0
02143000313

۶ اصل باورنکردنی برای خلق شخصیت کاریزماتیک و جذاب

می‌خواهید کاریزمای بیشتری داشته باشید؟ طبق گفته روانشناسان این ۶ روش را باید در نظر بگیرید :
برخی از افراد به طور طبیعی بیشتر از دیگران کاریزما دارند. امّا برخلاف باور عموم، هر کسی می‌تواند به مرور کاریزماتیک شود.
“کاریزما به طور ساده نتیجه رفتارهای آموخته شده است”-به گفته اولیویا فاکس کوبان، نویسنده کتاب “رمز و راز کاریزما”

در واقع، طبق گفته‌ی رونالد ریگو، پروفسور کالج کلارمونت مک‌کنا، کسی که سالها صرف تحقیق در مورد توسعه این کیفیت اسرارآمیز کرده، بیشتر افراد “پتانسیل کاریزمای” بالقوه‌ای دارند. ریگو آزمایشاتی را شرح می‌دهد که در آن محققان به طور موفقیت‌آمیز به افراد مهارت‌های احساسی و اجتماعی آموختند که منجر به کاریزما می‌شد.

6 اصل باورنکردنی برای خلق شخصیت کاریزماتیک و جذاب

در آینده میخواهیم به نکاتی از قبیل :

و … بپردازیم .

ما با پروفسور ریگو در مورد بعضی از این مهارت‌ها صحبت و تحقیقات علمی آنها در زمینه استراتژی‌های کسب کاریزما را بررسی کردیم. ما ۶ روش را گردآوری کردیم که با به کار بستن آنها می‌توانید کاریزمای بیشتری داشته باشید:


۱٫ از حالات چهره‌ بیشتر استفاده کنید


6 اصل باورنکردنی برای خلق شخصیت کاریزماتیک و جذاب

یکی استراتژی‌هایی که ریگو پیشنهاد می‌کند این است که از حالات چهره‌ بیشتر استفاده کنیم. او در گفتگو با  Business Insider می‌گوید:”یاد بگیرید با استفاده از حالات چهره، احساسات را واضح و دقیق‌تر بیان کنید”.
ریگو پیشنهاد می‌کند حالات بیانی مختلف را در مقابل آینه تمرین کنیم و از دیگران بخواهیم در مورد اینکه چطور احساساتمان را منتقل کرده‌ایم به ما بازخورد بدهند.
جنبه‌ی دیگر نمایش احساسات از طریق چهره‌تان این است که یاد بگیریم چطور آنها را کنترل کنیم. در عوض اینکه اجازه دهید هر کسی بفهمد که عصبانی بوده و ترسیده‌اید، باید سعی کنید چیزی که ریگو “آرام و خونسرد بودن در تعاملات اجتماعی” می‌گوید ظاهر شویم.

7 روش برای اینکه دیگران حس مهم‌ و با ارزش بودن داشته باشند


۲٫ فعالانه به چیزی که دیگران می‌گویند گوش کنید


6 اصل باورنکردنی برای خلق شخصیت کاریزماتیک و جذاب

“گوش دادن فعالانه” مهارت کلیدی دیگری است که به کاریزما مرتبط است.
ریگو آن را به این شکل توضیح می‌دهد:” به جای اینکه فقط روی چیزی که می‌خواهید بگویید تمرکز کنید، روی چیزی که طرف مقابل می‌گوید تمرکز و در مقابل چیزی که شنیده‌اید را منعکس کنید.”

10 کاری که از انجام دادن آنها در دهه چهارم زندگی‌تان سخت پشیمان خواهید شد


۳٫ برای خواندن احساسات دیگران تمرین کنید


6 اصل باورنکردنی برای خلق شخصیت کاریزماتیک و جذاب

در طول آموزش کاریزما، محققان بخش‌هایی از سریال‌های درام و احساسی را جدا و از شرکت‌کنندگان درخواست کردند که آنها را بدون هیچ صدایی تماشا کنند. بعد آنها از شرکت‌کنندگان درخواست کردند تا بفهمند چه اتفاقی روی صحنه در حال وقوع است.
حتی اگر از این روش هم استفاده نکنید، باز هم می‌توانید صورت افراد را از نزدیک تماشا کرده و بیشتر با نشانه‌های غیرکلامی هماهنگ شوید.

افراد مشهور و ثروتمند کنونی که روزگاری در داخل خودرو های خود زندگی می کردند


۴٫ داستانها و ضرب‌المثل‌ها را به اشتراک‌ بگذارید


6 اصل باورنکردنی برای خلق شخصیت کاریزماتیک و جذاب

تیمی از محققان به رهبری جان آتوناکیس در دانشگاه لوزان سوییس گروهی از رهبران را برای کاریزماتیک‌تر شدن آموزش دادند.
یکی از مهارت‌هایی که آموزش می‌دادند استفاده از داستان‌ها و ضرب‌المثل‌ها در طول صحبت و سخنرانی بود. محققان گفته بودند:”داستانها و ضرب‌المثل‌ها پیام‌ها را جذابتر کرده و کمک می‌کنند شنوندگان با سخنران ارتباط برقرار کنند.”
برای مثال، یکی از مدیرانی که مطالعه کرده بودند، در جریان یک بحران کارمندانش را با مقایسه شرایط فعلی با تجربه‌اش در صعود به قله کوه، آنهم در شرایط جوی خطرناک تحریک کرد. “همکاری با یکدیگر” این چیزی بود که مدیر به کارمندانش گفته بود.”ما موفق شدیم زنده بمانیم. و چیزی که در نظر اول غیرممکن بود را ممکن کردیم. امروز ما در یک شرایط اقتصادی  توفانی هستیم، امّا با همکاری یکدیگر، می‌توانیم این شرایط را تغییر داده و موفق شویم.”

اینفوگرافیک: نگاهی به ۱۷ امضای زیبا و جالب از افراد مشهور


۵٫ سوالات بلاغی بپرسید


سوالات بلاغی، سوالاتی هستند که بدون اینکه انتظار پاسخ داشته باشید می‌پرسید. سوالی که می‌پرسید ممکن است جواب‌های زیادی داشته باشد. شاید سوالی که می‌پرسید جواب مشخصی هم دارد، ولی شما با پرسیدن این سوال می‌خواهید به نکته‌ای اشاره، یا کسی را متقاعد کرده و اثری بگذارید.
محققان گفته‌اند: “استفاده از سوالات بلاغی شاید کمی پیش پا افتاده باشد، امّا رهبران کاریزماتیک از آنها همیشه برای تشویق به مشارکت استفاده می‌کنند.”
چه در مقابل جمعیت بزرگی سخنرانی می‌کنید یا در مقابل یک نفر، این استراتژی می‌تواند مفید باشد. یکی از مدیرانی که مورد مطالعه قرار گرفته بود، کارمندان با عملکرد ضعیف را با پرسیدن این سوالات تحریک می‌کرد:”خب، از اینجایی که هستی کجا می‌خوای بری؟ بر می‌گردی تو دفترت و برای خودت تأسف می‌خوری؟ یا می‌خوای نشون بدی که قادری چه کارهایی انجام بدی؟”

چگونه می توان نگرانی از طرز فکر دیگران در مورد خود را نادیده گرفت؟


۶٫ اهداف بزرگ تعیین و باور داشته باشید که می‌توانید آنها را بدست آورید


6 اصل باورنکردنی برای خلق شخصیت کاریزماتیک و جذاب

۹ فاکتور مهم که شخصیت شما بر اساس آن قضاوت می‌شود

آنتوناکیس و همکاران می‌گویند: وقتی رهبران اهداف بزرگ تعیین و واقعاً فکر کنند که تیم‌شان می‌توانند آنها را بدست آورند، هر دو طرف علاقه و اشتیاق از خودشان نشان خواهند داد. آنها مثالی از مهندسی که تیمش با ضرب‌العجلی روبرو بود که سخت می‌شد به آن رسید ذکر می‌کنند. مهندس به تیمش می‌گوید:”من می‌دانم که شما از عهده‌ی این چالش بر خواهید آمد. من به تک تک شما باور دارم.”

منبع: inc | seminarema.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *