0
02143000313

۱۰ عادت سالم زوج‌های شاد که هر روز انجام می‌دهند

همه‌ی روابط زناشویی به یک شکل نیست. زوج‌ های خوشبخت در زندگی به اصولی پایبندند که آنان را از زوج‌های ناموفق متمایز می‌کند. آنها این اصول را سرلوحه‌ی زندگی خود کرده و به واسطه‌ی آنها کانون زندگی‌شان را گرم می‌کنند. آیا از این اصول آگاهی دارید؟ اگر می‌خواهید بدانید این اصول کدامند، اگر می‌خواهید شادی را چاشنی رابطه‌تان کنید، به نوشته‌ی زیر نیاز دارید. 

10 عادت سالم زوج‌های شاد که هر روز انجام می‌دهند

حتماً تا به حال زوج‌هایی که به نظر چیزی در زندگی کم و کسر نداشته و همیشه شاد هستند را دیده‌اید؟ آنها آنقدر شاد هستند که دهان‌تان از تعجب باز مانده و آرزو می‌کنید آنچه آنها دارند را داشته باشید. واقعاً، چه رازی دارند؟ ممکن است ساده‌تر از چیزی باشد که فکرش را هم می‌کنید. اینجا ۱۰ عادت که در همه زوج‌های شاد مشترک است را به شما معرفی می‌کنیم:

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 1. آنها کارهای خانه را با هم تقسیم می‌کنند [/yt_heading]

طبق مطالعات انجام شده، در یک ازدواج موفق سه عامل اصلی درگیر هستند که تقسیم کارها جزو آنهاست. وفاداری و رضایت فیزیکی و جنسی هم موارد دیگر هستند. در یک مطالعه مشابه، اریک هوملز، استاد دانشگاه بریگهام یانگ با تحلیل‌های آماری این گفته کلاسیک را تأیید کرده است که:همسر شاد، زندگی شاد. زوج‌هایی که شاد هستند حجم کارهای خانه را بین یکدیگر تقسیم می‌کنند.

به گفته هوملز:«وقتی همسران بابت تقسیم کارها راضی باشند، هر دو کیفیت زناشویی بالایی را گزارش کرده‌اند.»

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 2. آنها در حضور هم تکنولوژی را کنار می‌گذارند [/yt_heading]

تکنولوژی می‌تواند روابط را نابود کند. از کی تا حالا یک صفحه الکترونیکی از همسر شما مهمتر بوده است؟ تلفن را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید و به عشق‌تان نگاهی بیاندازید. کنار گذاشتن تکنولوژی، برای داشتن یک رابطه شاد و سالم ضروری است.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 3. آنها ارتباط چشمی برقرار می‌کنند [/yt_heading]

مطالعات انجام شده می‌گویند که ۴ دقیقه برقراری ارتباط چشمی بدون وقفه می‌تواند میزان صمیمیت و ارتباط را افزایش دهد. در یک آزمایش که توسط SoulPancake انجام شد، آنها از شش زوج در طول برقراری ارتباط چشمی به مدت ۴ دقیقه فیلم گرفتند.

در پایان این ۴ دقیقه، مردی که ۵۵ سال با همسرش ازدواج کرده بود گفت:«وقتی به تو از نزدیک نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که چقدر به تو نیاز دارم و چه معنایی برای من داری، چون این خود حقیقت است. نمی‌توانم خودم را با کسی به غیر از تو تصور کنم.»

حتماً نباید ۴ دقیقه ارتباط چشمی برقرار کنید تا تاثیرگذار باشد. حتی یک نگاه گذرا یا یک چشمک‌زدن هم کافی است، تنها چیزی که مهم است، نگاه کردن به یکدیگر است. این کار به شما دلیل عاشق شدن شما را یادآوری می‌کند.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 4. آنها برای شروع و پایان روزشان یک تشریفات خاص دارند [/yt_heading]

تشریفات صبح یا شب فرصتی خوبی برای برقراری ارتباط به زوجین می‌دهد. همیشه صبح‌ها، حتی قبل از اینکه از رختخواب بیرون بیایید، یکدیگر را ببوسید و این کار را به هنگام شب هم انجام دهید. قبل از اینکه به کارهایتان بپردازید، زمانی را در رختخواب با هم سپری کنید. وقتی به خانه می‌آیید، اجازه دهید همسرتان مطلع شود. روزانه ۳۰ دقیقه به این کار صبح‌ها یا شب‌ها اختصاص بدهید تا معنی بیشتری به رابطه‌تان تزریق شود.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 5. آنها از یکدیگر تعریف می‌کنند [/yt_heading]

تحقیقی نشان داده که در یک ازدواج خوب، نسبت تعریف کردن به انتقاد، ۵ به یک است. چه در خلوت و چه در مقابل جمع، به عشق‌تان تمام کارهای فوق‌العاده‌ای که انجام می‌دهند را یادآور کنید. حداقل روزی یکبار به او بگویید چقدر زیباست.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 6. آنها زمانی را برای برقراری ارتباط اختصاص می‌دهند [/yt_heading]

زندگی به مرور پرمشغله‌تر می‌شود، بااینحال ازدواج‌های موفق ریشه در این دارد که زوج‌ها زمانی را در کنار یکدیگر بگذرانند. همین که از در خانه وارد شدید، مستقیم به سراغ همسرتان بروید. برای او پیام‌های زیبا بفرستید، او را در آغوش بکشید، با هم برقصید و به یکدیگر میزان عشق‌تان را یادآوری کنید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 7. آنها از یکدیگر قدردانی می‌کنند [/yt_heading]

مشکلات روابط اغلب وقتی یکی از طرفین احساس کند که مورد تقدیر قرار نمی‌گیرد بیشتر می‌شود. با ابراز حس قدردانی‌تان این مشکلات را حذف کنید.

بی شک، قدردانی کردن نقش مهمی در کسب شادی در پیوند‌های زناشویی دارد. ما قدردانی صادقانه را برای هر چیزی بیان می‌کنیم: او برای شام مرا به بیرون می‌برد، من همیشه به او می‌گویم «متشکرم»؛ من برای خودمان شام درست می‌کنم، او همیشه به من می‌گوید «متشکرم».

این کار را می‌توانید با گفتن یک «متشکرم» سریع یا یک دستنوشته خالصانه انجام دهید. مهم این است که خالصانه بوده و به طور مکرر انجام دهید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 8. آنها همدیگر را در آغوش می‌کشند [/yt_heading]

در آغوش کشیدن سطحی از ارتباط را منجر می‌شود که هیچ چیز دیگری چنین تاثیری ندارد. ارزش چنین چیز با کیفیتی را دست کم نگیرید. هنگامی که مطالعه می‌کنید یا تلویزیون تماشا می‌کنید یا هنگام خواب همدیگر را در آغوش بکشید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 9. آنها همدیگر را بخشیده و گذشت می‌کنند [/yt_heading]

دکتر اِد ویت، در کتابش با عنوان اولین سالهای جاویدان می‌گوید:«ازدواج به دنباله‌ای از غافگیری‌ها برای ما تبدیل می‌شود، و یکی از آنها این است که چطور به طور مکرر نیاز به بخشیدن و بخشیده شدن داریم.» مهارت سخت بخشیدن و گذشت کردن را یاد بگیرید تا ازدواج شادی داشته باشید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 10. آنها به همدیگر لبخند می‌زنند [/yt_heading]

یک لبخند می‌تواند حال شما را دگرگون کرده و اجازه می‌دهید طرف مقابل بداند که شما به او اهمیت می‌دهید(مخصوصاً وقتی خسته هستید). خندیدن و لبخند زدن می‌تواند لذت و شادی را به رابطه‌تان وارد کند.

منبع: seminarema.com | familyshare

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *