0
02143000313

۵ عادتی که افراد موفق برای شاد بودن به کار می‌گیرند

“یک لحظه هست و بعد ناگهان محو میشه”. این تعریف من از شادی برای سالها بود. با جمع کردن یک سری اقلام مادی و کسب برخی از اهداف به شادی رسیدم، ولی همه آنها زودگذر بودند. اگر توجه نکنیم، خودمان را درحال کار زیاد، استرس بیش از اندازه و از همه مهمتر ناراحتی پیدا می‌کنیم. همه این کارها را برای رسیدن به اهداف و رویاهایمان انجام می‌دادیم. همه ما می‌خواهیم شاد زندگی کنیم، ولی گفتن آن خیلی راحت است.

شاد بودن نه تنها مراحل زندگی هر فرد را تحت تاثیرات مثبت قرار می دهد بلکه در محیط کار نیز همین شاد بودن در جهت هر چه بهتر انجام شدن کار نقش بسزایی دارد. بطوری که انرژی مثبتی که از یک فرد شاد انتقال می یابد اثرات معجزه آسایی دارد که نگو و نپرس.
در زیر به پنج عادتی که افراد موفق برای شاد بودن به کار می‌گیرند اشاره می‌کنیم. در ادامه با سمینارما همراه باشید :

5 عادتی که افراد موفق برای شاد بودن به کار می‌گیرند

 

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۱٫ افراد موفق خودشان را پذیرفته و دوست ‌دارند [/yt_heading]

5 عادتی که افراد موفق برای شاد بودن به کار می‌گیرند
خیلی‌ها تصور می‌کنند اگر خودشان را همان‌طور که هستند بپذیرند، نمی‌توانند تغییر کنند و به چیزهایی که می‌خواهند، برسند. بیشتر وقت‌ها ما فکر می‌کنیم اگر نسبت به خودمان احساس خوبی نداشته باشیم و از خودمان، شرایط و موقعیت و عملکردمان ناراضی باشیم، این نارضایتی در ما ایجاد انگیزه می‌کند و باعث می‌شود برای تغییر، رشد، پیشرفت و رسیدن به شرایط بهتر تلاش کنیم.
نحوه رفتار ما با خودمان به مانند فشارسنجی است که نحوه‌ی رفتاری که انتظار داریم دنیا با ما داشته باشد را نشان می‌دهد. اولین گام در دوست داشتن خودمان توجه ویژه به سلامتی‌مان است. افراد موفق می‌دانند که سلامتی فقط مربوط به شرایط جسمانی نیست. آنها می‌دانند وضعیت ذهنی و احساسی‌شان تاثیر زیادی روی شادی‌شان خواهد داشت. افراد موفق خودشان را به خاطر کسی که هستند می‌پذیرند. آنها به جای تردید در اهداف و رویاهایشان به خودشان اعتماد داشته و حرکت رو به جلویی خواهند داشت.

 

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 2. افراد موفق در زمان سفر نمی‌کنند [/yt_heading]

5 عادتی که افراد موفق برای شاد بودن به کار می‌گیرند
افراد موفق می‌دانند زندگی در گذشته تنها به پشیمانی و احساس گناه به خاطر چیزهایی که نتوانستند تغییر دهند منجر می‌شود. همچنین می‌دانند زندگی در آینده به حالتی منجر می‌شود که در آن زندگی کنونی‌شان را متوقف و در حالت نگرانی به سر خواهند برد. افراد موفق می‌دانند تنها راه کسب موفقیت و اهداف در زندگی تمرکز روی لحظه حال است. تنها لحظه‌ای که در کنترل دارند.
زندگی تر شدن پی در پی
زندگی آب تنی کردن در حوضچه اکنون است
رخت ها را بکنیم
آب در یک قدمی ست
“سهراب سپهری”

 

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۳٫ افراد موفق به کسب تجربه بیش از مادیات بها می‌دهند [/yt_heading]

5 عادتی که افراد موفق برای شاد بودن به کار می‌گیرند
زندگی در دنیای امروز، شما را به خواستن هر چه بیشتر اغوا می‌کند. هر جا که قدم بگذارید، پیام‌هایی مبنی بر این که به بیشتر نیازمندیم یا چیزی که داریم به اندازه کافی نیست می‌بینیم.  امّا شادی از طریق کسب مادیاتی مثل ماشین، لوازم یا خانه‌ی بزرگتر به دست نمی‌آید. افراد موفق می‌دانند شادی چیزی که از عناوین شغلی یا کسب ارزش و اعتبار از دیگران به دست می‌آید نیست. همه آنها احساسات زودگذر و باطلی هستند. شادی از طریق کسب تجربه از زندگی‌مان به دست می‌آید. تجربیات مختلفی که در زندگی داریم به ما در شکل دادن هویت و خاطرات ماندگاری که به راحتی قابل خریدن نیستند کمک می‌کنند. شادی انجام دادن کاری است که دوست داریم، نه توجه صرف به نتیجه و نظرات دیگران.
حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند: ارزش رأی هر انسانی وابسته  به مقدار تجاربی است که در خزانه ی فکر خود اندوخته است.

 

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 4. افراد موفق در انتخاب همراهان خود بسیار دقیق هستند [/yt_heading]

5 عادتی که افراد موفق برای شاد بودن به کار می‌گیرند
شما همانی خواهید شد که در اطراف شما وجود دارد.
نقل قول از جیم ران:”شما میانگینی از پنج نفری هستید که بیشترین زمان را با آنها سپری می‌کنید”
همراهانی که انتخاب می‌کنید روی نظرات، طرز فکر و رفتار شما نسبت به زندگی تاثیر و نفوذ دارند. اگر محیط شما مثبت و بالنده باشد، شما هم همانطور خواهید شد. برعکس، اگر محیط اطرافتان منفی باشد، از خوتان انتظار ناراحتی و عدم موفقیت را خواهید داشت. افراد موفق زمانشان را به افرادی که الهام‌بخششان هستند اختصاص داده و آنها را با روحیه‌ای بهتر و شادتر ترک می‌کنند. امّا افراد موفق می‌دانند، دوری کردن از همه آدم‌های منفی در زندگی‌شان بعید به نظر می‌رسد. در هر صورت، آنها می‌توانند تعامل‌ با آنها را کاهش دهند.

 

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۵٫ افراد موفق همیشه تصویر بزرگی در ذهن دارند [/yt_heading]

5 عادتی که افراد موفق برای شاد بودن به کار می‌گیرند
افراد موفق اجازه نمی‌دهند موارد کوچک و ناچیز زندگی مانع از شاد بودن‌شان شود. آنها از این مورد که نمی‌توانند همه چیز را کنترل کنند آگاه هستند و بنابراین به این شرایط اجازه اشغال فضای ذهنی ارزشمندشان به جای مسائل مهم‌تر را نمی‌دهند. آنها می‌دانند شکست‌ها بخشی از چرخه زندگی بوده و داشتن دیدگاه  یکی از مهم‌ترین نکات برای حفظ شادی در طول این زمان‌هاست.
سوال خوبی که افراد موفق از خودشان می‌پرسند این است:”آیا این موضوع به نسبت موارد با ارزش دیگر اهمیت دارد یا نه؟” وقتی سعی می‌کنید شادتر باشید، کسب ارزش و اعتبار از دیگران یا مصرف بعضی چیزها شما را اغوا می‌کند. امّا شادی همیشگی از دنیای بیرون نشأت نمی‌گیرد. شادی از دنیای دورن شما شکل می‌گیرد.

منبع: seminarema.com | success

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *