0
02143000313

چطور در کمترین زمان بیشترین کار ممکن را انجام دهیم؟

بسیاری از افراد موفق امروزی می‌دانند که چطور از کمترین زمانی که در اختیار دارند بیشترین بهره را ببرند.

در ادامه ۸ راهکار برای افزایش بهره‌وری شخصی را با هم مرور می‌کنیم. با سمينارما همراه باشید.

متخصصانی که در زمینه توانمند سازی افراد برای کسب بهره‌وری بیشتر فعالیت می‌کنند معتقدند افرادی که بیشترین بهره را از کمترین فرصت‌ها می‌برند از یک سری اصول پیروی می‌کنند. متاسفانه هیچگاه این اصول به ما تدریس نمی‌شود و بسیاری از ما هنوز هم بر اساس عادت‌های قدیمی و نادرست قبلی عمل می‌کنیم.

در ادامه به ۸ قانون برای کسب بیشترین استفاده از کمترین زمان‌ می‌پردازیم.

 

۱٫ ناپدید شوید

خودتان را در شرایطی تصور کنید که در یک اتاق دور از همه چیزهایی که حواستان را پرت می‌کنند فقط روی یک موضوع تمرکز کرده‌اید. شاید بگویید غیر ممکن است ولی امتحانش کنید. اگر عادت دارید که همیشه چند کار را همزمان با هم انجام دهید احتمالا این کار باعث رنجش خاطر شما شده است. تحقیقات هم نشان می‌دهند کسانی که اکثرا چند کار را با هم انجام می‌دهند، چندان این کارها را بخوبی انجام نمی‌دهند.

 

۲٫ با حواس پرتی مبارزه نکنید

کسانی که کارهایشان را به سرعت انجام می‌دهند با حواس پرتی مبارزه نمی‌کنند بلکه با تقسیم زمان خود به بازه‌های کوتاه سعی می‌کنند تا بیشترین تمرکز را در آن بازه زمانی داشته باشند. بنابراین آن‌ها همیشه از این که یک قدم دیگر در پروژه مهم خود جلو رفته‌اند ابراز رضایت می‌کنند. آن‌ها زمانی که بتوانند به یک سوال ساده پاسخ دهند احساس موفقیت می‌کنند و آن سوال این است: من امروز چه کاری را تمام کردم که برای من و سازمانی که در آن کار می‌کنم، مهم بوده است؟

 

۳٫ ساده کردن

همان‌طور که Laozi از فیلسوفان چینی می‌گوید: “برای کسب دانش هر روز چیزی به دانسته‌هایتان اضافه کنید و برای کسب فرزانگی هر روز از آن‌ها بکاهید”. بنابراین جلوی کدام کار خود را می‌توانید بگیرید؟ عادت‌ها ما را به سمت انجام کارهایی که نیازی به انجام آن‌ها نیست هدایت می‌کنند. تلاش کنید قبل از انجام هر کاری این سوال را از خود بپرسید:‌ چرا انجام این کار مهم است؟ ایمیل‌ها و گزارشات خود را به حداقل میزان ممکن برسانید. خلاصه کردن کارها باعث صرفه‌جویی زمانی برای همه می‌شود.


[yt_heading style=”flat-green” align=”right” heading=”h3″ color=”#fff” width=”20″ size=”18″ margin=”20″ ] مقالات مفيد [/yt_heading]


۴٫ ریتم خود را بیابید

فکر کردن را در صبح اول وقت انجام دهید. شاید خیلی وسوسه کننده باشد که ایمیل‌های خود را در ابتدای روز پاسخ دهید ولی مطمئن باشید وقتی به ۷۰ سالگی رسیدید به این که صندوق ورودی ایمیل‌هایتان را همیشه صفر نگه می‌داشتید افتخار نخواهید کرد. همیشه یک ساعت اول روز خود را به کارهای واجب‌تر و مهم‌تر اختصاص دهید. حتی اگر این یکی دو کار مهم را از شب قبل یادداشت کنید هم بسیار مفید است چرا که مغز شما بهتر متوجه می‌شود باید روی چه چیزی تمرکز کند.

 

۵٫ خود را تقویت کنید

چه مقدار از زمان هر روز شما صرف انجام کارهایی می‌شود که در آن‌ها خوب نیستید؟ اگر به صورت فعال نقش خود را در فعالیت‌های روزانه تعریف کنید در این صورت به کارهای می‌پردازید که در آن‌ها بهتر هستید و حتی تلاش می‌کنید تا هر روز بهتر از قبل عمل کنید. به نظر شما اگر اوسین بولت بجای شرکت در دوی ۱۰۰ متر سرعت در مسابقات ماراتن شرکت می‌کرد باز هم تا این حد موفق می‌شد؟

 

۶٫ مراقب باشید که ربات نشوید

در رابطه با زیادی بهره‌ور بودن هم مراقب باشید. ربات‌ها بهره‌ور هستند، وظایف را برعهده می‌گیرند و صنایع را رشد می‌دهند. بهتر است روی موثر بودن تمرکز کنید برای مثال روی مهم‌ترین وظیفه کار کنید که نیاز است بیشتر فکر کنید و خلاق باشید.

 

۷٫ صادق باشید

گاهی اوقات این عادات خود ما است که دست و پای ما را برای انجام بیشترین کار در کمترین زمان می‌بندند. اگر اکثر زمان خود را در جلسه‌های طولانی مدت و کم نتیجه می‌گذرانید یا اگر به طور مداوم از یک وظیفه به سوی وظیفه دیگر در حال جابجایی هستید در این صورت در فضای کاری قرن بیست و یکم با تغییراتی که دارد دچار مشکل می‌شوید.

 

۸٫ مقالات این چنینی را نادیده بگیرید

شما هیچوقت اصل چیزی که نیاز دارید را انجام نمی‌دهید یا در زمان اختصاص داده شده انجام نمی‌دهید. اما اگر خواندن این طور مقالات را متوقف کنید و فقط کارتان را شروع کنید، آغاز خوبی برای انجام کارهای اصلی خواهد بود.

 

 

نظر شما در مورد اين مقاله چیست؟ آیا با نکات این نوشته موافقید؟

پیشنهادات و انتقادات خودتون رو در بخش نظرات بنویسید.

 

[yt_heading style=”flat-green” align=”right” heading=”h3″ color=”#ffffff” width=”35″ size=”16″ margin=”20″ ] منبع : theguardian [/yt_heading]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *