0
02143000313

چرا به افراد پولدار حسودی می کنیم؟

چرا به افراد پولدار حسودی می کنیم؟

حسادت

مطمئناً شما هم تا حالا با یکی از آن پولدارهای همه چیز تمام برخورد داشته اید. بله درست است! حسادت داشتن به کسی که همه آن چیزهایی که شما می خواهید را یکجا دارد به هیچ کجا نمی رساندتان. از حسادت چه چیزی یاد می گیرید؟ مطلقاً هیچ چیز. درمقابل، اگر با خودتان بگویید که این آدمها حتماً در زندگیشان درست عمل کرده اند و بنابراین من هم باید زندگی آنها را برای خودم الگو قرار دهم، آنوقت است که یک چیز یاد گرفته اید.

حسادت احساسی طبیعی است که بسیاری از افراد این احساس ناخوشایند را تجربه می کنند. اگر نتوانیم حسادت خود را کنترل کنیم و به موفقیت دیگران حسادت نماییم، با این کار غیر منطقی صرفاً تمرکز، انرژی و توان خودمان را از رسیدن به اهداف و ساخت موفقیت های شخصی منحرف می کنیم و به جای آموختن از عملکرد افراد موفق، از آن ها مانعی بزرگ برای خودمان ایجاد کرده و انرژی مان را هدر می دهیم. منبع

پولدار
پولدار

با حسادت پولدار نمیشوید

با منفی بودن و حسودی کردن به پولدار بودن کسی، فقط دور خودتان سد درست میکنید. با قبول کردن این نوع عقاید، تضمین می کنید که هیچ وقت یکی از آن آدم های پولدار نمی شوید.
واقعاً وقتی درمورد آن فکر می کنید، به نظرتان عالی نمی آید که آنها به همچنین مال و منالی رسیده اند؟ آیا دنیا به خاطر خدمت هایی که مایکروسافت کرده، چیزی عایدش نشده؟ بله، آدم های پولدار برای دنیا واقعاً مفید هستند. آقای بیل گیتس ثروت افسانه ای خودش را به خدمت جامعه درآورده است. پس به نظرتان نباید خوشحال باشیم که این آدمها به چنین ثروتی دست پیدا کرده اند؟ به جای اینکه حسودی کنیم، باید تلاش های آنها را تحسین کنیم و سعی کنیم از آنها تقلید کنیم.

پولدار
پولدار

حسود نباشید.همه چیز زندگی پول نیست.

مغز بیزنس داشتن به نظر من درست مثل این است که استعداد خواندن یا نقاشی کردن داشته باشید. بیزنس هم استعدادی است که با آن زاده می شوید. اما درست مثل نقاشی و خوانندگی، قابل یادگیری است.
آموزش مطمئناً کمک می کند اما طبیعتی که با آن به دنیا می آیید، چطور بگویم، همیشه باشماست.
اما حسادت و کینه ورزی بدترین خصوصیات اخلاقی است که در یک فرد می تواند وجود داشته باشد چون این صفات است که جلوی پیشرفت را می گیرد و فرد قادر نخواهد بود همه توانایی های خود را به عرصه عمل بکشاند.
این آدم ها به جای اینکه تلاش کنند، زندگی خود را وقف حسادت کردن به این و آن می گذرانند، این و آنی که برای بالا بردن سطح زندگی خود و خانواده اش روز و شب تلاش میکند.

پولدار
پولدار

خنده دار است اما پول مثل یک شمشیر دولبه است.

همه ما به آن نیاز داریم اما به دلایل مختلف، وقتی حتی به اندازه کافی پول برای زندگی کردن داشته باشید، طمع داشتن بیشتر و بیشتر به سراغتان می آید.
خیلی از پولدارها را دیده ام که پول را مقیاسی برای اندازه گیری موفقیت خود در کارشان می دانند. این خیلی ناراحت کننده است چون موفقیت جنبه های مختلف دارد: رضایت، برنده شدن، پیشرفت، و …
و البته یک نیروی انگیزه دیگر هم هست—سعی کردن برای موفق شدن در هر کاری که انجام می دهید، سعی کردن برای بهترین بودن.
من اولین بار طعم موفقیت را وقتی چشیدم که فهمیدم با پولی که در می آورم می تواند راحت و آزاد زندگی کنم: اینکه میتوانم به مادرم کمک مالی کنم، قبض ها را به موقع پرداخت کنم و درعین حال کمی هم در بانک پس انداز کنم.
اما اگر دوستان و خانواده ای دارید که دوستتان دارند و به شما احترام می گذارند، آن موفقیتی است که به هیچ وجه با پول قابل خریداری نیست .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *