0
02143000313

شش گام برای تبدیل آرزو به پول و ثروت

ثروتمند

ناپلئون هیل

هزاران کتاب درباره موفقیت مالی در قفسه کتابخانه ها وجود دارند و همه آنها توصیه می کنند که کمتر خرج کنید، بیشتر پس انداز کنید، بهتر سرمایه گذاری کنید، زودتر بازنشسته شوید، زودتر از بدهی خلاص شوید، و تقریباً همه معماهای مالی را در این میان حل می کنند.اما شاید هیچکدام بهتر از کتابی که در سال ۱۹۳۷ منتشر شد این مسائل را تشریح نکرده باشد. ناپلئون هیل، یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان آن زمان ، با بیش از پانصد مرد موفق که این کشور (امریکا) تاکنون بخود دیده، مصاحبه کرده تا کلید خوش اقبالی آنان را دریابد.

برای پیروزی مهمترین عامل تعیین کننده و سرنوشت‌ساز ، داشتن هدف مشخص و روشن است. باید بدانیم که به دنبال چه هستیم و در آن جهت حرکت کنیم. علاوه بر آن باید به خاطر بسپارید که اشخاص و مردمان موفق امروزی ، در دسته و گروه کسانی بودند که به رویا پردازی در خصوص امور و چیزهای خراب شده مشغول بوده و افکارشان را به صورت روشن و محسوس ، عملی کرده ونیروی سرکش خود را مهار کرده ، تحت فرمان و عمر خویش در آورده‌اند و خلاصه آنکه به موقعیت ممتاز و چشمگیر رسیده اند. منبع

ناپلئون هیل
ناپلئون هیل

او تمام آنچه بدست آورد را در یک کتاب ۲۰۰ صفحه ای به نگارش درآورد و به نام ” فکر کنید و ثروتمند شوید ” منتشر نمود، که یکی از پرفروش ترین کتابهای کل دوران است. بدنبال توصیه های بورسی یا قماری در این کتاب نباشید. در عوض هیل با برخی از بزرگترین ثروتمندان و تاجران نامدار روزگار خود مصاحبه کرده و هیچکدام از یافته هایش نیاز به داشتن مهارتهای سخت و غیر قابل دسترس ندارد. تمام فرضیه او به منظور کمک به مردمی است که موانع فکری جلوی ثروتمند شدن آنها را می گیرد. او می نویسد: ” با آروز کردن ثروتمند نمی شوید، اما چیزی که فرد را پولدار می کند اشتیاق و میل شدید پولدار شدن و تفکر دائمی به آن، سپس برنامه ریزی راه و روشی برای پولدار شدن، و در نهایت پیگیری این برنامه با حداکثر پشتکار طوری که شکست برایش بی معنی باشد. ”

در یک جمع بندی او این شش گام را برای تبدیل آرزو به ثروت بیان می کند:

  1. در ذهنتان میزان پولی را که آرزو دارید داشته باشید مشخص کنید. کافی نیست که بگویید ” من پول فراوانی می خواهم.” میزان دقیق را مشخص کنید. (دلایل روانی برای این منظور وجود دارد).
  2. تعیین کنید در ازای رسیدن به این مبلغ پول، قصد دارید چه چیزی بدهید. (چنین واقعیتی که می گوید ” چیزی برای هیچ ” وجود ندارد.)
  3. تاریخ دقیقی برای رسیدن به مبلغ مورد نظر تان تعیین و یادداشت کنید.
  4. طرح و برنامه مشخصی برای دستیابی به مبلغ مورد نظرتان بریزید، و در یک آن ، آماده باشید یا نباشید، کارتان را عملاً شروع کنید و طرحتان را اجرا کنید.
  5. جمله واضح و روشنی بنویسید از مبلغ پولی که می خواهید بدست آورید و محدوه زمانی لازم برای دستیابی به آن مبلغ را تعیین کنید، بنویسید در ازایش چه چیزی می دهید، و بطور واضح نحوه به انجام رساندن طرح تان را تشریح کنید.
  6. نوشته تان را با صدای بلند بخوانید، دوبار در روز، یک بار قبل از خواب شبانه، و یک بار بعد از بیداری صبح. همچنانکه می خوانید، ببینید و احساس کنید و این باور را در خود ایجاد کنید که در آن موقعیت قرار دارید.به نظر ابتدایی می رسد، ولی اگر با هر یک از دیگر طرحهای راهنمای پولدار شدن مقایسه کنید، دقیقاً همین گامها را مشاهده می کنید. آنها فقط با جار و جنجال و هیاهوی بیشتری همراه هستند.
ناپلئون هیل
ناپلئون هیل

کتاب هیل به ما یادآوری می کند یکی از تنها راههای رسیدن به ثروت این است که بدانیم اغلب اوقات احساسات و ذهنیات ما مانعی برای پیشرفت می باشد و کار ما این است که با یک برنامه مشخص بر این احساسات و ذهنیات نابجا غلبه کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *