0
02143000313

۹ درسی که کار‌آفرینان موفق آرزو می‌کنند کاش زودتر می‌شنیدند

بسیاری از افراد می‌خواهند کارآفرین شوند، ایده‌های بزرگ‌شان را خلق کنند و آینده دنیا را متحول کنند ، آنها می‌دانند که چه می‌خواهند، و کاری که برای رسیدن به آنها نیاز باشد را انجام خواهند داد. برای خیلی از این افراد ، اشتیاق و علاقه بعد از ۴۰۰ بار شکست در پروژه‌هایی که فکر می‌کردند به آنها علاقمند هستند هنوز وجود دارد 

اما لحظه هایی هم هست که می گویند کاش به زندگی روتین کارمندی بسنده میکردند و این راه پر پیچ و خم را ادامه نمیدادند. اما چطور می‌توانید علایق خود را در زمینه کارآفرینی را پیدا کنید؟ در ادامه با سمینارما همراه باشید.

 

۱- متفاوت فکر و عمل کنید.

اگر به گذشته برگردم نکته‌ای که به خودم  متذکر می‌شوم این است در راهی که قدم برداشته ام عقب‌گرد نکنم . تا زمانی که رو به جلو حرکت کنید و برای گام‌های بعدی برنامه آماده باشید، شکست ایرادی نخواهد داشت. اگر می‌خواهید به موفقیت دست پیدا کنید ، مجبورید برای رسیدن به آن مسیری طراحی کنید. گاهی اوقات به این معنی است که ریسک کنید و متفاوت عمل کنید.(خارج از اصول معمول عمل کنید).

 

۲- به خودتان شک نکنید.

شما از همه راهنمایی و بازخورد دریافت خواهید کرد. بازخورد را از طریق تیم خود، مشتریان، رقبا، همکاران، خانواده و دوستان دریافت خواهید کرد. نکته کلیدی این است که شما باید تمام این بازخوردها را تجزیه و تحلیل کرده و در نهایت انتخاب درستی که به آن اعتقاد دارید را انجام دهید. من تنها وقتی احساس بدی  پیدا میکردم  که چیزی را که فکر می‌کردم ایده‌ی خوبی است را یک آدم منفی‌باف رد می کرد .

 

۳- تیپ شخصیتی خودتان را بشناسید.

سالها قبل بود که در یک تست شناخت تیپ های شخصیتی شرکت کردم. هیچ کدام از ۱۶ تیپ شخیصتی بهتر یا بدتر از دیگری نیست. برای مثال، توانایی بالای من  در دیدن ، تصمیم گیری و انتخاب خصوصیت هایی هستند که به من اجازه می‌دهند تا ویژگی های خاص افراد را در فرآیند استخدام تشخیص دهم. این ویژگی‌ها وقتی یک تیم را به بیش از ۱۰۰ کارمند گسترش می‌دهید مفید خواهد بود.

 

۴- مادامی که جسارت به خرج می‌دهید شکست بخورید.

من به مدت ۲۰ سال در صنعت بازاریابی آنلاین بودم، امّا سال ۲۰۰۷ وقتی بود که من واقعاً شروع به ساخت برند شخصی خودم کردم. نه فقط یکی از بهترین تصمیم‌هایی که برای کسب و کارم گرفتم بود، بلکه یکی از تصمیماتی بود که زودتر از این نمی‌توانست اتفاق بیافتد. از علاقه و تخصص خود استفاده کرده، یک مدل کسب و کار در آن حوزه ساخته و یکی از مراجع قدرت در آن باشید.

 

۵- برند اختصاصی خود را همین الان بسازید.

من به مدت ۲۰ سال در صنعت بازاریابی آنلاین بودم، امّا سال ۲۰۰۷ وقتی بود که من واقعاً شروع به ساخت برند شخصی خودم کردم. نه فقط یکی از بهترین تصمیم‌هایی که برای کسب و کارم گرفتم بود، بلکه یکی از تصمیماتی بود که زودتر از این نمی‌توانست اتفاق بیافتد. از علاقه و تخصص خود استفاده کرده، یک مدل کسب و کار در آن حوزه ساخته و یکی از مراجع قدرت در آن باشید.


شاید از این مقاله خوشتان بیاد : ۱۰ مهارت ارتباطی که هر کارآفرینی باید داشته باشد


۶- بیشتر همکاری کنید.

حمایت از دیگران در رشد کسب و کارشان اثرات مفید زیادی دارد. حتی ممکن است این احساس را پیدا کنید که خودتان را نادیده گرفته‌اید و هیچ سرمایه‌گذاری روی کسب و کار خودتان انجام نمی‌دهید، امّا با کمک به یک نفر در پروژه ای دیگر، شما توانای و جرات بیشتری به دست می آورید و این دست آورد ها را در پروژه ای  که در حال ساخت و پایه ریزی اش هستید سرمایه گذاری می‌کنید. مشارکت فرصتی است تا بدانید آیا ایده‌های شما به اندازه کافی مناسب هستند یا نه.

 

۷- اشتیاق و علاقه به صورت خودکار منجر به موفقیت نمی‌شود.

تنها به این دلیل که شما به ساخت یک وسیله علاقه مند هستید و فکر میکنید چیز سودمندی است دلیل نمیشود که دیگران هم همین عقیده را داشته باشند . شما باید حاضر به اصلاح چیزی که قرار است عرضه شود باشید. نیاز بازار هر چند سال تغییر می کند و شما باید این تغییرات را ارزیابی کنید و حاضر باشید محصولاتی را که در کسب کار شما بی ارزش شده اند را تغییر دهید .

 

۸- خودتان را در مقصد تصور کنید.

مدت زیادی طول کشید تا شروع کنم، فقط به این خاطر که از شکست و حرف مردم می‌ترسیدم. قسمت جالب اینجاست که بیشتر به انتهای کار فکر میکردم آن ترس‌ها بیشتر می‌شدند امّا من به آنها اهمیت ندادم و در نهایت مطابق با رویاهایم کار کردم.

 

۹- از خودتان بپرسید حاضرید برای چه کاری هزینه کنید.

چیزهایی که نسبت به آن‌ها علاقمند هستید باید مشخص باشد تا  بتوانید به راحتی ساعت‌ها بروی آن‌ها وقت صرف کنید و باز با این وجود احساس کنید که تنها چند دقیقه گذشته است. اگر لازم هست برای مشاوره در مورد آن به دیگران دستمزد پرداخت کنید تا به ایده شما فکر کنند ،این هزینه ؛ هزینه علاقه و اشتیاق شما برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان خواهد بود. امّا وقتی ارزش آن را فهمیدید، آیا آن را برای انجام دادن انتخاب می‌کنید؟ این سخترین سوالی است که با آن مواجه می‌شوید و در نهایت به توانایی مالی ، هزینه‌ ،  زمان و اینکه چطور در آن خوب هستید بستگی خواهد داشت. 

منبع : success

اگر به دنبال افزایش کسب درآمد و کارآفرینی هستید، به شما توصیه میکنم فرصت را از دست ندید و سه نوشته زیر را همین الان بخوانید :

[yt_promotion_box type=”none” align=”center” title=”پکیج آموزشی از ایده تا عمل – کارآفرینی” title_color=”#fff” button_text=”برای مشاهده محصول کلیک کنید” button_link=”https://www.seminarema.com/idea-to-execution.html#yt-shortcode” width=”100″ target=”_blank” promotion_color=”#fff” promotion_background=”#4e9e41″ promotion_radius=”0px” button_color=”#fff” button_background=”#2e6b24″ button_background_hover=”#e81f2e” button_radius=”0px” ] اکثر کارآفرینان صاحبان کسب و کار کوچک هستند، اما همه صاحبان کسب و کار کوچک کارآفرین نیستند. کارآفرینان خلاق و نوآور هستند؛ آنها در مورد پیدا کردن یک جریان درآمد که تا حد زیادی با شور و شوقشان مطابقت داشته باشد هیجانزده هستند.[/yt_promotion_box]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *