0
02143000313

فرمول هفت پله‌ای برای تنظیم اهداف

تنظیم اهداف

روش‌ها و فرمول‌های زیادی برای تنظیم اهداف وجود دارند. طبق یک اصل ، « وجود هر طرح و نقشه‌ای بهتر از بی‌برنامگی است». در این قسمت بهترین و موثرترین فرمول تنظیم اهداف را ارائه می‌کنیم.

گام اول: کاملاً مشخص کنید که در هر زمینه‌ای به دنبال چه چیزی هستید. آن را با کلیه‌ی جزئیاتش بنویسید.
گام دوم: نقطه‌ی عطفی برای دستاوردهای خود قایل شوید . اگر آن اهداف ، بسیار بزرگ هستند آن‌ها را به قسمت های کوچک‌تر تبدیل کرده و برای آن قسمت های کوچک هم نقطه‌ی عطف بگذارید.

گام سوم: هر چیز یا کاری که برای دست‌یابی به اهدافتان لازم‌اند را در لیستی بنویسید.

گام چهارم:  لیست فعالیت‌هایتان را سازمان‌دهی کنید تا به یک طرح تبدیل شود. طرح بر دو اساس بنا شده است: اولویت‌ها و توالی.
در سازمان‌دهی به روش اولویت‌ها، کارهایی که برای دست‌یابی به اهدافتان باید انجام دهید را به ترتیب اهمیت اولویت‌بندی می‌کنید . اگر اولویت‌های مشخص نداشته باشید، در تشخیص نکات اصلی و فرعی دچار اشتباه خواهید شد و زمان زیادی را صرف کارهای غیرضروری خواهید کرد که شما را از رسیدن به اهدافتان باز خواهند داشت.

در سازمان‌دهی به روش توالی، امور مقدم را مشخص می‌کنید. همیشه فعالیت‌هایی هستند که ، به وجود فعالیت‌های دیگر وابسته‌اند. آن فعالیت‌ها کدامند؟

گام پنجم: موانعی که ممکن است شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارد را مشخص کرده و سپس برای از بین بردن آن‌ها تلاش کنید.
گام ششم : پس از این که هدفتان را مشخص و نقشه‌تان را طراحی و موانع را شناسایی کردید، دست به کار شده و برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید.

گام هفتم: هر روز تلاش کنید تا به اهداف مهم‌تان برسید. هر روز صبح زود بیدار شده، برنامه‌ریزی کرده و سپس هر کاری را که لازم است، انجام دهید.
فعالیت‌های روزانه این باور را در شما بوجود ‌می‌آورند که آن اهداف، دست یافتنی هستند و این امر نیز قانون جاذبه را فعال می‌کند. در نتیجه، با سرعت بیش‌تر به سوی هدفتان حرکت ‌می‌کنید و هدفتان هم با سرعت به شما نزدیک خواهد شد.
من با افراد بی‌شماری در سراسر جهان صحبت کرده‌ام. همه‌ی آنها اذعان داشتند که بسیاری از موفقیت‌های زندگیشان را مدیون عادت فعالیت‌های روزانه‌اند. شما هم امتحان کنید و نتیجه‌اش را ببینید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *