0
02143000313

۸ شخصیت مسمومی که هر شخص موفقی باید از آنها دوری کند

دنیا پر از آدم‌های متفاوت است. آدم‌هایی هستند که شما را در شرایط سخت حمایت و در شرایط خوب تحسین می‌کنند. و آدم‌های مخربی هستند که به شما آسیب می‌رسانند، کسانی که به نظر در بهترین شرایط هم مسموم هستند. افراد مسوم تباه‌کننده هستند. آنها از طریق نفوذ هوشمندانه به شادی و خرسندی شما دستبرد می‌زنند، کاری می‌کنند که مدام خودتان را نادیده بگیرید یا نسبت به کفایت خودتان شک کنید. حتی ارتباط کم با افراد منفی هم می‌تواند عملکرد، موفقیت و سطح رضایت شما را پایین بیاورد.

8 شخصیت مسمومی که هر شخص موفقی باید از آنها دوری کند

اجازه ندهید افراد منفی روحیه شما را تضعیف، شما را بی‌ ارزش یا خراب کنند. شما برای موفقیت باید راهی پیدا کنید تا این هشت شخصیت منفی را از خودتان دور کنید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] سوءاستفاده‌گر [/yt_heading]

اینها افرادی هستند که همیشه از دیگران برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده می‌کنند. آنها به خوبی می‌دانند چطور از افراد چه احساسی، فیزیکی، روانی یا حتی مالی سوءاستفاده کنند.

سوءاستفاده‌گران به طور خطرناکی روی استثمار کردن افرادی که دوروبرشان هستند تمرکز می‌کنند. آنها ممکن است تظاهر کنند که به شما اهمیت می‌دهند تا به آنها اعتماد کنید. آنها ممکن است حتی به شما پیشنهاد کمک بدهند. امّا آنها این کارها را از روی خیرخواهی و دلرحمی انجام نمی‌دهند. آنها می‌دانند چه می‌خواهند و تا جایی که امکان داشته باشد برای اینکه از شما سوءاستفاده کنند، تظاهر می‌کنند که به شما اهمیت می‌دهند.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] همیشه شاکی [/yt_heading]

این افراد همیشه شاکی، همگی یک عادت بد مشترک دارند: آنها هرگز از اینکه به دیگران بگویند که چقدر بد هستند سیر نمی‌شوند. آنها تنها نیمه خالی لیوان را می‌بینند.

آنها همیشه طرزفکر بدبینانه دارند و سعی خواهند کرد همه کسانی که دوروبرشان هستند را پایین بکشند. شما به آنها نسبت به یک وضعیت سخت امیدواری بدهید و آنها به طرز ماهرانه‌ای مشکلی در آن پیدا خواهند کرد.

این همیشه منتقدها را همانند زالو تصور کنید: اگر زمان زیادی را با آنها سپری کنید، آنها تمام خوشی شما را خواهند مکید. سعی نکنید آنها را بابت اینکه وضعیت خیلی هم بد نیست متقاعد کنید و هرگز به آنها توصیه‌ای پیشنهاد نکنید. فقط سرتان را تکان داده و بخندید، از مسیر آنها دور مانده و سریع تا جایی که ممکن است از آنها بگذرید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] متنفر [/yt_heading]

آیا شما هم دوستانی دارید که همیشه وقتی اوضاع شروع به خراب شدن می‌کند ظاهر می‌شوند و از اذعان به موفقیت شما دریغ می‌کنند؟ تقریباً مثل این است که آنها با بدبختی شما پیشرفت می‌کنند. اینها افراد حسودی هستند که وقتی شما مورد ستایش قرار می‌گیرید ناراحت می‌شوند. اگر کسی از آنها نظر نخواهد عصبانی می‌شوند، امّا اگر هم از آنها نظر بخواهید، از روی عادت ایده‌ها و علایق شما را بی‌اعتبار می‌کنند.

آنها ممکن است به شما بگویند که از شما حمایت می‌کنند، امّا در واقع به شما حسادت کرده و احساس ناامیدی می‌کنند. آنها باور دارند در چند قدمی موفقیت بوده‌اند که شما آن را از آنها قاپیدید.

اجازه ندهید متنفرها موفقیت‌های شما را کوچک کنند. به خاطر داشته باشید، دوستان واقعی برای آینده خوب شما خوشحال هستند.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] همیشه قربانی [/yt_heading]

این ویژگی همیشه قربانی بودن، شکست‌ها و بدبختی‌هایشان را به هرکسی که دوروبرشان هستند منتقل می‌کند. آنها هرگز انتقاد را نپذیرفته و هرگز مسئولیت اعمال‌شان را نمی‌پذیرند.

داشتن طرز فکر قربانی به این معنی است که آنها از روی عادت خودشان را نسبت به شرایط ضعیف می‌بینند و از اینکه دیگران ممکن است برعلیه آنها توطئه کنند نگران هستند. آنها واقعاً باور دارند که همیشه مثل افراد دیگر با آنها رفتار نمی‌شود.

آنها به نظر می‌رسد از سرنوشت‌شان دست کشیده‌اند و قدرتی برای تغییر آن ندارند، امّا هرگز بابت انتخاب‌های زندگی‌شان پاسخگو نیستند. این نوع شخصیتی مدام به دنبال جلب توجه و همدردی از افراد دوروبرشان هستند. آنها اغلب برای خودشان احساس تاسف می‌کنند و کینه به دل می‌گیرند.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] قضاوت‌کننده [/yt_heading]

همه ما تعصبات و تمایلاتی داریم، امّا شخصی که هم نقش قاضی و هم هیئت منصفه را نسبت به افراد دوروبرش بازی می‌کند، همه چیز را به صورت سیاه و سفید می‌بیند. شما چه درست بگویید یا نه، هیچ راهی برای تغییر دیدگاه یا نظر آنها ندارید.

در این نوع شخصیتی، اگر مثل آنها نباشید یا با آنها نباشید، پس شما مخالف آنها و در اشتباه هستید.

آنها به سرعت نسبت به اخلاق و درستی دیگران قضاوت می‌کنند و اغلب به بدترین‌ها باور دارند. با این وجود، شخص قضاوت‌کننده از قضاوت سریعش علیه کسانی که با او مخالف هستند لذت می‌برد.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ]احساسات متغیر [/yt_heading]

این شخص به طور مدام احساساتش تغییر می‌کند، گاهی آرام است و گاهی عصبانیت‌شان به حد هشدار می‌رسد.  آنها به نظر قادر به کنترل احساسات‌شان نیستند و اغلب به افرادی که دوروبرشان هستند ضربه می‌زنند. آنها بی‌حوصله هستند و تحمل کمی نسبت به موانع پیش‌رو یا اشخاصی که احساس کنند به آنها تحمیل شده‌اند را دارند. آنها در نهایت  عصبانیت‌شان را روی آدم‌های بی‌تقصیری که فقط دوروبر آنها بودند خالی می‌کنند.

این نوع از شخصیت ممکن است در یک شغل پراسترس مشغول به کار باشد، که تنها آنها را عصبانی‌تر می‌کند. اغلب به نظر می‌رسد که احساسات‌شان به ضرر آنها عمل می‌کنند. ناامیدی و کینه چنان در آنها انباشته می‌شود که در نهایت به شکل تندی منفجر شده و به احساسات خوب آنهایی که دوروبرشان هستند آسیب می‌رسانند. حتی اگر واقعاً بعداً از این واقعه احساس تأسف کنند، احتمالاً این کار را دوباره تکرار خواهند کرد.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] خودشیفته[/yt_heading]

این نوع شخصیتی عاشق خودش است، کسی که به خودش نسبت به دیگران بیشتر اهمیت می‌دهد. آنها فضا را آغشته به تکبر می‌کنند و دارای اعتماد به نفس بیش از حدی هستند. آنها باور دارند که بیشتر از هر کس دیگر می‌دانند و ماهرتر از اطرافیانشان هستند.

اگر در موضع قدرت قرار داشته باشند، هر کسی که در مقابل آنها بایستد را کنار گذاشته و نابود می‌کند. در عمق وجودشان، با استفاده از این خودشیفتگی، ضعف‌هایشان را پنهان می‌کنند، امّا هرگز اجازه نمی‌دهند هیچ کس اینقدر به آنها نزدیک شود که ضعف‌هایشان را ببینند. آنها سعی می‌کنند فاصله‌شان را از همه حفظ کنند. 

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] شایعه پراکن [/yt_heading]

قدر مسلم در جامعه‌ای که شایعه به عنوان یک اصل پذیرفته شده باشد، مناسبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فاقد سلامت کافی است. درها که بسته باشد از پنجره سرک می‌کشد؛ پنجره را که ببندی از دودکش می‌آید.

از پدیده‌ای سخن می‌گوییم که سال‌های سال میهمان ماست و در کنار هم زندگی می‌کنیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم «شایعه» هر روز جای خودش را در زندگی ما بیشتر باز می‌کند. شاید خود ما هم خواسته یا ناخواسته به شایعه دامن می‌زنیم.

شایعه‌پراکن یکی از معمولترین نوع شخصیتی است که در محیط‌های اداری سرتاسر جهان پیدا می‌شود. آنها دوست دارند شایعه پراکنی کنند و بعد عقب نشته و آتش نزاع و درگیری که درست کرده‌اند را تماشا کنند.

صحبت درباره دیگران توجه‌ها را از کاستی‌ها و نقاظ ضعف آنها دور می‌کند. آنها احتمالاً این باور غلط را دارند که بد گفتن درباره کسب و کار دیگران به آنها کمک خواهد کرد تا با دیگران ارتباط برقرار کرده و احساس کنند که عضوی از گروه هستند. در عوض، آنها اغلب منفور اداره می‌شوند، چون هیچ کس نمی‌خواهد این شخص نزدیک آنها شود.

منبع: entrepreneur.com | seminarema.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *