0
02143000313

۱۲ عادت آدم‌های  اصیل

12 عادت آدم‌های  اصیل

هوش هیجانی

تحقیقات بی‌شماری وجود دارد که اظهار می‌کنند که هوش هیجانی برای عملکرد شما در محل کار بسیار حیاتی است. سازمان TalentSmart هوش هیجانی بیش از یک میلیون نفر را آزمایش و به این نتیجه رسیدند که ۵۸ درصد از موفقیت‌های کاری در همه انواع شغل‌ها، ناشی از این ویژگی است.

وقتی با فردی ملاقات می کنیم که اصالت وجودیش را حفظ کرده و درون و بیرونش هماهنگ است روحمان تازه می شود. این افراد نادرند – اینکه حقیقتا خودتان باشید، مستلزم شهامت و اعتماد به نفس عظیمی است، زیرا باید با عکس‌العمل‌های مخالف و بدبینانه دیگران کنار بیایید که سعی دارند شما را همرنگ جامعه کرده و ظاهرتان را مطابق میلشان عوض کنند. منبع

هوش هیجانی
هوش هیجانی

درآمد افراد با هوش هیجانی بالا

افرادی با هوش هیجانی بالا سالیانه ۲۹هزار دلار بیشتر از افراد با هوش هیجانی پایین درآمد کسب کرده‌اند. نود درصد افراد با عملکرد بالا هوش هیجانی بالایی داشتند و افزایش یک درجه‌ای در هوش هیجان شما، ۱۳۰۰ دلار به حقوق‌تان اضافه می‌کند. ما می‌توانیم همینطور به گفتن این نوع آمار ادامه دهیم.

کافی است بگوییم هوش هیجانی روش قدرتمندی برای تمرکز انرژی‌تان در یک جهت با نتایج فوق‌العاده است.

ولی مشکلی اینجا وجود دارد. اگر آدم اصیلی نباشید، هوش هیجانی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

براساس مطالعه‌ای که اخیراً در مدرسه کسب و کار فاستر در دانشگاه واشنگتن انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که افراد هوش هیجانی‌ای که تنها در ظاهر نمایش داده می‌شود را نمی‌پذیرند. آنها به این قضیه مشکوک هستند و نمی‌خواهند فقط نشانه‌های ظاهری هوش هیجانی را ببینند. آنها دوست دارند این ویژگی اصالت داشته باشد و احساسات واقعی طرف مقابل باشد.

آدم اصیل
آدم اصیل

طبق گفته کریستینا فانگ، رهبر این تحقیقات، وقتی در مقابل همکاران‌تان قرار می‌گیرید:

آنها ماشین‌های بی‌فکر نیستند. آنها به احساساتی که می‌بینند فکر می‌کنند و به صادقانه بودن یا نبودن آنها اهمیت می‌دهند.

یافته‌های مطالعه مشابه نشان می‌دهد که رهبران صادق در انگیزه دادن به افراد تاثیرگذارتر هستند، چون آنها نه تنها با کلمات‌شان، بلکه با اعمال‌شان حس اعتماد و تحسین را منتقل می‌کنند.

این کافی نیست که فقط به احساسات تکیه کرده و کیفیاتی که با هوش هیجانی در ارتباط هستند را از خود نشان دهید، شما باید اصیل باشید.

اصالت نیازمند میزانی از شفافیت، صداقت و گشاده‌رویی است. – جنت لوییس استپانسون

آنها سعی نمی‌کنند کاری کنند که دیگران دوست‌شان داشته باشند

آدم‌های اصیل خودشان هستند. آنها می‌دانند بعضی‌ها دوست‌شان دارند و بعضی‌ها هم نه و آنها با این مورد مشکلی ندارند. اینطور نیست که آنها اهمیتی به این موضوع ندهند، بلکه اجازه نمی‌دهند این اتفاق تاثیری روی انجام کار درست توسط آنها داشته باشد. این آدم‌ها وقتی باید تصمیم نامطلوبی اتخاذ کنند یا در موقعیت ناخوشایندی قرار بگیرند، اگر واقعا چنین کاری واجب باشد، با آغوش باز به استقبالش می‌روند.

اصالت
اصالت

از آنجا که آدم‌های اصیل تشنه توجه دیگران نیستند، سعی نمی‌کنند خودنمائی کنند. آنها می‌دانند که وقتی به شکل دوستانه صحبت ‌کنند، افراد بیشتر به آنها توجه کرده و به آنچه می‌گویند بیشتر از وقتی که برای خودنمائی تلاش می‌کنند توجه خواهند کرد. افراد سریعتر متوجه نگرش شما شده و سریعتر به آن جذب می‌شوند.

آنها قضاوت نمی‌کنند

آدم‌های اصیل نگرش بازی دارند، که باعث می‌شود برای دیگران جالبتر باشد. هیچ کس نمی‌خواهد با کسی که مغرور است و حاضر نیست نظرات دیگران را بشنود گفتگو کند.

داشتن یک ذهن باز در محیط کار بسیار حیاتی است. برای حذف پیش‌فرض‌ها و قضاوت‌ها، شما باید جهان را از دریچه‌ دید دیگران ببینید. برای این کار نیازی نیست به آنچه آنها باور دارند باور داشته باشید و رفتارهایشان را نادیده بگیرید، بلکه به این معنی است که باید تا جایی که می‌توانید قضاوت کردن را عقب بیاندازید تا واقعاً بفهمید چه چیزی آنها را ناراحت کرده است. تنها از این طریق می‌توانید به آنها اجازه دهید کسی که هستند باشند.

آنها مسیر خودشان را می‌روند

حس لذت و رضایت درونی افراد اصیل ناشی از نظرات دیگران نیست. این کار آنها را آزاد می‌گذارد تا قطب‌نمای درونی خودشان را دنبال کنند. آنها خودشان را می‌شناسند و تظاهر نمی‌کنند که کسی دیگر هستند. آنها مسیرشان را بر مبنای حس درونی، اصول و ارزش‌هایشان پیدا می‌کنند. آنها به کاری که باور دارند درست است عمل می‌کنند و تحت تاثیر این واقعیت که ممکن است کسی آنها را دوست نداشته باشد قرار نمی‌گیرند.

آنها بخشنده هستند

همه ما با آدم‌هایی کار کردیم که مدام چیزی را پنهان می‌کنند، چه دانش باشد یا منابع. آنها از این می‌ترسند که اگر به این دانش و منابع دسترسی پیدا کنید بهتر و درخشان‌تر از آنها عمل کنید. افراد اصیل نسبت به افراد، دانش و منابعی که به آن دسترسی دارند بخشنده هستند. آنها می‌خواهند شما بهتر از هر کسی عمل کنید، چون به کار تیمی معتقد هستند و آنقدر مطمئن هستند تا هرگز نگران این موضوع که موفقیت شما ممکن است تاثیر بدی روی آنها داشته باشد نباشند. در واقع، آنها باور دارند که موفقیت شما، موفقیت آنهاست.

اصالت
اصالت

آنها با همه با احترام رفتار می‌کنند

افراد اصیل چه در حال تعامل با بزرگترین مشتری‌شان باشند یا خدمتکاری که نوشیدنی آنها را آماده می‌کند، کاملاً نسبت به آنها مودب بوده و با احترام رفتار می‌کنند. آنها می‌دانند که هر چقدر نسبت به مشتری که در حال گفتگو هستند مودب باشند، امّا با سایرین رفتار بدی داشته باشند، آنها شاهد این اتفاق بوده و تاثیر بدی روی اعتبار آنها خواهد گذاشت. افراد اصیل با هر کسی با احترام رفتار می‌کنند، چون باور دارند که بهتر از دیگران نیستند.

آنها با مادیات انگیخته نمی‌شوند

افراد اصیل برای اینکه احساس خوبی داشته باشند نیاز به اشیای تجملی و پرزرق و برق ندارند. آنها فکر نمی‌کنند که خریدن چنین وسایلی برای نشان دادن جایگاه‌شان اشتباه است؛ بلکه فقط برای اینکه خوشحال باشند به چنین چیزهایی نیاز ندارند. خوشحالی آنها از درون ناشی می‌شود. مثل دوستان، خانواده و …

آنها قابل اعتماد هستند

مردم به سمت کسانی که اصیل هستند جذب می‌شوند، چون می‌دانند که می‌توانند به آنها اعتماد کنند. دوست داشتن کسانی که واقعاً نمی‌شناسید و نمی‌دانید واقعاً چه احساسی دارند بسیار سخت است. افراد اصیل سر حرفی که می‌زنند می‌ایستند و اگر تعهدی بدهند به آن عمل می‌کنند. شما هرگز از یک آدم اصیل نمی‌شنوید که بگوید:«من فقط آن حرف را برای اینکه جلسه سریعتر تمام شود گفتم.» شما می‌دانید که وقتی چنین کسی حرفی می‌زند پای حرف خود می‌ماند.

اصالت
اصالت

آنها پوست کلفت هستند

اگر کسی یکی از ایده‌هایشان را نقد کند، آنها با او به عنوان یک شخص مهاجم رفتار نمی‌کنند. این اتفاق باعث نمی‌شود احساس کنند که به آنها بی‌احترامی شده و به دنبال انتقام باشند. آنها قادرند بازخوردهای سازنده و منفی را ارزیابی کرده، آنچه به دردشان می‌خورد را پذیرفته و به کار ببرند و باقی چیزها را بدون اینکه احساس بدی به آنها دست بدهد را پشت سر بگذارند.

آنها مدام سرشان در گوشی موبایل‌شان نیست

در حالی که در حال گفتگو هستید، هیچ چیز مثل ارسال پیامک یا نگاه سریع به گوشی موبایل تمرکز و توجه طرف مقابل‌تان را از بین نمی‌برد. وقتی افراد اصیل حاضر به گفتگو می‌شوند، تمام انرژی‌شان را روی این گفتگو متمرکز می‌کنند. وقتی تمرکزتان را روی گفتگو قرار می‌دهید، متوجه خواهید شد که گفتگو لذت‌بخش‌تر و موثرتر می‌شود. وقتی مثل ربات با آدم‌ها رفتار کرده و تنها به گفتگوی کوتاه اکتفا می‌کنید و سرتان را هم در گوشی موبایل‌تان فرو می‌کنید، احتمالاً آنها هم اشتیاق‌شان برای گفتگو با شما را از دست می‌دهند. آدم‌های اصیل در گفتگوهای هر روزشان به دنبال ارتباطات عمیق حتی شده کوتاه هستند.

آنها اسیر نفس‌شان نمی‌شوند

آدم‌های اصیل براساس نفس‌شان تصمیم نمی‌گیرند، چون برای اینکه احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند نیازی به تأیید دیگران ندارند. بعلاوه، آنها به دنبال توجه عموم نبوده و سعی نمی‌کنند اعتبارشان را از موفقیت‌های دیگران بگیرند. آنها آنچه نیاز است را انجام می‌دهند، بدون اینکه توجه دیگران را جلب کنند.

اصالت
اصالت

آنها ریاکار نیستند

آدم‌های اصیل به آنچه می‌گویند عمل می‌کنند. آنها به شما نمی‌گویند فلان کار را انجام خواهند داد و بعد مخالف آن را انجام بدهند. این عمل بسیار به خودآگاهی آنها وابسته است. خیلی از افراد ریاکار حتی اشتباهات‌شان را هم تشخیص نمی‌دهند. آنها ضعف‌هایشان را نادیده می‌گیرند. از سوی دیگر، افراد اصیل اول عیب‌های خودشان را درست می‌کنند.

 آنها اهل لاف‌زدن نیستند

همه ما با آدم‌هایی کار کرده‌ایم که نمی‌توانند صحبت درباره خودشان و موفقیت‌هایشان را متوقف کنند. تا به حال تعجب کرده‌اید چرا؟ آنها به رخ کشیده و لاف می‌زنند، چون نگران این هستند که اگر به موفقیت‌هایشان اشاره نکنند، هیچ کس به آنها توجه نکند. آدم‌های اصیل نیازی به لاف زدن ندارند. آنها نسبت به موفقیت‌هایشان اعتماد به نفس کافی را دارند. امّا همچنین می‌دانند که وقتی کار مهمی را انجام می‌دهند، در هر صورت متمایزتر از سایر کارها دیده خواهد شد.

نتیجه‌گیری

خلاصه‌ی کلام اینکه آدم‌های اصیل خودشان را می‌شناسند و آنقدر به خودشان اعتماد دارند که با ظاهر خودشان راحت باشند. آنها ریشه در حقیقت دارند و حقیقتاً در لحظه زندگی می‌کنند. این آدم‌ها تلاش نمی‌کنند خودشان را در نظر دیگران خوب جلوه دهند و نگران این قضیه نیستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *