0
02143000313

پله پله تا اوج

هرگز نباخته‌ای، مادام که از شکست خود چیزی آموخته باشی.
هر یک از ما در زندگی با مساله ای روبرو می‌شویم. گاهی چندین راه حل را بکار می بریم و از آنجا که نمی‌توانیم وضعیت دلخواه را فراهم آوریم، باید از قبل، خود را برای رویارویی با آدم‌های منفی و وضعیت‌های منفی آماده سازیم. از این طریق می‌توانیم با موفقیت در برابر پیشامدهایی که زندگی در سر راه ما قرار می‌دهد، بایستیم.

رخدادهای زندگی افسانه نیست بلکه سرشار از مطلب، حقیقت و تجربه آموزی است  و هر کدام داستان ی خواهد شد برای دیگران، شاید!

جین تونی قهرمان سابق سنگین وزن مشت‌زنی جهان، برای رویارویی با جک دِمپسی، خود را با تمرینات عقب رَوی با رقص پا آماده ساخت. تونی از دِمپسی نمی‌ترسید، ولی او را مشت‌زن مرد افکنی می‌دانست. او می‌دانست که اگر دِمپسی یک ضربه‌ی مشت به او بزند، او شدیداً صدمه خواهد دید و همچنین می‌دانست که به دنبال این ضربه و ضربه‌های بعدی از پا در خواهد آمد. تونی برای اینکه مبادا بی‌توجه حرکت غلطی بکند، ضمن تمرین برای مبارزه، کیلومترها پس پَسَکی می‌دوید تا خود را آماده سازد. ترفند او در مسابقه بعد از شمارش داور، مؤثر افتاد. وقتی که تونی بعد از شمارش طولانی، بلند شد، تا آخر همان راند با رقص پا عقب عقب رفت و به قولی وقت‌کُشی کرد. در راند بعدی، تونی وقتی که نیروی کافی کسب کرد و حواس او به حالت عادی برگشت، دِمپسی را با مشت به زمین زد و برنده‌ی مسابقه شد. تونی برنده‌ی مسابقه شد، زیرا از قبل، خود را آماده کرده بود.

هر آنچه که برای رسیدن به موفقیت به آن نیاز داری، هم اکنون از آن توست.
زیگ زیگلار :
زیگ زیگلار  در سال ۱۹۲۶ در آلاباما به دنیا آمد. او یکی از ۱۲ فرزند خانواده اش بود. پدرش در سال ۱۹۳۲ فوت کرد و در این دوران کسادی با مرگ پدر خانواده اش در مشکلات مالی فرو رفتند. اما زیگ زیگلار توانست در میسی سیپی به کالج برود و بعد از آن در دانشگاه کارولینای جنوبی ثبت نام کرد. زیگ زیگلار سالهای متمادی فروشنده لوازم آشپزخانه بود. او در این کار و در شرکتی که در آن کار می کرد، به بیشترین موفقیتهای ممکن دست یافت.
در سال ۱۹۴۶، با جین آبرناتی ازدواج کرد و صاحب فرزندان متعدد شد. در سن ۲۹ سالگی موسسه دیل کارنگی در شهر نیویورک او را استخدام کرد تا به کار تدریس بپردازد.   زیگ زیگلار بخش عمده موفقیت خود را مدیون خواندن کتاب «قدرت فکر مثبت» می داند که وینسنت پیل آن را به رشته تحریر در آورده است.
زیگ زیگلار ۲۴ کتاب نوشته که از جمله آنها میتوان به «نامزدی بعد از ازدواج» ، «در اوج» و «راز فروش کردن» اشاره کرد.
زیگ زیگلار در پلانو تگزاس کار و زندگی می کند.
مهم ذهنیت شماست
آنچه  به ذهن شما راه پیدا کند، به شکل عمل یا کلام، از شما خارج می شود. اغلب اشخاص گرفتار این توهم هستند که بر ذهن خود مسلط هستند. در حالی که شرایط فیزیکی آنها حرف دیگری می زند. داشتن اینکه شما مجموعه همه چیزهایی هستید که به ذهنتان سرازیر می شود، هول انگیز است.
بنجامین فرانکلین معتقد بود که رشد و اعتلای شخصی موضوعی است که همه روزه باید شکل بگیرد. زندگینامه افراد موفق را بخوانید و وقتی در اتومبیل نشسته اید، به نوارهای آموزش گوش بدهید.

 
کلام آخر

دیدار در اواج موافق ارضاء شدن فوری نیست. این کتاب می خواهد که رخوت و بی حالی را از میان بردارد. اگر زندگی به هم ریخته و آشفته ای دارید، کتاب دیدار در اوج همان کتابی است که باید بخوانید.

گرچه زیگ زیگلار یک نویسنده و سخنران الهام بخش است، ولی به صراحت اذعان می کند که زندگی سختی های فراوان هم دارد. او می گوید زندگی پر از لیموست و موفقها کسانی هستند که از لیمو لیموناد درست کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *