0
02143000313

چگونه به یک میلیونر خودساخته تبدیل شویم؟

میلیونر و یا میلیاردر شدن در زندگی امروز تبدیل به یک آرزو شده است که فقط میشه تو عکس ها دید… انگار تو زندگی واقعی یه همچین زندگی چشمگیری امکان نداره اتفاق بیافته، اما این دیدگاه به کلی اشتباه است.

میلیاردر شدن در جوانی کاملا امکان پذیر است و برای آسودگی خاطرتان باید بگویم هیچ دخلی به اوضاع شرایط کشور، اوضاع شرایط خانوادگی و حتی سرمایه اولیه تان نیز ندارد.

“بزرگ فکر کنید، از فکر کردن به رویاهای بزرگ نترسید”

در این مقاله ۱۰ نشانه را بررسی می‌کنیم که ثابت می‌کند شما در مسیر صحیح ثروتمندی و میلیونر شدن هستید حتی اگر خودتان چنین احساسی نداشته باشید.

۱- برای خود اهداف بزرگ و باارزش تعیین کرده‌اید.

شاید این جمله زیبا را شنیده باشید که می‌گوید: ماه را نشانه بگیر، حتی اگر به ماه هم نرسی، در میان ستارگان فرود خواهی آمد.» اگر شخصیت شما به گونه‌ای ست که در کلاس درسی که برای پاس کردن تنها به نمره‌ی B احتیاج است شما تنها به نمره‌ی A می‌اندیشید و به کمتر از آن راضی نمی‌شوید، باید به خودتان افتخار کنید زیرا طرز فکر شما دقیقاً همانند طرز فکر افراد میلیونر و ثروتمند است. در مأموریت خود برای رسیدن به ثروت و تنعم، ۱ میلیارد یا حتی ۱۰ میلیارد تومان را به عنوان هدف انتخاب کنید نه ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان. به بزرگ اندیشی ادامه بدهید و از جادوی فکر بزرگ برای رسیدن به امنیت مالی استفاده کنید.

۲- ذهنی باز دارید که پذیرای اندیشه‌های مختلف است.

از ایده‌های جدید نمی‌ترسید و به خوبی می‌دانید که ذهن بسته هرگز نمی‌تواند الهام‌بخش ایمان، شجاعت، اعتقاد و قوه‌ی تخیل فعال و تأثیرگذار باشد.میلیونرهای خودساخته و موفق برخورد روانشانی خود نسبت به مقوله‌ی ثروت، موفقیت و شادی را تغییر می‌دهند.

۳- از زمان خود برای کسب نتایج مفید و ایده آل استفاده می‌کنید.

این نکته که زمان بسیار با ارزش‌تر از پول و ثروت است را به خوبی درک می‌کنید. از آنجا که می‌خواهید وقت و انرژی خود را بر روی کارهایی متمرکز کنید که در انجام آن‌ها مهارت فوق‌العاده‌ای دارید ترجیح می‌دهید افرادی را استخدام کنید تا به شما برای تکمیل وظایف و مسئولیت‌هایی که چندان در انجام آن‌ها تخصص و تجربه ندارید کمک کنند.افرادی که از لحاظ مالی موفق‌اند از تک تک لحظات و فرصت‌ها برای کسب نتایج و موفقیت بیشتر استفاده می‌کنند و تا جایی پیش می‌روند که حس کنند در حال برنده شدن هستند و نه فقط کار کردن و تکمیل وظایف.

۴- از هدف‌گذاری و رسیدن به اهداف و موفقیت لذت می‌برید.

اگر به شدت به فرآیند هدف‌گذاری و رسیدن به اهداف علاقه‌مندید، باید بدانید که مانند میلیونرها فکر می‌کنید.پیتر ووگد، بنیان‌گذار Game Changers Academy، فردی که اولین یک میلیون دلارش را قبل از سن ۲۶ سالگی به دست آورده است زمانی گفته: « نمی‌توانید تصادفاً یک میلیون دلار به دست آورید، اگر کسب این پول یکی از اهدافتان نباشد هرگز نمی‌توانید به آن برسید.»

۵- در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات خوش‌بین باقی می‌مانید و نگرش مثبت را انتخاب می‌کنید.

بسیاری از میلیونرهای خودساخته از جمله J.K. Rowling روایت « از ژنده‌پوشی به ثروت » را زندگی کرده‌اند. J.K. Rowling مادر تنهایی بود که با استفاده از مزایا و منافع دولتی زندگی می‌کرد و با استفاده از تمام استعدادها و توانایی‌هایش و متمرکز ساختن تمام توجه اش سعی کرد به اهداف و خواسته‌هایی که بیش از هر چیز دیگری برای او اهمیت داشتند جامه‌ی عمل بپوشاند. افراد ثروتمند معتقدند:« من زندگی‌ام را می‌سازم »، انسان‌های فقیر باور دارند: « زندگی فقط یک اتفاق است.»

۶- از رویدادها و اتفاق‌هایی که در جهان پیرامونتان رخ می‌دهند کاملاً آگاه هستید.

اگر شخصیت شما به گونه‌ای ست که ترجیح می‌دهید به جای اینکه روز خود را با فیس بوک و دیگر کارهای غیر ضروری شروع کنید، مهم‌ترین کارهایتان را در ابتدای روز انجام دهید و یا به قول برایان تریسی در کتاب « قورباغه‌ات را قورت بده »، بزرگ‌ترین و زشت‌ترین قورباغه‌تان را در ابتدای صبح قورت می‌دهید، به شما تبریک می‌گویم زیرا یکی از عادت‌های افراد ثروتمند در زندگی شما جاری ست.کارآفرینان موفقی مانند بیل گیتس و وارن بافت روز خود را با مطالعه نشریات خبری معروفی نظیر Wall Street Journal و New York Times شروع می‌کنند.


[yt_heading style=”flat-green” align=”right” heading=”h3″ color=”#fff” width=”40″ size=”18″ margin=”20″ ] مقالات روانشناسی ثروت [/yt_heading]


۷- فقیر بودن برای شما هیچ معنا و مفهومی ندارد.

تمام بهانه‌ها و باورهایی که سعی دارند فقیر بودن و فقیر ماندن را برای شما قابل توجیه و منطقی جلوه دهند را تعمداً از ذهن خود حذف می‌کنید. بیل گیتس در این زمینه جمله‌ی زیبایی دارد که ذکر آن خالی از لطف نیست: « اگر فقیر به دنیا آمده‌اید، اشتباه شما نبوده، اما اگر فقیر از دنیا بروید، اشتباه شماست.»

۸- با یک مربی موفق کار می‌کنید یا به دنبال پیدا کردن چنین فردی هستید.

به خوبی درک می‌کنید که نباید خودتان را با ایده‌ها و نظریات افراد ناموفق و شکست خورده محدود کنید. سرگذشت و سبک زندگی و رفتاری میلیونرهای خودساخته را مطالعه می‌کنید و بهره‌مندی از وجود یک مربی باخرد و حرفه‌ای را یکی از المان‌های اصلی موفقیت فردی و شغلی می‌دانید.۶۸ درصد از ۴۰۰ آمریکایی که در لیست میلیاردهای مجله فوربس سال ۲۰۱۳ بودند، میلیاردهای خودساخته محسوب می‌شدند یعنی وارث ثروت فرد دیگری نبوده‌اند و هیچ پول باد آورده‌ای به آن‌ها نرسیده بود. به احتمال قوی، اکثر این میلیاردرهای خودساخته از وجود یک مربی دانا و با سواد بهره‌مند بوده‌اند که به آن‌ها روش صحیح تفکر خارج از چهارچوب فکری معمول و رایج در جامعه را به درستی آموزش داده‌اند.

۹- از بدهی بد که هیچ پیشرفتی از آن حاصل نمی‌شود دوری کنید.

عدم استفاده از بدهی‌هایی که هیچ پول و ثروتی برای شما نمی‌آفرینند را به یکی از قوانین زندگی خود تبدیل کنید. اگر پول قرض می‌کنید تا ماشین بخرید، این کار باید تضمین‌کننده‌ی افزایش درآمد شما باشد. در حالی که ثروتمندان از بدهی به عنوان یک اهرم سرمایه‌گذاری مؤثر برای رشد جریان‌های نقدینگی خود استفاده می‌کنند، فقرا از بدهی برای خرید چیزهایی استفاده می‌کنند که ثروتمندان را ثروتمندتر می‌کند.

رابرت کیوساکی تقریباً در تمام کتاب‌های خود مفهوم بدهی بد و بدهی خوب را تعریف کرده که به شرح زیر است:

بدهی خوب پول در جیب شما می‌گذارد و بدهی بد پول از جیبتان خارج می‌کند.

۱۰- برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز می‌کنید.

می‌دانید که تنها دلیل منطقی و معقول پس‌انداز کردن پول این است که می‌خواهید آن را سرمایه‌گذاری کنید. مقداری از درآمد ماهانه‌ی خود را در یک حساب امن و غیر قابل دسترس پس‌انداز کنید. هرگز از پول ذخیره شده در این حساب برای هیچ کاری، حتی موارد ضروری استفاده نکنید زیرا این کار به شما برای افزایش درآمدتان فشار می‌آورد که بسیار حیاتی ست. مازاد پول خود را در دارایی‌های کاغذی و سایر انواع دارایی نظیر ملک و ایجاد کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *