0
02143000313

۵ توصیه مهم برای پیدا کردن شغل رویایی‌تان

چگونه شغل رویایی خود را پیدا کنید؟

آیا می خواهید شغل رویایی تان را پیدا کنید؟ برای دنبال کردن علاقه تان به شما تبریک می گوییم. همه ما چند دهه از عمرمان را سر کار می گذرانیم و از این رو یافتن کاری که از نقاط قوت شما استفاده کرده و به شما کمک کند تاثیر خاصی در دنیا بگذارید اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله نکته هایی که به شما کمک می کنند شغل رویایی خود را پیدا کنید آورده شده است. یافتن شغل مناسب و ایجاد رضایت در کارفرما نیازمند فکر دقیق، تحقیق و استراتژی است. از این پنج گام برای پیدا کردن شغل مورد علاقه و قرار گرفتن در مسیر کاری مورد نظرتان استفاده کنید.

۱- با معیارهای جستجوی شغل خود آشنا شوید.

۵ اولویت اصلی  خود را برای انتخاب شغل را بشناسید چه فرهنگی ، سازمانی، حقوق یا یک موقعیت شغلی مورد نظر شماست  به گفته پاول سنداسکی، مدیر سابق کشف و توسعه استعدادها در Ceridian، “اگر بفهمید چه چیزی به شما به عنوان یک کارمند انگیزه می دهد، آسان تر تقاضاهای شغلی‌تان را به سمت فرصت هایی که با علاقه و توانایی های شما هماهنگ هستند هدایت می‌کنید.”
ماریا دلون، رئیس سابق در سایت Glassdoor، پیشنهاد می کند : اگر به نقطه ای رسیدید که برای یک فرصت شغلی در شرکتی به مصاحبه دعوت شدید، امّا کاملاً مناسب شما نبود، به عنوان داوطلب با منابع انسانی یا بخش استخدام آن شرکت در زمینه تجربیات خود کار کنید. همیشه احتمال به وجود آمدن فرصت های بهتر در آن شرکت وجود دارد. پس صبور باشید.

۲- لیستی از شغل هایی که مطابق ضوابط و معیارهای شماست درست کنید.

زمانی که دقیقاً معیار های خود را مشخص کردید که در یک شغل به دنبال چه چیزی هستید، این معیارها شما را در جستجوی شغل راهنمایی می کنند. یک لیست برای پیگیری شغل ها و شرکت ها درست کنید. برای مثال می توانید از نرم افزار اکسل مایکروسافت برای این کار استفاده کنید ، از روش های دیگری هم مانند دفترچه یادداشت و … می توانید استفاده کنید .

۳- شرح و مشخصات شغل ها را به طور کامل بخوانید.

خواندن شرح شغل‌ها در طول جستجوی شغل‌تان ممکن است کمی وقت‌گیر باشد، امّا این کار باعث صرفه جویی زمان در طولانی مدت شده، دیگر نیازی به درخواست دادن برای شغل‌هایی که دوست ندارید وجود ندارد.
سانداسکی توضیح می دهد که:”شرکت‌ها معمولاً روی نیازهای ضروری‌شان انعطاف کم‌تری دارند، برای مثال داشتن یک مدرک تحصیلی مشخص یا داشتن تجربه کاری خاص. بهرحال، تنها در صورتی که مطمئنید که می توانید شغل مورد نظر را انجام دهید اقدام به ارسال رزومه و درخواست  کنید.

۴- رزومه و نامه درخواست خود را  سفارشی کنید.

نسخه های مختلفی از رزومه و نامه درخواست شغل‌تان داشته باشید. برای هر شغل و شرکتی متناسب با زمینه کاری و موقعیت درخواستی و نیازمندی‌های آن شغل رزومه ارسال کنید.

۵- شبکه اجتماعی  و ارتباطی خود را فعال کنید

خیلی از فرصت های شغلی آگهی نمی شوند، که دلیلی است برای اینکه چرا در پی رویدادها و کنفرانس‌هایی در صنعت مربوطه، سمینارها و سخنرانی‌های مربوط به حرفه، رویدادهای فارغ‌التحصیلی یا جلسات آموزش بودن می تواند مفید باشد. اجازه دهید افراد دیگر بدانند که به دنبال شغل هستید، و از آنها برای فرصت‌های شغلی درخواست کنید. همچنین، اجازه دهید دوستانتان بدانند که به دنبال شغل هستید و اگر می توانید روزمه‌ای حاوی مهارت‌ها و تجربیات‌ خود را برای دوستان‌‌تان ارسال کنید. این شانس را دارید که حداقل یکی از دوستان‌تان یکی از آن افرادی باشد که هر کسی را می شناسد یا چند نفری را می شناسد که می توانند به شما در شاغل شدن کمک کرده یا شرایط مناسبی برای شما فراهم کنند. نکته جادویی و عجیبی برای پیدا کردن شغل وجود ندارد، در جستجوی شغل به کیفیت شغل در مقابل کمیت مالی تمرکز کنید و ارتباطات خود را به کار بیاندازید تا در این زمینه موفق شوید.

نظر شما در مورد شغل رویایی، چیست؟ کدامیک از این نکته ها به نظر شما مهم تر است؟

منبع : entrepreneur

اگر به دنبال افزایش کسب درآمد و کارآفرینی هستید، به شما توصیه میکنم فرصت را از دست ندید و سه نوشته زیر را همین الان بخوانید :

[yt_promotion_box type=”none” align=”center” title=”پکیج آموزشی از ایده تا عمل – کارآفرینی” title_color=”#fff” button_text=”برای مشاهده محصول کلیک کنید” button_link=”https://www.seminarema.com/idea-to-execution.html#yt-shortcode” width=”100″ target=”_blank” promotion_color=”#fff” promotion_background=”#4e9e41″ promotion_radius=”0px” button_color=”#fff” button_background=”#2e6b24″ button_background_hover=”#e81f2e” button_radius=”0px” ] اکثر کارآفرینان صاحبان کسب و کار کوچک هستند، اما همه صاحبان کسب و کار کوچک کارآفرین نیستند. کارآفرینان خلاق و نوآور هستند؛ آنها در مورد پیدا کردن یک جریان درآمد که تا حد زیادی با شور و شوقشان مطابقت داشته باشد هیجانزده هستند.[/yt_promotion_box]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *