0
02143000313

هفت ویژگی مخرب که کارآفرینان باید آنها را کنار بگذارند + ویدئو

وقتی با افراد موفق صحبت می‌کنید، به شما می‌گویند که در برهه‌هایی از دوران فعالیت حرفه‌ای خود احساس شکست می‌کردند. نه به این دلیل که اعتماد به نفس نداشتند، بلکه به این دلیل که سرهر چیزی خطر می‌کردند. تفاوت بین افراد موفق و کسانی که هرگزخبری از آن‌ها نمی‌شنویم این است که افراد موفق با وجود تمام مشکلات به راهشان ادامه می‌دهند.

با بررسی پیشینه کارآفرینان موفق متوجه برخی ویژگی‌های رفتاری می‌شویم که مانع و عامل بازدارنده‌ای برای موفقیت کسب و کارهایشان بوده است که به نظر می‌رسد غلبه بر آن‌ها غیرممکن باشد، اما این افراد همچنان راهشان را از میان همین موانع می‌یابند. حال ببینیم این ویژگی‌های رفتاری بازدارنده که کارآفرینان باید از پس آن‌ها بربیایند، کدامند:

 

۱٫ خودبینی

دکتر پاول نات، استاد دانشگاه ایالتی اوهایو با بیش از ۲۰ سال تحقیق و بررسی صدها سازمان مختلف به این نتیجه رسید که یک سوم از همه تصمیمات شکست خورده کسب و کارها ناشی از خودبینی بوده است. خودبینی یکی از اولین چیزهایی است که کارآفرینان باید کنار بگذارند. شخصی که فکر می‌کند همه چیز را می‌داند هرگز قادر به یادگرفتن چیزهای جدید نیست. بدون ایده‌های جدید، رشدی هم وجود نخواهد داشت. اگر خودبینی شما مانعاز یادگیری و اجرای روش‌های جدید کسب و کار شود شما محکوم به شکست خواهید بود.

۲٫ حق به جانب بودن

دنیا مدیون شما نیست. حق به جانب بودن به ناسپاسی، ناامیدی و خشم منتهی می‌شود. هیچ کدام از این رفتارها باعث رشد نخواهند بود. موفقیت پایدار از ایثار، کار سخت و پشتکار حاصل می‌شود. برای اینکه کارآفرینان کسب و کارشان رشد کند باید حق به جانب بودن را کنار بگذارند.

۳٫ تمرکز روی نیازهای خودشان

کارآفرینان موفق مدام از خودشان می‌پرسند که چطور محصول یا خدمات‌شان می‌تواند خدمات بهتری به مشتریان بدهد. وقتی یک کارآفرین فقط روی نیازهای خودش تمرکز کند، دیدش نسبت به نیازهای مشتریان‌اش را از دست خواهد داد. این عدم تمرکز منجر به نوآوری کمتر و نابودی کسب و کار خواهد شد. تمرکز روی نیازهای خودتان را کنار بگذارید. با بررسی اینکه چطور می‌توانید زندگی مشتریان‌تان را بهبود ببخشید باعث رشد کسب و کارتان خواهید شد.

۴٫ نگرش منفی

نگرش منفی مُسری است. این حالت روی کارمندان و مشتریان‌تان تاثیر خواهد گذاشت. وضعیت هیچ کسی با نگرش منفی بهتر نشده است. ایجاد محیطی سرشار از نگرش مثبت منجر به فروش بیشتری، کارمندان شادتر و یک کسب و کار پررونق خواهد شد. کارآفرینان اگر می‌خواهندکسب و کارشان را رهبری کنند باید نگرش منفی را کنار بگذارند.

۵٫ قانع بودن و به تعویق انداختن کارها

قانع بودن شما منجر به کاهش و از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود. هیچ چیزی مثل زمانبندی خوب نیست و باید بدانید هرگز به همه چیز آن هم به صورت یکجا  دسترسی نخواهید داشت. برای رشد کسب و کار ، توقف معنایی ندارد. همیشه باید رشد کرد. بهترین زمان برای اقدام کردن همین حالاست. وقتی قانع بوده و از موفقیت‌هایی که بدست آورده‌اید راضی باشید راه را برای طفره رفتن و به تعویق انداختن کارها باز می‌کنید. فرصت‌ها را از دست خواهید داد و رشد کسب و کارتان کمتر خواهد شد. برای اینکه کارآفرینان از تمام پتانسیل‌هایشان استفاده کنند باید حس قانع بودن و طفره رفتن از فعالیت بیشتر را کنار بگذارند.


 ۹ درسی که کار‌آفرینان موفق آرزو می‌کنند کاش زودتر می‌شنیدند


۶٫عدم تغییر

اولین دوربین دیجیتال توسط استیون سسون که مهندس الکترونیک شرکت ایستمن کداک بودن اختراع شد. واکنش مدیرش این بود:”خیلی جالبه، ولی به کسی چیزی در موردش نگو”. کداک در سال ۱۸۸۸ تاسیس شد و بیش از ۱۰۰ سال رونق داشت. عدم تمایل ایستمن کداک به تغییر کسب و کارشان که فروش فیلم بود باعث شد مغلوب رقابت دیجیتال شوند. آنها در ژانویه ۲۰۱۲ اعلام ورشکستگی کردند. محیط‌های کسب و کار سریعتر از هر زمان دیگری در حال تغییر هستند. استراتژی هایی که شما را به مرحله حساس کنونی رسانده احتمالاً شما را به مرحله بعد نخواهد رساند. عدم تمایل به تغییر حکم اعدام برای کسب و کارهاست. کنار گذاشتن عدم تمایل به تغییر درهای جدیدی را برای رشد در آینده به روی شما باز خواهد کرد.

۷٫ ترس‌

ترس شما را از اقدامات شجاعانه باز می‌دارد. ترس به شما می‌گوید ریسک نکنید و محتاطانه عمل کنید. ترس کارآفرینان را از ریسک‌های حساب‌شده منع کرده و مانعی که کارآفرینان را از تبدیل کردن یک کسب و کار خوب به یک کسب و کار عالی باز می‌دارد. توانایی کنار گذاشتن ترس‌ها به شما قدرت تبدیل کسب و کار رویایی‌تان به کسب و کاری واقعی را می‌دهد. نکته کلیدی برای رشد ایده‌های جدید، نوآوری و روش‌های جدید اجرای کسب و کار است. این کار با حذف نگرش‌های قدیمی شروع می‌شود و با این کار فضایی برای ایده‌های جدید خواهید داشت. هیچ زمانی بهتر از لحظه‌ی اکنون برای رها کردن ترس‌ها و حرکت به سمت موفقیت وجود ندارد.


 اینفوگرافیک: ۲۰ توصیه کارآفرینان موفق که حتما باید بدانید


به نظر می‌رسد یکی از مهمترین موانع کارآفرینان ترس باشد ؛ ترس در کسب و کار “پوست شما را میکند ”
در ادامه این مطلب برای بررسی بیشتر می‌خواهیم چند مورد از ترس‌هایی که کارآفرینان با آنها روبرو هستند را به شما ارائه کنیم:

۱٫ ترس از شکست

ترس از شکست یکی از معمولترین ترس‌هایی است که تجربه می‌شود. این ترس ما را در حاشیه نگه‌داشته و مایل است ما محافظه‌کارانه رفتار کنیم. براساس گزارش دیدبان جهانی کارآفرینی، بین ۶۶٫۲۹ تا ۶٫۶۱ درصد از افراد این ترس را تجربه می‌کنند، پس شما در این مورد تنها نیستید. وقتی با این ترس روبرو می‌شویدبد نیست این سوال را از خود بپرسید :
“بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیافتد چیست؟
هنری فورد، موسس کمپانی ماشین‌سازی فورد گفته:”وقتی به نظر همه چیز برعلیه شماست، این را به خاطر داشته باشید که هواپیما برخلاف جریان هوا از زمین بلند می‌شود نه همراه آن.”

۲٫ ترس از ریسک کردن

حضرت علي (ع) مي فرمايد: “بزرگ ترين گناه ترس است”. زيرا وقتي ما قدرت انجام كاري را نداشته باشيم قدرت تصميم گيري در مورد آن را نيز نداريم و اصلا فكرش را هم نمي كنيم. در حقيقت اعتماد به نفس را از خود سلب كرده ايم و تسليم فكرهاي كاذب و خود ساخته شده ايم. برخي افراد اینگونه فكرمي كنند آن قدرازريسككردنميترسندكهاصلاعملراانكارميكنند ، برای مثال وقتی پیشنهاد مناسبی هم به آنها ارائه می شود جسارت بله گفتن برای همکاری را ندارند .
يادمان باشد هر وقت فكر مي كنيم به چیزی احتياج نداريم در واقع همان نجاري هستيم كه تابوت خود را مي سازيم. پس تصميم بگيريد و هيچ موقع ترس به خود راه ندهيد و اينگونه قدرت ريسك كردن را در خود آرام آرام بالا ببريم. مثلا از يك كار كوچك شروع كنيم. اگر امروز زنان و مردان موفق در دنیا وجود دارند ثمره این است که بر ترسان غلبه کرده اند .


 نقل قول‌ انگیزشی درباره شکست بدون ترس


۳٫ ترس از ترسیدن

کمی دیوانه کننده است ؛ درسته؟ ترسیدن از خود ترس؟ تحقیقات نشان داده که یکی از چیزهایی که کارآفرینان را از دیگر افراد متمایز می‌کند توانایی خارق‌العاده‌ آنها در مدیریت ترس‌هایشان است. مطالعات انجام شده روی یکی از مهارت‌های خاص آنها بیش از بقیه تاکید دارد یعنی مهارت آنها در مواجه شدن با چیزهای مختلف. اگر ترس ظاهر شد، آن را نادیده نگیرید. در عوض با آن روبرو شده و راهی برای مدیریت و غلبه بر آن پیدا کنید.

۴٫ ترس از متوسط بودن

به عنوان یک کارآفرین بهتر شدن همیشه هدف من بوده و می‌دانم که متوسط بودن مانع بهتر شدن من نخواهد بود، امّا این باعث نمی‌شود که از فقدان آن نترسم. مایکل سیور، متخصص تحلیلگر رفتاری را برای اینکه شما روی پایتان ایستاده و کسب و کارتان را رشد دهید پیشنهاد می‌کند او پیشنهاد میکند این سوال‌ها را از خودتان بپرسید:
• چند درصد از شما در طول روز ازتمام توانایی‌هایتان استفاده می‌کنید؟
• آیا عقیده دارید در زمینه‌ای که کار می‌کنید متخصص هستید؟
• آیا احساس می‌کنید زندگی زودگذر است؟
هیچ جواب درست یا غلطی برای این سوال‌ها وجود ندارد. شما می توانید از آنها برای مشخص کردن اینکه آیا در مسیر بهتر شدن هستید یا با خطر متوسط بودن مواجه هستید استفاده کنید. همیشه به این فکر کنید که من(یا کسب و کارم) چطور می‌توانم بهتر شوم؟
این سوالات می‌تواند به شما کمک کند.

۵٫ ترس از دست دادن خلاقیت

وقتی در مسیر کارآفرینانه‌ خود حرکت می‌کنید، فکر اینکه دوباره به عقب برگشته و همان کار کارمندی را انجام دهید به شما فشار می‌آورد. امّا اگر خلاقیتی که کسب و کارتان را براساس آن بنا کردید را از دست بدهید چه اتفاقی خواهد افتاد؟
این ترس بسیار قدرتمند است و همانطور که من متوجه شدم شما باید مدام خلاقیت‌تان را با درگیر شدن در فعالیت‌هایی که خارج از کسب و کارتان به شما الهام می‌بخشند تغذیه کنید. به نظر خیلی ساده‌لوحانه است ولی مدیریت این ترس می‌تواند به آسانی باز کردن در و قدم گذاشتن در طبیعت و کسب مجدد روحیه‌تان است.


 آنهایی که از گاراژ منزل خود شروع کردند و دنیا را تسخیر کردند!


۶٫ ترس از عدم‌پذیرش

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مدام توسط دیگران قضاوت می‌شویم. پس به طور طبیعی همه ما از عدم‌پذیرش توسط دیگران می‌ترسیم(یا بهتر است بگوییم از محروم شدن). امّا اگر کمی بیشتر دقیق شویم متوجه خواهیم شد که هر چیزی که در کسب و کارمان انجام می‌دهیم درونی است و با این احتساب باید خودتان و توانایی‌هایتان را پذیرفته و اعتماد داشته باشید. هر چه برای توانایی‌ها و مهارت‌هایتان بیشتر سرمایه‌گذاری کنید احساس بهتری خواهید داشت و اعتماد به نفس بیشتری برای حرکت رو به جلو و رشد کسب و کارتان به دست آورید .

۷٫ ترس از مشکلات مالی

هنگام شروع کسب و کار جدید، هیچ امر مسلمی وجود ندارد. بسیاری از کارآفرینان در ابتدای راه از نداشتن امنیت مالی و عدم قطعیت زیاد ترس دارند. راه حل غلبه بر مشکلات مالی، سخت کوشی فراوان، توجه به مسائل پیرامون، کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد راه‌اندازی کسب و کار جدید و بالابردن قدرت یادگیری، افزایش خلاقیت، تبیین استراتژی مناسب و بهره‌گیری از ابزارهای مالی برای تخمین رفتار بازار و پیش‌بینی میزان خرید و فروش است. به کمک یک چشم‌انداز شفاف و نقشه‌ی دقیق برای پیشبرد اهداف کسب و کارتان، احتمال موفقیت خود را در هنگام مواجهه با عدم قطعیت‌های محیطی افزایش دهید.
آیا ترس از شکست شما را فلج کرده؟
نداشتن ایده یا ابزار، زمان و یا پول، مهترین علت دست به عمل نشدن ما نیستند. معمولاً دشمن در جای عمیق تری از ذهن ما سنگر گرفته است. ما نمی توانیم از زندگی خود بهره ی چندانی ببریم مگر اینکه با ترس از شکست مقابله کنیم.

 

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی وب سایت علی قلی زاده مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای شما برایتان قرارداده ایم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *