0
02143000313

نقشه راه بازاریابی و فروش اینترنتی | قسمت اول

رمز و رازهای فروش اینترنتی

مهمترین مهارت های انسان امروزی

یکی از مهمترین مهارت های انسان امروزی در این فضای پیوسته در حال تغییر و حرکت باید مهارت پیوسته آموختن باشد. در دنیای ما آن قدر دانش و شرایط و فضا به سرعت تغییر می کند که نمی شود برای آموختن هر چیزی، زمان زیادی در نظر گرفت. یا به شکل دیگر بگویم علم و تکنولوژی بر ثانیه سبقت میگیرد این نوع از آموزش بازاریابی را آموزش ساندویچی می گویند. یعنی سریع، زود، فشرده، ساده و به میزان نیاز. 

در آینده ۲ نوع کسب و کار وجود دارد: ۱_ کسب و کارهای آنلاین ۲_ کسب و کارهایی که دیگر وجود ندارند! علاوه بر این جمله بیل گیتس، مسائل دیگری مانند ورود غول‌های اینترنتی چون دیجی کالا، اسنپ یا حتی بروز بیماری‌هایی مثل کرونا و کساد شدن بازار غیر آنلاین؛ همه و همه به صاحبان مشاغل فیزیکی ثابت کرده‌اند که: «باید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودشان اقدام کنند!» منبع

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

بازایابی اینترنتی، نیاز امروز

یکی از مهمترین مهارت های انسان امروزی در این فضای پیوسته در حال تغییر و حرکت باید مهارت پیوسته آموختن باشد. در دنیای ما آن قدر دانش و شرایط و فضا به سرعت تغییر می کند که نمی شود برای آموختن هر چیزی، زمان زیادی در نظر گرفت. یا به شکل دیگر بگویم علم و تکنولوژی بر ثانیه سبقت میگیرد این نوع از آموزش بازاریابی را آموزش ساندویچی می گویند.

یعنی سریع، زود، فشرده، ساده و به میزان نیاز در این نوشته سعی دارم خیلی کوتاه و مختصر در زمینه فروش اینترنتی تجربه های خود را با شما کاربران به اشتراک بگذارم به راستی بی سوادان قرن ۲۱، کسانی نخواهند بود که خواندن و نوشتن نمی دانند، بلکه کسانی هستند که نتوانند یاد بگیرند یا یاد دهند، آنچه یادگرفته اند را فراموش کنند و مطالب جدید یاد بگیرند. براینیل به بازده بالا باید با برنامه، در مورد آموزش سرمایه گذاری شود.شایان ذکر است اگر آموزش را هزینه به حساب آوریم، هنگام مواجه شدن با کمبود بودجه و مشکلات مالی، بودجه آموزش جزو اولین بودجه هایی است که کاهش می یابد و یا حذف می‌گردد.

اما اگر علم و تخصص را مهم‌ترین سرمایهخود تلقی کنیم، حتی در سخت‌ترین شرایط مالی هم، اگر بودجه آموزش بازاریابی افزایش نیابد حداقل کاهش نخواهد یافت.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

بازاری‌های باتجربه می‌گویند: “آخر کلک صداقت است.” به عبارتی آنها تأکید دارند هرچقدر هم کسی سعیکند با کلک موفق شود، دست آخر به این نتیجه می‌رسد که هیچ ابزاری به اندازه صداقت و شرافت مسیر موفقیت را هموار نمی‌کند‌‌.‌ بپذیریم که برندهای بزرگ و موفق جهانی به قولشان پای‌بند بوده‌اند. آنها سعی نکرده‌اند با وعده‌های بی‌پایه یا کیفیت نامناسب و خدمات ناقص موفق شوند.

آنها رمز موفقیت را در خوشنامی یافته‌اند و خوشنامی را در پندارنیک، گفتار نیک و کردار نیک کشف کرده‌اند. بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی درون گرا چیزی است که در این قرن به آن نیاز داریم. بازاریابی آنلاین یا به عبارتی دیگر بازاریابی اینترنتی ، یک نوع بازاریابی نوین است که دارای گستردگی بسیار زیادی است ، این مقوله در اصل شاخه‌ای از بازاریابی کلی سازمان محسوب می‌شود که باراهکار‌هایی از قبیل : سئو و بهینه سازی وب سایت ، بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، بازاریابی محتوا و یا بازاریابی موبایلی و دیگر راهکار‌ها در راستای استراتژی‌های شما حرکت می‌کند.

معمولاً بازاریابی اینترنتی تلفیقی از تمامی این راهکارها می‌باشند یا به عبارتی دیگر هر یک از این موارد پازلی از بازاریابی اینترنتی است.بسیاری از بازاریابان بودجه‌های بازاریابی خود را بر روی وب سایت در سال‌های اخیر تغییر داده‌اند. بازاریابی آنلاین به شما اجازه می‌دهد که مخاطبان خاص هدف‌گذاری شده را به راحتی پیدا کرده و برعکس بازاریابی سنتی بازگشت سرمایه داشته باشید. 

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

چرا بسیاری در کسب و کار اینترنتی خود موفق بوده اند؟

 در کسب و کار اینترنتی مهم نیست که شما چند سال سن دارید ، اصلاً مهم نیست که شما چقدر سرمایه دارید ، در کسب و کار اینترنتی مهم نیست که شما در کجای این کره خاکی زندگی می‌کنید. یک کارآفرین به همراه ایده نو وخدماتی که برای مخاطبین جذاب باشد یکی از دلایل موفقیت در کسب و کار است . ایجاد کسب و کار اینترنتی همانند رفتن به یک سفر دور و دراز است ، سفر به مکانی ناشناخته و مهم‌تر از آن سفری که حتی تجربه کسانی که ازشما جلوتر هستند برای موفقیت شما کافی نیست.

تنها راهنمای شما برای شروع این سفر یک نقشه است، یک نقشه‌ای که تا پایان این سفر راهنمای شما باشد و به شما کمک کند. نام این نقشه در کسب و کار اینترنتی،طرح تجاری Business Plan است.اما تمام افرادی که قصد انتخاب معیارهایی برای سنجش عملکرد بازاریابی دارند باید عواملی را در نظر بگیرند که اثرات مثبت سه مفهوم زیر را داشته باشند:

  1. جذب مشتری
  2. حفظ مشتری
  3. کسب درآمد
بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی چیست؟

 بازاریابی اینترنتی که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین گفته می‌شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی می باشد چراکه نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیت‌ها و بازاریابی‌ها از طریق ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است.

مدیریت داده‌های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگی‌های فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می‌زند که شامل طراحی، توسعه،تبلیغات و فروش است.پیدایش اینترنت، این امکان را تقریباً برای همگان بوجود آورده است که هر‌کسی کالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند کلیک از سوی خریداران بفروش برساند. بازاریابی اینترنتی، ذاتاً ادامه‌ای از بازاریابی سنتی در سال‌های گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌تواند سودمند باشد.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

تنها می‌بایست نکاتی را رعایت کرد که هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می‌دهند.بررسی بازار اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش از بازاریابی اینترنتی است.‌ ‌‌دلیل این موضوع آنست‌که مهم نیست چه میزان فردی در فروش تبحر دارد.‌ چیزی که اهمیت دارد آنست‌که بدانیم چه چیزهایی مورد علاقه مردم نیست. هرکسی که علاقه به کسب و کار از طریق اینترنت دارد اولین چیزی که نیاز دارد تحقیق کردن است. با تحقیق در مورد آنکه چه چیزهایی را دیگران می‌فروشند تا افرادی را که به دنبال آن کالاها هستند بیابند، بررسی بازار نام دارد.

شاه کلید موفقیت در بازاریابی، تحقیق و هدفمند بودن است و بدون آن، هر تلاشی در عرصه بازاریابی، محکوم به شکست خواهد بود. بازاریاب های قدیمی، نیاز داشتند تا به مکانهای عمومی فروش، نظیر فروشگاه‌ها و حراجی‌ها تکیه کنند تا به مشتریان فعال خود دسترسی داشته باشند. معادل مدرن فروشگاه ها، وب سایت‌ها می‌باشند. همانطورکه یک فروشگاه نیاز دارد تا به زیبایی طراحی شده باشد و محیطی مناسب را برای مشتریان خود فراهم آورد، یک سایت فروش نیز نیازمند طراحی حرفه‌ای است.

یک سایت خوب همچنین نیاز دارد تا اطالاعات را به طریقی موثر نمایش و ارائه دهد و این امکان را فراهم آورد تا مشتریان به آسانی سفارش خدمات و پرداخت‌ها را انجام دهند.بازاریابی اینترنتی همانند کسب و کارهای دیگر، بر نگاه مشتریان به کالاها و خرید محصولات تکیه دارد. آوردن بازدید کنندگان زیاد به سایت، کلید اصلی موفقیت در اینترنت است. ترافیک سایت، ستون فقرات بازاریابی اینترنتی است و تقریبا روش‌های نا‌محدودی برای رسیدن به این هدف وجود دارد.با دانستن اینکه چه چیزی را بفروشیم تا وب سایتی مناسب آن طراحی کنیم و بازدید کننده برای آن جذب کنیم، می توان گامهای مناسب را برداشت تا در مسیر سود از طریق اینترنت قرار گرفت.

نتیجه‌گیری:

  1. بررسی بازار و نیاز مایحتاج مردم
  2. داشتن سایت خوب
  3. مخاطب
بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

هدف از کسب و کار اینترنتی چیست ؟

همه ما شنيده‌ايم كه براي آغاز هر كار، به محركی قوی و شور و شوق فراوان، احتياج است. اما داشتن اين حرارت اوليه به تنهایی كاری از پيش نمی برد. شما به يك برنامه احتياج داريد.  در زمينه تجارتتان، درخصوص مشتريان و رقبای خود عميقاً تحقيق كنيد و يك مدل حقيقي و مفيد برای تجارت خود ساخته و روی يك سوال مهم تكيه كنيد:

چگونه مي خواهيد پول در بياوريد؟

 فرض كنيد كه در صدد باز كردن يك مغازه هستيد. محلی را انتخاب می كنيد که بايد هزينه اجاره آنرا بپردازيد. ممكن است مخارج زيادی نیز براي تهیه دكورمناسب متحمل شويد بدون آنكه به نحوه بازگشت اين  هزینه‌ها بيانديشيد. محصولات شما كامل نيستند و به فكر بازاريابی هم نيستيد. قطعا پس از چند ماه تجارت شما سقوط خواهد كرد. بازاریابی به عبارتی می‌توان گفت هدف و سرمایه‌گذاری بر روی محصولات می‌باشد اگر بر محصولات خود بازاریابی و یا هدف‌گیری نداشته باشید نمیتوانید به آن صورت دلخواه فروش داشته باشید .

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

ارزان فروشی

تازه‌كاران کسب و کار اینترنتی نيز گاهی فريب كميت را مي خورند و به كيفيت اهميت نمي دهند. آنها در این فکر هستند كه اگر جنس‌های ارزان قيمت را عرضه كنند، فروش بهتری خواهند داشت و بزودی ميليونر خواهند شد. اما اين تصور غلط است. نوپایان کسب و کار اینترنتی قيمت‌های محصولات و خدمات خود را بسيار پائين در نظر مي‌گيرند و به اين ترتيب در طول زندگي كاري خود نگران پول درآوردن خواهند بود و حتي زماني كه سفارشي دريافت مي‌كنند، خوشحال نخواهند شد زيرا فروش براي آنها سود كافي به همراه نخواهد داشت. و از طرفی یک نکته خیلی مهمی را که در کارهایش رعایت نکرده این است که برای محصولات و کالاهای خود توجیه قیمتی ندارد که اگر بعدها خواست تغییر قیمت براساس اقتصاد نوسانی بدهد نمیتواند، چرا که عادت بدی را در فروش محصولات خود به اسم ارزان فروشی و میلیونر شدن را در تصور مشتریان خود بوجود آورده است.

قبل از قيمت گذاري، همه چيز را بسنجيد. هزينه‌هاي ثابت و متغير را محاسبه كنيد. روش‌هاي تجاري و قيمت‌هاي رقبا را مورد توجه قرار دهيد و استراتژي فروش و بازاريابي خود را بهينه كرده و درآمد قابل قبول خود را در نظر آوريد.ما معتقد هستیم که شما می بایست به هر میزان که در زمینه وب سایت خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، باید برگشت سرمایه و مشتری داشته باشید.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

رسانه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی

در رسانه های اجتماعی ما هر عکس، فکر، ایده و یا هر لحظه از زندگی خود را با دوستانمان به اشتراک می‌گذاریم و لایک و کامنت دریافت می کنیم. با توجه به رایج شدن شبکه‌‌های اجتماعی و تأثیر آ‌ن‌ها در پیشرفت یک کسب و کار، اختصاص دادن منابع مالی برای بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی نه تنها هزینه اضافی به حساب نمی‌آید، بلکه یک ضرورت است. برای مدیریت و پیشبرد بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی، نیاز به برنامه‌ای محکم و استوار است که توسط فردی حرفه‌ای و خبره مدیریت شود تا بتواند برند شما را ترویج دهد و با مشتریان و بازار هدف شما ارتباطی فعال و قوی بسازد.

بی‌شک میتوان گفت افکار و ایده‌ها در دنیای مجازی فیس بوک به سرعت نور در گسترش و پخش میباشد . حرکت و نگاه مردم به سرعت از موضوعی به موضوعی ديگر شکل می‌گيرد و يادمان نرود که : ما داريم با حضور خود در وب و استفاده از اينترنت و در همين شش سال اخير با رسانه‌های اجتماعی آرام آرام پير می‌شويم. رسانه‌های اجتماعی دیگر فقط منحصر به نسل جوان و نوجوان نيست، اکنون ميانسالان بسياری در سطح جهان دارند از وبلاگ ها، ويکی ها و شبکه‌های اجتماعی مثل فيس بوک و توئيتر و … استفاده می‌کنند و اين موضوع مهمی است. بازاریابی اینترنتی از طریق بکه‌های اجتماعی در بُعدهای مختلفی دارای اهمیت است. از برند‌سازی گرفته تا افزایش اعتماد مشتریان، تبلیغات دهان به دهان مؤثر و افزایش دسترسی مخاطبان به برند.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

استراتژی های پیشرفت در بازاریابی اینترنتی

 حال این رسانههای اجتماعی می‌توانند برای یک کسب و کار در محیط بازاریابی اینترنتی، بسیار سود‌آور باشد. در زیر به توضیح پیرامون استراتژی‌هایی می‌پردازیم که می‌تواند باعث پیشرفت کسب و کار شما در شبکه‌های اجتماعی شود.

طرح یک سوال برای کاربران خود که آن ها را به تفکر تحریک کند ، درگیر کنید.

یکی از اصولی که در ارتباط دو جانبه با مشتری باید مد نظر گرفته شود این است که بتوانیم برای ورود به بازاریابی یک سوال طرح کنیم و یا از مشتری خود یک سوال در زمینه محصولات و نیازش بپرسیم . سوال کردن از مشتری مقدمه‌ایست برای درک اینکه ما بتوانیم مشتری را در مسیر تصمیم‌گیری قرار دهیم .ما می‌توانیم با کلماتی نظیر : چطور ، کی ، چی ، کجا ، چرا ، بالاترین آگاهی را نسبت به مشتری خودمان کسب کنیم .

در شبکه های اجتماعی هم همینطور است ، این یک تکنیک ساده در بازاریابی اینترنتی است، فقط کافیست سوال خود را بپرسید و منتظر پاسخ باشید. با استفاده از این تکنیک می توانید کاربران را به فعالیت، کامنت گذاشتن و لایککردن تحریک کنید. یک نکته مهمی که خیلی از بازاریابان از این متن غافل می‌مانند این است که فکر کنیم فروشندگی فقط حرف زدن و ادبیات است اشتباه کرده‌ایم ، فروشندگی یک هنر ظریف است .رسالت یک فروشنده ، فروش نیست .

تنها کاری که یک فروشنده انجام میدهد این است که خریدار را در دایره‌ای تنگ به اسم تصمیم‌گیری قرار میدهد . سوال کردن اولین قدم برای ارتباط برقرار کردن فروشنده و خریدار میباشد. پس درفروش سعی کنیم حداقل چند عنوان سوالی طرح کنیم تا بتوانیم با جواب گرفتن از سوی مشتری ذهنیت او را بشناسیم .

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

محتوای مناسب در زمان مناسب (شبکه های اجتماعی) 

زمان پست‌گذاری یکی از عامل‌های بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی است. باید بدانید که چه ساعاتی از روز و چه روزهایی در هفته، کاربران دوست دارند با چه نوع محتوایی مواجه شوند و ازمطالبیاستفاده کنند. بله، همین نکات ریز در بازاریابی اینترنتی است که می تواند کسب و کار شما را رونق ببخشد و شما را به سمت موفقیت سوق دهد.به عنوان مثال پس از ساعت ناهار، اکثر افراد به دنبال پست های سرگرم کننده و خنده دار هستند تا ساعاتی را به استراحت بپردازند و از مشغله های کاری به دور باشند.

خنده هرگز شکست نخواهد خورد . محتوای طنز آمیز و سرگرم کننده می تواند طیف گسترده ای از کاربران را به خود جذب کند. یکی از دلایل اصلی که کاربران به فیس بوک می آیند، سرگرم شدن آن ها با محتوای جالب و جذاب است. آنها به صفحات سر میزنند تا سرگرم شوند و زمانی را فارغ از کار به استراحت بپردازند. پس سعی کنید در محتوای خود از مطالب طنز آمیز و سرگرم کننده هم استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر در این ساعات، مقاله‌ای بگذارید حتی اگر بسیار مفید باشد مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.زیرا در آن بازه زمانی کاربران نیازمند استراحت و سرگرمی هستند و جذب مقاله‌های علمی شما نمی‌شوند. در نهایت باید بگوییم که اگر در استراتژی‌های کاری خود، جایی هم برای بازاریابی اینترنتی از طریق صفحات رسانه‌های اجتماعی، مثل فیس‌بوک وجود دارد، می‌توان امیدوار بود که موفقیت از آن شما است. فقط کافیست که از این نکات مهم در بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

تصویرپردازی:

بنا‌بر تحقیقات هاروارد ، حدود ۷۰ درصد فعالیت‌های فیسبوک ، حول و حوش تصاویر صورت میگیرد.

• در فیسبوک ، در ۴۴ درصد موارد ، کاربران تمایل بیشتری به تعامل با برندهایی که به ارسال تصاویر میپردازند ، نشان میدهند.

• تصاویر حرفه ای با کیفیت در فیسبوک ، ۱۲۱ درصد بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند و در عین حال با افزایش ۹۰ درصدی اشتراک گذاری در هر ارسل خود مواجه میشوند.

•تصاویر ، جزء حیاتی بازاریابی آنلاین است. همیشه عکسی با کیفیت و حرفه‌ای از خود ارائه دهید تا مشتری شما را به عنوان یک حرفه‌ای به خاط بسپارد.

پاسخ به سوالات متداول :

•هرگاه کاربران از شما سوالات متداولی پرسیدند و یا ابهامی برای آن‌ها در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید ایجاد شود مطلبی در شبکه های اجتماعی منتشر و ابهامات را برطرف نموده و به سوالات پاسخ دهید.ما میتوانیم برای هر محصول سوال طرح کنیم و دلیل را با کم‌ترین جملات ابهامات را برطرف کنیم.

نظر سنجی :

•در صورتی که نظر سنجی و یا رای گیری در وب سایت خود برگزار می‌کنید می‌توانید لینک مربوط به این امر را در رسانه های اجتماعی با دیگران به اشتراگ گذارید تا علاوه بر تشویق و اطلاع رسانی برای شرکت در این رویداد از بازخوردهای کاربران نیز بهره مند شوید.

ویژگی‌های بازاریابی اینترنتی

 بسیاری از مردم بر این تصور اشتباهند که یک بازاریاب اینترنتی یا آنلاین، حتما بایستی دارای سایت باشد. چنین تصوری واقعاً بسیار دور از حقیقت است. روزانه بیش از میلیونها سایت اینترنتی بوجود می آید. واقعیت آنست که بازاریابی اینترنتی چیزی فراتر از ثبت دامنه، خرید هاست، و بروز رسانی مطالب سایت است. بازاریاب اینترنتی، عملاً می بایست مهارت زیادی در طراحی استراتژی و بهره برداری از علم بازاریابی بصورت آنلاین داشته باشد. موفقیت در کسب و کار اینترنتی، نیازمند داشتن تیمی برای این منظور است.

رقابت در دنیای اینترنت بی‌نهایت مشکل است ولی مهم است تا جایگاه فعلی خود را همواره بدست آورید. یک کسب و کار موفق در اینترنت، اصلا قابل مقایسه با یککسب و کار موفق در دنیای واقعی نیست. اختیاراتی که شما در یک کسب و کار اینترنتی موفق دارید چه از لحاظ فضا و چه از لحاظ تعداد مشتریان بالقوه، قابل مقایسه با اختیاراتتان در یک کسب و کار محلی موفق نیست. در دنیای اینترنت، از لحاظ تئوری، محدودیتی برای تعداد مشتریان شما وجود ندارد، چیزی که در یک کسب و کار محلی بچشم نمی‌خورد.

در این بخش به یکی از اصولی‌ترین و موفق‌ترین روش بازاریابان بزرگ می‌پردازیم که میتواندفانوس روشنی بر دست بازاریابان اینترنتی باشد و از آن به خوبی بهره ببرند.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

رمز موفقیت بازاریان بزرگ 

رمز موفقیت بازاریابان بزرگ، کیفیت رفتار آن ها با مشتری است. یکی از تعاریف بازاریابی میتواند «هنر جلب رضایت مشتری برای انتخاب، خرید و تکرار خرید یک کالا یا خدمت» باشد. مسئله اصلی که می بایست بر روی آن تمرکزکنیم، این است: « چگونه می توانیم با مشتریان برخورد مناسبی داشته باشیم؟ به طوری که بتوانیم به نتایج مورد دلخواه دست یابیم» و اصول مشتری مداریکدام است؟ ایجاد اطمینان در مشتریان احتمالی و جلب اعتماد آنان سخت‌ترین کار برای کسانی است که کالا یا خدماتی را برای عرضه در بازار دارند.

می‌گویم سخت‌ترین کار است بخاطر آنکه پیش از هر اقدامی در خصوص آن، باید بسیار درباره آن فکر کرد و پس از تعیین استراتژی، تکنیک‌ها و تاکتیک‌هایی را آزمود و نهایتاً با برخورداری از یک ثبات رویه آن استراتژی را به اجرا گذاشت. جلب اعتماد مشتری راه‌های مختلفی دارد و با توجه به نوع کالا یا خدماتی که ارائه می‌کنید، می‌توانید استراتژی‌های مختلفی را به کار برید. اما یک سری از کارها به نوع کالا یا خدماتی که ارائه می دهیم بستگی ندارد و به نوعی جزو اصول ایجاد اطمینان در مشتری و جلب اعتماد او به شمار می‌آید.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

همدردی با مشتری و احساس اطمینان

بر فرض مثال ما میتوانیم آپشن هایی در سایت قرار دهیم که وقتی کاربر با مشاهده آن آپشن‌ها قصد خرید پیدا کرد از استرس اینکه نکند خرید ناموفقی داشته باشم آسوده خاطر باشد.مثلاً : اطراف دکمه خرید محصول در سایت از لوگو و عکس‌های شرکت‌های بزرگ و برند استفاده کنیم که ما مفتخر طراحی و خدمتگزاری آنان را داشتیم . و یا اینکه برای محصولات خودمان گارانتی قرار دهیم و چیزی فراتر از آن گارانتی با برگشت پول به این صورت کاربر هم احساس همدردی میکند و هم قوت قلب برای خرید پیدا میکند.

در ساختار آناتومی یک وب سایت ما باید از کوچکترین ابهامات دوری کنیم و حتماً ابهامات پرداخت را درج کنیم و یا برای کاربر طوری توضیح دهیم که هیچگونه شک و تردید در خرید محصولات سایت نداشته باشد نظرات و پیشنهادات میتواند گزینه خوبی برای محصولات و نقد آن در سایت باشد . وقتی کاربر با خواندن نظرات مثبت و منفی در سایت مواجه میشود ، به خوبی درک میکند که چه ایرادی از طرف کاربران بی‌ریا می‌باشد و چه ایرادی قلابی .منبع رضایت یک مشتری راضی از خرید محصولاتمان در سایت قید شود .

زمان پست و ارسال محصولات را خیلی واضح و مشخص معین کنیم .یک پیشنهاد دو پهلو دادن در صفحه توضیح محصولات میتواند خرید را برای مشتری آسان کند و محصول مورد نظر را خرید کند. این موارد میتواند کاربر را قانع سازد یا گاهی میتواند دلگرم شود که از سایت مورد نظر خرید کند.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

فروش فوق العاده داشته باشید!

 موفقيت در فروش نصيب كسي كه كمترين قيمت را دارد نمي شود، موفقيت در فروش نصيب كسي كه بهترين مشتريان را دارد نمي شود و موفقيت در فروش نصيب كسي كه باهوش ترين فرد است نمي شود، همه ما از قدرت کلمات در گفتارها و نوشته‌ها آگاه هستیم و می‌دانیم کلمات هستند که شالوده اصلی یک گفتار را تشکیل می‌دهند مطمئنا این موضوع در نوشتن بیشتر خودش را نشان می‌دهد، بطوریکه در تبلیغات‌های رسانه‌ای و فروش محصولاتاز واژه‌ها و کلمات مختلفی که افراد را به خود جذب کند ، استفاده می‌کنند.

چیزی که همیشه خود من به آن فکر می کنم اینست که واقعا باید از چه جور کلماتی در بین نوشته ها و مخصوصا فروش محصولات و ارائه خدمات استفادهکرد؟ پس می‌بینیم که خود این موضوع می‌تواند یک ایده خوب برای نوشتن در این مورد باشد و مشغول تدوین یک فهرست و لیست از کلمات جذب‌کننده شویم که در اینجا مختصراً در موردشان گذرا بحث می‌کنم و امیدوارم کمک کنندهخوبی برای جذب مشتریان بیشتر محصولات شما باشد.

خب این موضوع چیزی است که همه ما به آن نیاز داریم ، درست است ؟قدرت کلمات از سالیان دور و در طول تاریخ همچنان تا به حال ادامه داشته و ادامه خواهد داشت و ما این کلمات را می توانیم در میان شعرها ، نثرها ، رمان ها ، مقاله ها و … پیدا کنیم ، اما بحث ما در مورد کلمات ادبی نیست.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

مبحث ما سر این موضوع است که با به کار بردن چه نوع کلماتی می توانیم کاربران و مشتریان بیشتری را به خود و محصولاتمان جذب کنیم ! قدرتمند ترين واژه ها مي‌توانند «قدرتمند‌ترين عبارت ها» را بيافرينند. در استراتژي هاي توليدو نيز بازاريابي، بايستي «قدرتمندترين آمال و آرزوها»، «قدرتمند‌ترين و موثرترين تصاوير» را خلق كرد و با استفاده از «قدرتمندترين عبارت‌ها»،«احساسات» مشتريان بالقوه يا بالفعل را هدف قرار داد.

«عبارت هاي قدرتمند» عبارت‌هاييهستند كه مي‌توانند «احساسات مشتري يا مخاطب شما» را تحريك كنند و آنها را به سمت و سوي «اتخاذ تصميمي احساسي» سوق دهند. با اين شيوه مي‌توان «فروش» را بالا برد و «محصول» را در بازار هر بازاري كه مورد توجه ومورد نظر ما است جا انداخت. نکته اینجاست که در تبلیغ محصول خود، ذهن ها را هدف قرار دهید شما هنگامی به نتیجه میرسید که نام یا علامت مورد نظر را در ذهن‌ها ماندگار کنید نه تابلوهای درخشان خیابان را ، علائم و تصویرهمیشه جایگاهی محکم در ذهن آدمها دارند .

بر فرض مثال : آیا تابستان گذشته را که به همراه خانواده‌ات برای گذراندن تعطیلات به شمال کشور رفتی، یادت هست؟ وقتی که به آن خاطره فکر می‌کنی، ممکن است فقط تصاویری ازآن روز را به یاد بیاوری که به شنا رفتی و یا تصاویری از شبی که لب دریا بلال خوردی. اما این تصاویر چگونه در ذهن ذخیره می‌شوند و تو بعداً از دیدن و یادآوری آن‌ها لذت می‌بری؟ جواب این است:در علم بازاریابی و فروش ما نقطهنظرها را باید جذب کنیم ، باید با تصویر محصول خود را در حافظه کاربر جا انداخت ، در انتخاب عنوان محصول خود باید از پایین‌ترین سطح نردبان تصور استفاده کرد.

 ادامه دارد…

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *