0
02143000313

اولین راز میلیونرهای خودساخته – برایان تریسی

راز اول: رویاهای بزرگ داشته‌باشید

اولین راز میلیونرهای خودساخته ساده است. رویاهای بزرگ داشته‌باشید. به خودتان اجازه‌ی رویاپردازی بدهید. در مورد نوع زندگی که دوست دارید بگذرانید و پولی که دوست دارید در بیاورید و در حساب بانکی‌تان داشته باشید، به خودتان اجازه‌ی تصور و خیال‌پردازی بدهید.

همه‌ی مردان و زنان بزرگ با رویای چیزی فوق‌العاده و متفاوت از آنچه که امروز دارند، شروع می‌کنند. حتماً آن ترانه را شنیده‌اید که می گوید، «باید اول رویایی داشته‌ باشی تا بعد بتوانی به رویایت برسی».

یک لحظه تصور کنید در مورد آنچه در زندگی می‌توانید بشوید، داشته‌باشید یا انجام بدهید، هیچ محدودیتی ندارید. فعلباً تصور کنید که تمام وقت، تمام پول، تمام تحصیلات، تمام تجربه، تمام دوستان، تمام ارتباطات، تمام منتبع، و تمام چیزهای لازم را دارید تا به هر چه که واقعاً در زندگی می‌خواهید برسید. اگر توان‌تان کاملاً‌ نامحدود بود، دوست داشتید چه جور زندگی‌ای برای خودتان و خانواده‌تان به وجود بیاورید؟
از تفکر «بازگشت از آینده» استفاده کنید. این یک روش نتیجه‌بخش است که مردان و زنان بسیار کارآمد در هر زمینه‌ای پیوسته به کار می‌گیرند. تأثیر این روش بر نحوه‌ی تفکر و اعمال‌تان حیرت‌انگیز است.
روشش این است که در ذهن‌تان خودتان را در پنج سال بعد ببینید. تصور کنید که پنج‌سال گذشته و حالا زندگی تان از هر نظر بی کم‌و‌کاست است. در این حالت زندگی‌تان چطور به نظر می آید؟ چه کار می کنید؟ چقدر پول در می‌آورید؟ چقدر در حساب بانکی‌تان دارید؟ اگر زندگی‌تان از هر نظر بی کم‌و‌کاست بود، چطور زندگی می کردید؟
 
برای خودتان یک تصویر ذهنی آینده‌ی بلندمدت بسازید. هر چه بتوانید تصویر ذهنی‌تان از سلامتی، خوشبختی و کامیابی را واضح تر کنید، سریع تر به سویش حرکت می‌کنید و آن هم سریع‌تر به سوی‌تان حرکت می‌کند. وقتی یک تصویر ذهنی روشن از مقصدتان در زندگی ایجاد کنید، برای رسیدن به آن مثبت تر، باانگیزه‌تر، و مصمم‌تر می‌شوید. خلاقیت طبیعی تان را به کار می اندازید و برای محقق کردن تصویر ذهنی‌تان ایده‌های زیادی به فکرتان می‌رسد.

شما همیشه می‌خواهید در جهت رؤیاها، تصورات و تصاویر ذهنی غالب‌تان پیش بروید. همین کار که به خودتان اجازه بدهید، رؤیاهای بزرگ داشته باشید، در عمل خودباوری‌تان را بالا می برد و باعث می شود علاقه و احترامی که به خودتان دارید، بیشتر شود.


[yt_heading style=”flat-green” align=”right” heading=”h3″ color=”#fff” width=”40″ size=”18″ margin=”20″ ] مقالات روانشناسی ثروت [/yt_heading]


رویاهای بزرگ داشتن باعث بهبود خودانگاره‌تان (ذهنیتی که از خودتان دارید) می‌شود و اعتماد به ‌نفستان را بالا می‌برد. رؤیا داشتن باعث می‌شود عزت نفس‌تان بالا برودو احساس خوش‌بختی بیشتری بکنید. در رؤیاها و تصاویر ذهنی‌ِ آینده چیزی هیجان‌انگیز هست و شما را برمی‌انگیزد  که بهتر از همیه باشید و عمل کنید.

این سؤال عالی را بارها و بارها بپرسید و جواب بدهید:«کدام چیز است که اگر بدانید امکان ندارد شکست بخورید، جرأت می کنید رؤیایش را داشته‌باشید؟» اگر موفقیت‌تان‌ در هر چیزی در زندکی بزرگ یا کوچک و کوتاه مدت و بلندمدت -کاملاً تضمین می‌شد، چه چیزی را انتخاب می کردید؟ کدام چیز بزرگ را که اگر بدانید امکان ندارد شکست بخورید،‌جرأت می‌کنید رؤیایش را داشته باشید؟

هر چه که هست، آن را بنویسید و شروع کنید به تصور کردنِ اینکه همین حالا به این هدف بزرگ رسیده‌اید. بعد به جایی که امروز هستید نگاه کنید. برای رسیدن به جایی که می‌خواهید بروید چه کاری باید بکنید؟ چه قدم‌هایی باید بردارید؟ چه چیزی را باید در زندگی‌تان تغییر بدهید؟ چه چیزی را باید شروع کنید یا کنار بگذارید؟ با چه کسی باید باشید؟ با چه کسی دیگر نباید باشید؟ اگر زندگی‌تان از هر نظر بی‌کم‌و‌کاست بود، چطور به نظر می‌آمد؟ وقتی فهمیدید که اگر محدودیتی نداشتید چه کاری را متفاوت از حالا انجام می داید،‌همین امروز قدم اول را بردارید.

داشتنِ رؤیای بزرگ، نقطه ی آغاز شما در رسیدن به هدف استفلال مالی است.

دلیل اولی کعه مردم از نظر مالی به موفقیت نمی‌رسیند این است که هیچ وقت به فکرشان نمی‌رسد که می‌توانند این کار را بکنند. هیچ وقت رؤیا ندارند. در نتیجه هیچ وقت سعی نمی کنندو هیچ وقت به راه نمی افتند. از نظر مالی دور خودشان می‌چرخند و کل درآمدشنان و حتی کمی بیشتر از آن را خرج می‌کنند.

اما وقتی شروع کنید به داشتن رؤیاهای بزرگ درباره ی موفقیت مالی، شروع می کنید به تغییر نگاهی که نسبت به خودتان و زندگی تان دارید. شروع می کنید به اینکه کم‌کم کارهای متفاوتی بکنید تا بالاخره مسیر زندگی‌تان به سمتی بهتر تغییر کند.

داشتن رؤیاهای بزرگ، نقطه‌ی آغاز موفقیت مالی و تبدیل شدن به یک میلیونر خودساخته‌است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *