0
02143000313

۶ روش زوج درمانی: ازدواج تان را نجات دهید!

روابط زناشویی پر از فراز و نشیب است. شاید یک بحث مکررا تکرار شود و همین تکرار به آفت رابطه تبدیل شود و اعتماد بین دو نفر را به مرور خدشه‌دار کند. زوجین می‌توانند تنها با اتکا به خودشان و بدون نیاز به هیچ کس دیگری از پس موانع و مشکلاتشان عبور کنند. بدین منظور ما با سه زوج و چند مشاور ازدواج صحبت کردیم تا به راه‌حل‌های مناسب دست پیدا کنیم. در ادامه روش‌های “زوج درمانی” یا ترمیم روابط زناشویی را خواهید خواند و از رازهای زندگی زوج‌های موفق آگاه خواهید شد.

6 روش زوج درمانی: ازدواج تان را نجات دهید!

ازدواج بر همه چیز مقدم است

بچه‌دار شدن باید در زمان مناسب صورت گیرد. تعویض مرتب پوشک نوزاد، آماده کردن و غذا دادن به کودک و انجام کارهای خانه باعث خواهند شد که خود ازدواج به سمت حاشیه برده شود.

 

مگان می‌گوید: «همیشه می‌گفتم که بچه‌هایم اولویت اول من هستند و فرقی نمی‌کند چه پیش خواهد آمد.» او در آستانه طلاق گرفتن از شوهرش “دَرِن” بود که صحبت‌های یک کشیش به شدت آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار داد. آن کشیش مراسم ازدواجشان را برگزار کرده بود و حالا در آستانه طلاق به آن‌ها گفته بود: « ازدواج بر همه چیز مقدم است.» مگان می‌گوید: «به محض اینکه من و شوهرم تغییرات را اعمال کردیم، متوجه تغییرات شدیم. واقعا حالا خوشحالیم. همه ما خوشحالیم.»

 

حتماً بخوانید: مواظب این اشتباهات خطرناک در روابط عاطفی تان باشید

 

6 روش زوج درمانی: ازدواج تان را نجات دهید!

اما جمله آن کشیش چه معنایی دارد؟ وقت گذاشتن برای همسر، نگاه کردن به او درست مانند پیش از مراسم عروسی، اختصاص دادن زمان بیشتری به همسر و اجازه ندادن به کودکان برای به هم زدن مکالمات دو نفره. در واقع، نباید زوجین اجازه دهند که هیچ بهانه‌ای باعث کاهش کیفیت زندگی‌شان شود.

 

قرارهای شبانه را فراموش نکنید

برخی از زوجین برای حفاظت از رابطه خوبشان نزد مشاور می‌روند تا بتوانند ارتباطشان با یکدیگر را سالم و قوی نگه دارند. اما جسیکا برای حفظ سلامت رابطه‌اش با شوهرش کار دیگری را انجام داد: «به جای رفتن پیش مشاور، تصمیم گرفتیم که کلاس رقصمان را به ماهی یک مرتبه کاهش دهیم تا بتوانیم زمان زیادی را به یکدیگر اختصاص دهیم. این دقیقا کاری است که برای ادامه رابطه نیاز هست که انجام شود.»

 

حتماً بخوانید: ۱۰ توصیه جادویی برای یک رابطه زناشویی شاد

 

6 روش زوج درمانی: ازدواج تان را نجات دهید!

آدرا و برایان نیز بعد از ازدواج قرارهایشان در بولینگ، دوچرخه سواری و غیره را فراموش نکردند. آدرا می‌گوید: «قرار نیست کار خاصی کنید. همین که مثلا دو تایی روی چمن‌ها دراز بکشید و ستاره‌ها را تماشا کنید، یا یک دستور جدید آشپزی را با هم انجام دهید، کافی است.»

 

با هم کتاب مربوط به روابط زناشویی را بخوانید

نیازی نیست که مرتب نزد مشاور بروید و به توصیه‌های آن‌ها گوش دهید. برخی از مشاورین عالی تمام تجارب و نظراتشان را در قالب یک کتاب منتشر کرده‌اند. حتی نتایج یک مطالعه نشان داد که مطالعه کتاب زناشویی در کنار همسرتان می‌تواند در کنار زدن موانع به شما کمک کند.

 

حتماً بخوانید: ۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

 

برای اختلاط کردن، واقعا وقت بگذارید

جسیکا و مایک زوجی هستند که متحمل دشواری‌های زیادی در طول رابطه شدند. مایک می‌گوید: «به جایی رسیدم که همسرم جسیکا اعتمادش را به من از دست داده بود و من هم کار خاصی نمی‌توانستم انجام دهم.» در آن شرایط بود که آن‌ها به جای اینکه حرف‌هایی به هم بزنند که بعدا جای جبران نباشد، زمان زیادی را صرفا برای گپ و گفت با هم اختصاص دادند. حین بالا گرفتن بحث، اشخاص جبهه دفاعی گرفته و یکدیگر را به راحتی سرزنش خواهند کرد. مایک می‌گوید: «ما چندین مرتبه در مورد آن مسئله جنجالی با هم حرف زدیم. چند روز طول کشید و سپس فهمیدیم که نوع نگرش و احساسات یکدیگر چگونه است تا اینکه در نهایت توانستیم با هم آشتی کنیم.»

6 روش زوج درمانی: ازدواج تان را نجات دهید!

این موضوع صحت دارد: نیازی نیست برای برقراری رابطه معنادار با همسرتان حتما نزد مشاوره ازدواج بروید. گریر می‌گوید: «کافی است موضوع محوری بحث را مطرح کنید. سپس یک گوشه بنشینید و زمان مناسبی را برای بحث اختصاص دهید. یک شخص باید صحبت کند و دیگری فقط گوش دهد؛ پس از اتمام صحبت‌ها نیز طرف دیگر باید به صحبت‌ها گوش دهد. در این صورت می‌توانید به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.»

 

حتماً بخوانید: اگر شوهرتان مدام این ۶ جمله را می‌گوید، ازدواجتان در خطر است

 

خوبی‌ها را ابراز کنید

اول خبر بد: ساختار مغزی ما به گونه‌ای است که همیشه دنبال شنیدن اخبار بد هستیم. نتایج یک مطالعه نشان داده که برای خنثی کردن رابطه صدمه دیده، پنج برابر احساسات موجود در یک رابطه مثبت انرژی نیاز هست. حالا خبر خوب: تاثیر اقدامات ریز خودشان را تصاعدی نشان می‌دهند.

6 روش زوج درمانی: ازدواج تان را نجات دهید!

گریر می‌گوید: «اغلب اوقات، افراد با شنیدن اشتباهاتشان دیگر انگیزه خود برای انجام کارهای خوب را از دست می‌دهند. سعی کنید هر روز از اقدامات و کارهای خوب همسرتان تعریف کنید. حتی در روزهای عادی می‌توانید با گفتن یک “دوستت دارم” به همسرتان، انرژی زیادی به رابطه‌تان ببخشید.»

 

حتماً بخوانید: ۱۰ عادت سالم زوج‌های شاد که هر روز انجام می‌دهند

 

 

با هم به مسافرت بروید

گریر می‌گوید: «پیش می‌آید که افراد، شریک زندگی‌شان را فراموش می‌کنند. آن هم نه از روی قصد بلکه به خاطر حجم زیاد مسئولیت‌ها در زندگی، کار، کودکان و کارهای شخصی… اما در مسافرت، به خاطر اینکه حجم مسئولیت‌ها به شدت کاهش می‌یابد، افراد می‌توانند بر روی همسرشان تمرکز بیشتری داشته باشند.

6 روش زوج درمانی: ازدواج تان را نجات دهید!

این مورد حتی در مورد مگان و درن نیز صدق می‌کند. آن‌ها پس از اینکه با مشکلی سخت در زندگی مواجه شدند، تصمیم عاقلانه‌ای گرفتند: سالی یک مرتبه سفر بدون حضور فرزندان. مگان می‌گوید: «ما کارهای جدیدی را انجام می‌دهیم که به کشف شخصیت یکدیگر کمک شایانی می‌کند.» نتایج تحقیقات انجام شده بر روی زوجین نیز نشان می‌دهد که زوج‌هایی که سفر دو نفره را انجام می‌دهند، بیشتر از کیفیت زندگی‎‌شان راضی هستند.

 

منبع: Prevention

ترجمه: وبسایت فرادید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *