0
02143000313

کارهایی که باید بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی انجام دهید

۲۰ تا ۳۰ سالگی دوره ی پر هیاهویی است. بسیاری از افراد زمانی بیست سالگی را رد می کنند که در دانشگاه مشغول تحصیل اند و کل زندگی شغلی آنها هنوز پیش رویشان قرار دارد. این در حالی است که در آستانه ی ۳۰ سالگی احتمالاً هر کسی در مسیر شغلی مشخصی قرار گرفته است که درآمد بالقوه، و پیشرفت حرفه ای او را تا زمان بازنشستگی اش تعیین می کند.

وقتی جوان و آزاد هستید و تقریباً می توانید هر کاری که رویش متمرکز شوید را انجام دهید، حتی فکر کردن به این موضوع نیز کمی هولناک به نظر می رسد. اما از طرف دیگر تصمیم هایی که در همین دوره می گیرید می توانند باقی زندگی حرفه ای تان را رقم بزنند. این موضوع در عین هیجان انگیز بودن، فشار زیادی نیز به افراد وارد می کند.
اگر می خواهید درآمد بالقوه ی خود را به حداکثر برسانید، باید بفهمید دقیقاً می خواهید چه کار کنید و سفت به همان بچسبید. در ادامه، کارهایی را از نظر خواهید گذراند که لازم است در بازه ی ۲۰ تا ۳۰ سالگی انجام دهید.


۷ عادتی که جسارت بیشتری برای ابراز عقیده به شما می بخشند


۱- از هر فرصت ممکن استفاده کنید

به ویژه در مورد کار، دید مثبتی در مورد نیروی کار جوان وجود ندارد و متأسفانه تجربه نیز معمولاً این تصورات را تأیید می کند. حقیقت این است که هیچ کس بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی شغل رؤیایی اش را به دست نمی آورد. شغل رؤیایی که هیچ، حتی ممکن است شغل «خوبی» هم پیدا نکند. اما اگر توقعتان را پایین نگه دارید و آمادگی کار کردن را داشته باشید، بالاخره موفق خواهید شد شغلی پیدا کنید که شما را روی پای خود نگه دارد. هر فرصتی که می توانید را روی هوا بقاپید؛ هیچ کس نمی داند هر یک از این فرصت ها به چه فرصت های دیگری ممکن است منجر شوند.

۲- شبکه سازی را در اولویت قرار دهید

این مورد برای هر نیروی حرفه ای در هر سنی یک توصیه ی ضروری محسوب می شود، اما برای نسل جوان اهمیتی دوچندان می یابد. شبکه سازی شما را در معرض طیف های بسیار متنوعی از نیروهای در حال کار قرار می دهد. به این ترتیب با افراد مختلفی با پیش زمینه ها و تجربیات مختلف آشنا خواهید شد که می توانند درس های بی نهایت زیادی به شما بدهند و احتمالاً فرصت های ناب و فوق العاده ای پیش رویتان قرار دهند. به علاوه همه ی آنها از اینکه ببینند جوانی کم سن و سال مثل شما تا این حد از خود توانایی نشان می دهد تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر نیست که صحبت ما شبکه سازی واقعی، شخصی و رو در رو است. شبکه های اجتماعی برای برقراری روابط اولیه در طول زمان عالی هستند. اما ملاقات رو در رو با افراد، بُعدی تازه به هر رابطه ای می بخشد.


۹ حقیقت در رابطه با شخصیت شما که تنها با نگاه به ظاهرتان می‌توان فهمید


۳- کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه انجام دهید

به دنبال فرصت هایی برای کار داوطلبانه در شهر خود بگردید و آرمان هایی مثل حفاظت از محیط زیست برای خود بیابید که حمایت از آنها بتواند باعث افتخار شما باشد. فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبانه به شما کمک می کنند با جامعه ی خود ارتباط بهتری برقرار کنید. رزومه ی شما هم از این مورد منتفع خواهد شد، اما از همه مهم تر این است که چنین فعالیت هایی می توانند فرصت فوق العاده ای برای شبکه سازی باشند. در این فرصت ها با مدیران عامل با تجربه، رهبران اجتماعی، و فعالان حوزه های مختلف آشنا خواهید شد؛ اینها دقیقاً همان کسانی هستند که می توانند به شما کمک کنند به جایی که دوست دارید برسید.

۴روی مهارت های تازه سرمایه گذاری کنید

شما در این سن و سال حتی اگر پول زیادی نداشته باشید، زمان بسیار زیادی در اختیار خواهید داشت. این بهترین فرصت برای پرورش مجموعه ای از استعداد هاست که بسیار به انها نیاز پیدا خواهید کرد. در کلاس های مختلف شرکت کنید، به ویژه کلاس های رایگان. از هر فرصتی برای یادگیری مهارتی تازه یا بر عهده گرفتن مسئولیت های بیشتر بهره بگیرید. لازم نیست تا ابد به این برنامه ها پایبند بمانید، حتی آشنا شدن با یک مهارت تازه می تواند هنگام مکالمه یا یک مصاحبه ی شغلی به کمک شما بیاید.

۵- کارهای متنوعی انجام دهید

سعی کنید بیش از اندازه در یک موقعیت باقی نمانید، مگر آنکه در آن موقعیت پیشرفت خارق العاده ای را تجربه کنید. در این دوره فرصت این را دارید که کارهای متنوعی را امتحان کنید و در هر یک سابقه ای برای خود به هم بزنید. از شغلی به شغل دیگر پریدن در رزومه ی شما اصلاً نکته ی مثبتی به حساب نمی آید، اما بازار کار امروز از هر زمان دیگری باز تر است، و کار کردن در موقعیت های تازه، نسبت به حقایق دنیای واقعی دید وسیع تری به شما خواهد داد. البته می توانید این مورد را با شبکه سازی نیز همراه کنید.


رویاهای بزرگ داشته باشید و بدون محدودیت زندگی کنید + ویدئو


۶- ریسک پذیر باشید

شما در بیست و چند سالگی چیز زیادی برای از دست دادن ندارید. بنابراین بهترین فرصت برای ریسک کردن هین دوران است. در این دوران می توان کارهای دیوانه واری انجام داد. اگر ایده ای برای راه اندازی یک کسب و کار دارید، کارآفرینی را امتحان کنید. اگر حس می کنید باید شهر خود را عوض کنید و یا مسیر شغلی تان را کاملاً از اول بپیمایید این کار را انجام دهید. ممکن است هیچ وقت دوباره چنین فرصتی در اختیارتان قرار نگیرد، حداقل نه بدون آنکه مجبور شوید چیز مهم دیگری را قربانی کنید. بنابراین کاری کنید که بعداً حسرت انجام ندادنش را نخورید.

۷- پروژه ی دهان پر کنی انجام دهید

مهم نیست کجا کار می کنید یا چقدر تجربه دارید؛ در این بازه ی زمانی فرصت این را دارید که کار دهان پر کنی انجام دهید. منظور از کار دهان پر کن، هر پروژه، دارایی، یا دستاوردی است که می توانید در مکالمات خود به آن ببالید و یا با قرار دادن آن در رزومه ی خود نشان دهید چقدر ماهر، متعهد و سختکوش هستید. پروژه ی مورد نظر می تواند یک طرح بازاریابی، یا طرحی پیشنهادی برای جایگزینی یک فرایند معیوب با یک فرایند کاراتر باشد. هرچه که باشد، باعث می شود متمایز شوید و در پورتفولیوی خود نقطه ی درخشان و قابل اتکایی داشته باشید که شما را از بقیه متمایز می کند.

 

توصیه ی اختیاری: از اشتباه کردن نترسید

هشتمین توصیه ی این مطلب این است که تا می توانید خراب کنید. اشتباه کنید. تصمیمات نادرست بگیرید. دیوانه وار ترین و غیر منطقی ترین گزینه ها را انتخاب کنید و اگر نتیجه نگرفتید قدر آن تجربه را بدانید. شما تنها بیست و چند سالتان است، نه تنها اتفاق خاصی برایتان نمی افتد بلکه در حقیقت، این موضوع به شما کمک خواهد کرد. به این ترتیب با ایده ی شکست خوردن احساس راحتی بیشتری خواهید کرد، از آن تجربه درس خواهید گرفت و از همه بهتر اینکه تا آخر عمر داستان جالبی برای تعریف کردن خواهید داشت؛ در نهایت، این داستان ها در مقایسه با پول یا پرستیژ کاری ارزش بسیار بیشتری خواهند داشت. بنابراین دست به کار شوید و اشتباه کنید؛ بعد ها بابت این کار از خودتان ممنون خواهید بود.
تمام آینده ی حرفه ای شما پیش رویتان است، و هیچ یک از این حرکت ها خطر قابل توجهی برایتان نخواهند داشت به جز خطر ریسک نکردن. همه ی اینها قرار است بر تجربیات شما بیافزایند، به شما درباره ی خودتان چیزهای بیشتری یاد بدهند، و شما را در مسیری قرار دهند که از آن رضایت داشته باشید. این، بیشتر از هر چیز دیگر به شما کمک می کند. پس عجله را کنار بگذارید و خودتان را بشناسید. باقی قضایا به وقتش خود به خود مهیا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *