کردن خودمان با دیگران تقریباً غیرممکن است. هرچند، مقایسه مداوم خودمان با دیگران منجر به نارضایتی از زندگی‌مان می‌شود.

کار راحتی است که به دیگران نگاه کرده و فکر کنیم آنها شغل عالی، روابط شاد و درآمد بیشتری دارند و به نظر جذاب‌تر هم هستند. امّا این مقایسه‌ها هیچ وقت عادلانه نیست، چون همه ما انسان‌های منحصر به فرد با استعدادها، ترس‌ها، علایق و ویژگی‌های منحصر به فرد هستیم. ما تجربیات، تمایلات و اهداف کاملاً متفاوتی نسبت به یکدیگر داریم.

وقتی خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید، سعی کنید احساسات‌تان را متعادل کنید. به خودتان یادآوری کنید که همه ما انسان هستیم. هیچ کس کامل نیست. همه ما اینجا هستیم تا بهترین کارمان را ارائه کنیم.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] نسبت به آنچه دارید سپاسگزار نیستید [/yt_heading]

صرفنظر از شرایط شما در زندگی، شما چیزهایی زیادی بابت سپاسگزاری دارید. هر روزی که نفس می‌کشید، فرصتی است تا در جهت کسب اهداف‌تان، خدمت به دیگران و پیدا کردن دلخوشی‌های کوچک در زندگی‌تان کار کنید. وقتی ناسپاسی می‌کنیم، ارزش و اهمیت هر آنچه داریم را نادیده می‌گیریم.

سپاسگزاری زندگی شما را تغییر می‌دهد. سپاسگزار بودن تمرکز شما را از آنچه ندارید به سمت اینکه چقدر زندگی‌تان فوق‌العاده و کامل است تغییر می‌دهد. صرفنظر از میزان موفقیت‌تان، تنها در صورتی احساس کفایت در زندگی خواهید کرد که برای شمارش نعمت‌هایی که به شما داده شده زمان بگذارید. سپاسگزاری استرس را کاهش داده، ذهن‌تان را آرام می‌کند.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] به ترس و نفرت اجازه می‌دهید تا شما را کنترل کند [/yt_heading]

مغز ما طوری طراحی شده تا خطرات واقعی را به ما هشدار داده و از آنها حفظ ‌کند، امّا ترس و دلواپسی می‌تواند ما را فلج کنند. ترس از شکست مانعی در برابر پیگیری رویاهایمان است. ترس از بیرون رفتن روی  انتخاب‌هایی که در زندگی می‌گیریم تاثیر می‌گذارد.

مشابه همین اتفاق برای تنفر هم می‌افتد. به خودمان اجازه می‌دهیم تا توسط خشم تحلیل برویم که تنها باعث می‌شود در کینه و عداوت گرفتار شویم. تجربیات سخت می‌تواند شما را پر از درد کند، امّا تصمیم گرفتن براساس تنفر توانایی شما برای تمرکز کردن روی آنچه واقعاً برای شما مهم است را از بین می‌برد. تنفر شادی شما را از بین می‌برد.

ترس و تنفر را متوقف کنید. تمرین مراقبه و ژورنال کردن به شما کمک می‌کند تا این احساسات را رها کنید. اعمال‌تان را تحت نظر گرفته و ببینید چطور با دیگران رفتار می‌کنید. اجازه ندهید نفرت به زندگی شما بخزد.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] روی گذشته یا آینده تمرکز می‌کنید [/yt_heading]

اگر حس آگاهی شما توسط گذشته یا تمرکز بر آینده احاطه شده باشد، احتمالاً تجربیات و فرصت‌هایی که همین حالا در مقابل‌تان هستند را از دست می‌دهید. شما باید در لحظه اکنون زندگی کنید. درغیراینصورت، حتی بدون اینکه متوجه باشید، عمر با ارزش‌تان را تلف می‌کنید.

گیرکردن در گذشته معمولاً به این معناست که مسائل حل نشده باعث خستگی و ناامیدی شما می‌شوند. تمرکز کامل روی آینده هم به این معنی است که شما نسبت به آنچه اتفاق خواهد افتاد و توانایی‌تان برای کنترل آن مضطرب هستید. تحقیقات نشان داده‌اند که کسانی که روی زمان حال تمرکز می‌کنند، شادتر بوده و احساس ارتباط بیشتری با دیگران می‌کنند. با تمرکز آگاهی‌تان روی لحظه‌ اکنون، ذهن‌آگاهی را تمرین کنید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] سعی می‌کنید آنچه نمی‌توانید را کنترل کنید [/yt_heading]

ناامیدکننده است که زمان و تلاش زیادی را صرف برنامه‌ریزی کرده و بعد متوجه شوید به کلی در مسیر متفاوتی قرار دارید. شما به خودتان می‌گویید:«قرار نبود چنین اتفاقی بیافتد». به نظر ناعادلانه است، چون تمام تلاش‌تان را کرده بودید.

توجه داشته باشید: بهترین کاری که می‌توانید برای خودتان انجام دهید این است که بفهمید شما نمی‌توانید همیشه شرایط را کنترل کنید. شما می‌توانید زمان و انرژی خودتان را صرف تلاش برای داشتن یک طرح کامل و پیش‌بینی دنیای دوروبرتان کنید، امّا خیلی از چیزها آنطور که انتظار دارید پیش نمی‌روند. شما باید رها کردن را یاد بگیرید.

اغلب تمایل ما برای کنترل هر چیزی ریشه در اضطراب و ترس دارد. ما باور داریم اگر اوضاع را کنترل نکنیم بدترین چیزها اتفاق خواهد افتاد. در یک نقطه مشخص، شما فقط با جهان مبارزه و خودتان را بسیار ناراحت می‌کنید. در عوض تلاش برای کنترل هر جزئیاتی، به زندگی اجازه دهید تا به طور طبیعی اتفاق بیافتد. به خاطر رها کردن آنچه نمی‌توانید کنترل کنید، احساس آزادی کنید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] خودتان را مدام سرزنش می‌کنید [/yt_heading]

سرزنش مداوم دیگران به خاطر مشکلات‌تان یا شرایط، عادت مخربی است که به شما و کسانی که دوروبرتان هستند آسیب می‌رساند. وقتی دیگران را سرزنش می‌کنید، مسئولیت‌پذیری نسبت به احساسات و اعمال‌مان را رها می‌کنیم. ما مسئولیت‌ کارها را روی دوش شخص دیگری می‌اندازیم، چون نمی‌خواهیم کسی فکر کند که اشتباه ما بوده. این روشی است تا به خودمان توضیح ‌دهیم که چرا کاری اشتباه پیش رفته و فکر می‌کنیم که با این کار احساس بهتری پیدا می‌کنیم.

ما فکر می‌کنیم با مقصر جلوه دادن شخص دیگر، احساس افسوس و پشیمانی از روی دوش ما برداشته می‌شود. در واقع، ما همیشه مسئول اعمال‌مان هستیم و برقراری یک ارتباط خوب هیچ وقت یک جاده یک طرفه نیست. هیچ کسی نمی‌تواند ما را مجبور به انجام کاری کند و هیچ کسی نمی‌تواند مسئولیت آن را بپذیرید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] روی تملک چیزها تمرکز می‌کنید [/yt_heading]

ماشین فوق‌العاده‌ای که خواهانش هستید هرگز عشق و محبت را به شما بر نمی‌گرداند. تخت یا ساعت جدید و فوق‌العاده‌ هم به شما احساس تعلق و رضایت نمی‌دهد. اگر بودجه شما کم باشد یا در حال حاضر برای پرداخت بدهی‌هایتان با مشکل مواجه هستید، چنین چیزهایی تنها باعث استرس و اضطراب شما می‌شوند.

وقتی زندگی‌تان را دوروبر پول و اشیای مادی متمرکز می‌کنید، چشم‌اندازتان نسبت به آنچه واقعاً باعث خوشحالی شما می‌شود را از دست می‌دهید. مردم. تجربیات. رفتن به دنبال رویاها و خواسته‌ها. عشق و لذت. پول به ما کمک می‌کند تا از خودمان و دیگران مراقبت کنیم، امّا وقتی کاملاً روی ثروت یا ثروت‌اندوزی تمرکز می‌کنیم، اهمیت آنچه در قلب و روح ما وجود دارد، چیزهایی که خوشی و راحتی را برای ما به ارمغان می‌آورند را فراموش می‌کنیم. به دنبال تعادل در زندگی باشید و بدانید که با ثروت نمی‌توانید شادی را بخرید. شادی چیزی است که باید از درون ناشی شود.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] خودتان را با آدم‌های مسموم دوره می‌کنید [/yt_heading]

روابط بد با آدم‌های مسموم شادی را از شما می‌گیرد. افراد منفی لذت موجود در زندگی شما را می‌بلعند. اگر مراقب نباشید، ذهنیت بدبیانه آنها به شما هم سرایت می‌کند. واقعیت ناراحت‌کننده این است که صرفنظر از اینکه چقدر برای تحت تاثیر قرار دادن آنها تلاش می‌کنید، افراد مسموم به شما اهمیت نمی‌دهند و نخواهند داد.

شما باید نسبت به کسانی که به طور مداوم نظرات شما را نفی می‌کنند، کسانی که وقتی به چیزی نیاز دارند ظاهر می‌شوند یا کسانی که به خواسته‌ها و حدود شما احترامی نمی‌گذارند مواظب باشید. اینها افرادی هستند که نمی‌دانند چطور روابط سالمی با دیگران داشته باشند.

اجازه ندهید روابط بد به شما آسیب برساند یا باعث ناامیدی شما شوند. قاطع بوده و به کسی که هستید مطمئن باشید. شما لیاقت اینکه دوروبر افرادی باشید که به شما احترام گذاشته و محبّت ‌کنند را دارید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] از انجام کارها طفره می‌روید [/yt_heading]

همه ما لحظاتی داشته‌ایم که کاری را به خاطر ترس انجام نداده‌ایم یا بهانه‌ای برای خودمان پیدا کرده‌ایم تا به خودمان توضیح دهیم چرا کاری را باید انجام می‌شد را انجام ندادیم. امّا عادت بد طفره رفتن آسیب واقعی به شادی ما در طولانی‌مدت وارد می‌کند. با طفره رفتن، شما زمان و انرژی باارزشی که می‌توانید برای دنبال کردن اهداف و رویاهایتان استفاده کنید را از دست می‌دهید.

وقتی به عقب نگاه می‌کنید، آیا نسبت به نحوه سپری کردن زمان‌تان، احساس ناامیدی و آزردگی می‌کنید؟ آیا هدف و ارزشی داشتید؟ یا آیا اجازه دادید فرصت‌های مهم در زندگی شما جاری شوند؟ اجازه ندهید کار از کار بگذرد. از همین امروز شروع کنید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] بدترین منتقد خودتان هستید [/yt_heading]

ما باور داریم باید انتظارات بالایی از خودمان داشته باشیم و وقتی شکست می‌خوریم باید به خودمان سخت بگیریم. خودانتقادی برای تشخیص عیب‌هایتان و بهتر کردن آنها ضروری است. حقایقی در این زمینه وجود دارد که باید روی آنها کار کنید. گفتگوی منفی با خودتان تنها به شما آسیب می‌رساند و شما را از پیدا کردن شادی واقعی باز می‌دارد.

راه‌حل کلیدی این است که دلایلی که به خودتان سخت می‌گیرید را بررسی کنید. آیا واقعاً به خاطر اینکه می‌دانید می‌توانید کار بهتری انجام دهید ناامید هستید؟ یا آیا نظرات، تمایلات و اظهارنظرهای دیگران روی شما تاثیر می‌گذارد؟ آیا به خاطر اینکه از رها کردن دیگران و آنچه دیگران در مورد شما فکر می‌کنند می‌ترسید، خودتان را آزار می‌دهید؟

برای ارتباط با خود واقعی‌تان وقت بگذارید. واقعاً چه چیزی می‌خواهید؟ می‌خواهید چه کسی باشید؟ چه چیزهایی را دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید؟ شما باید راهی پیدا کنید تا خودتان باشید و نسبت به کسی که هستید سپاسگزار بوده و عشق بورزید. گفتگوی‌های منفی با خودتان که به ذهن‌تان هجوم می‌آورند را کنار بگذارید. به خاطر داشته باشید که مثل دیگران با خودتان مهربان باشید: این همان مسیر شما به سمت شادی واقعی است. 

منبع: entrepreneur.com | seminarema.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *