0
02143000313

۸ نکته مهم که افراد موفق برای انجامشان وقت تلف نمی‌کنند

به عنوان یک مربی، مردم اغلب وقتی سردرگم و مضطرب باشند و احساس کنند که نمی‌توانند به اهداف‌شان و چیزهایی که بیشتر از هر چیزی در زندگی‌شان می‌خواهند برسند به سراغ من می‌آیند. پس، یکی از اولین کارهایی که در ابتدا انجام می‌دهم تشخیص دادن چیزهایی است که زمان‌شان را تلف می‌کند، چیزهایی که مانع موفق بودن آنها و حرکتشان به سمت جلو و در جهت مواردی که می‌خواهند بدست بیاورند است.

من فکر می‌کنم همه ما، در یک دوره‌ای، در فعالیت‌هایی درگیر بوده‌ایم که کمکی در جهت کسب موفقیت و خوشحالی مورد نظرمان نکرده‌اند. این اتفاق بارها برای من رخ داده، ولی از وقتی کارآفرین شدم و یاد گرفتم که چطور از هر ثانیه ارزشمند از روزم استفاده کنم توانستم تغییرات مهمی را ایجاد کنم. یاد گرفتم که هیچ وقت وقتم را برای فعالیت‌هایی که هیچ رشدی برای من و کسب و کارم به ارمغان نمی‌آورد تلف نکنم.

8 نکته مهم که افراد موفق برای انجامشان وقت تلف نمی‌کنند

ما به دنبال این هستیم که در زندگی موفق شویم، امّا گاهی زمان با ارزشمان را برای انجام کارهایی تلف می‌کنیم که ما را از رسیدن به اهدافمان دور نگه می‌دارند. و اغلب، تا وقتی کسی به آنها اشاره نکرده متوجه آنها نمی‌شویم.
تجزیه و تحلیل اینکه چطور روزمان را سپری می‌کنیم بسیار مهم است، ساعت به ساعت آن. باید به طور مرتب به دنبال راههایی برای هوشمندانه کار کردن، راههایی برای حذف مواردی که وقتمان را هدر می‌دهند باشیم. پس، برای شروع، در اینجا هشت کاری که افراد موفق هرگز وقت‌شان را برای انجام دادن‌شان تلف نمی‌کنند به شما معرفی می‌کنیم و شما هم نباید وقت‌تان را برای انجام آنها هدر بدهید:


۱- افراد موفق وقت‌شان را پای شبکه‌های اجتماعی تلف نمی‌کنند


بودن در شبکه‌های اجتماعی-چک کردن پست‌های فیسبوک، تماشای تصاویر در اینستاگرام، خواندن توییت‌های دیگران در توییتر و هر چیز دیگری- جزئی از زندگی هر روزه ما شده است. امّا اگر میزان زمان صرف شده برای آن را کنترل نکنید، ساعت‌های با ارزش‌تان را از دست داده و حتی نمی‌توانید به انجام کارهایی که در لیست وظایف روزانه‌تان است برسید. پس، یا زمان استفاده از آن را محدود کنید-هشدار ساعت‌تان را تنظیم کنید، برنامه‌ها را ببندید، کار دیگری انجام دهید- یا اینکه بعد از انجام وظایف و پروژه‌تان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به خودتان پاداش بدهید.

8 نکته مهم که افراد موفق برای انجامشان وقت تلف نمی‌کنند


۲- افراد موفق روزشان را بدون برنامه سپری نمی‌کنند


افراد موفق هدف و یک برنامه متمرکز برای چیزهایی که می‌خواهند در طول یک روز مشخص کسب کنند دارند. من به نوشتن اهداف باور دارم؛ البته فقط دو یا سه مورد مهم که می‌خواهم آن روز انجام‌شان بدهم و نه یک لیست طولانی. اولویت‌های اصلی‌تان را بنویسید و وظایف بزرگ را به گام‌های کوچک و معقول‌تر تقسیم کنید و خودتان را خواهید دید که می‌خواهید آنها را انجام داده و یکی یکی از لیست‌تان خط بزنید.

8 نکته مهم که افراد موفق برای انجامشان وقت تلف نمی‌کنند


۳- افراد موفق فعالیت‌هایی که از نظر احساسی آنها را تخلیه می‌کند انجام نمی‌دهند


اگر می‌خواهید به یک زندگی واقعاً موفق گام بردارید، مجبورید روی چیزهایی که انرژی مثبت به زندگی شما تزریق می‌کنند تمرکز کنید. افراد موفق زمانشان را روی چیزهایی که از نظر احساسی آنها را تخلیه می‌کند تلف نمی‌کنند. قبل از متعهد شدن به فعالیت‌هایی که برنامه‌ریزی کرده‌اید، مطمئن شوید این فعالیت‌ها نگرش مثبتی به زندگی‌تان اضافه می‌کنند. اگر به آن باور ندارید، پس به نه گفتن به آن فکر کنید. همچنین، وقتی کسی از شما درخواستی کرد، لازم نیست خودتان را ملزم به پاسخ دادن بدانید. قبل از اینکه بله بگویید خوب فکر کنید و بدانید که نه گفتن به درخواستی که برای در اختیار گرفتن زمان شما شده ایرادی ندارد.

8 نکته مهم که افراد موفق برای انجامشان وقت تلف نمی‌کنند


۴- افراد موفق وقت‌شان را برای نگرانی در مورد چیزهایی که کنترلی نسبت به آنها ندارند هدر نمی‌دهند


افراد موفق می‌دانند که نگرانی آنها را به هیچ جایی در زندگی نمی‌رساند، مخصوصاً اگر نتوانند هیچ کاری نسبت به آن وضعیت انجام دهند. پس افکارتان را به سمت فعالیت‌های مبتنی بر عمل تغییر جهت دهید. روی چیزهایی که می‌توانید انجام دهید تمرکز کنید.

8 نکته مهم که افراد موفق برای انجامشان وقت تلف نمی‌کنند


۵- افراد موفق وقت‌شان را برای تعامل با افراد منفی و مسموم هدر نمی‌دهند


گفته شده که شما میانگینی از ۵ نفری هستید که بیشترین زمان را با آنها می‌گذرانید. پس اگر می‌خواهید بهترین عملکرد را داشته باشید، مجبورید خودتان را با بهترین آدم‌ها احاطه کنید. از حذف آدم‌های منفی و سمی که دوروبرتان هستند مطمئن شوید. اگر مایل به اوج گرفتن در زندگی هستید، باید هر چیزی که باعث سنگین شدن شما شده را تخلیه کنید.

8 نکته مهم که افراد موفق برای انجامشان وقت تلف نمی‌کنند

افراد مشهور و ثروتمند کنونی که روزگاری در داخل خودرو های خود زندگی می کردند


۶- افراد موفق اسیر اشتباهات گذشته‌ نمی‌شوند


افراد موفق هم اشتباه می‌کنند. هر کسی اشتباه می‌کند. نکته کلیدی در موفق بودن در زندگی این نیست که همان اشتباه را برای بار دوم انجام ندهیم، بلکه یاد گرفتن و رشد کردن از اشتباهات و تبدیل شدن به یک انسان بهتر است.پس وقتی اشتباه کردید، در مورد اینکه این اشتباه رخ داده و دیگر نمی‌توانید به عقب برگردید فکر کنید. روی چیزی که می‌توانید یاد بگیرید و طراحی استراتژی برای عبور از آن تمرکز کنید.

8 نکته مهم که افراد موفق برای انجامشان وقت تلف نمی‌کنند

اینفوگرافیک: نگاهی به ۱۷ امضای زیبا و جالب از افراد مشهور


۷- افراد موفق وقت‌شان را با فکر کردن درباره کارهایی که دیگران انجام می‌دهند هدر نمی‌دهند


خیلی خوب است که به واسطه کارهایی که دیگران انجام می‌دهند الهام بگیرید، امّا وقتی مدام خودتان را با شخص بعدی مقایسه می‌کنید، این کار باعث پسرفت شما می‌شود. وقت این رسیده طرز تفکرتان را تغییر بدهید. از دیگران الهام بگیرید، ولی روی این طرز فکر که فقط باید با مهم‌ترین شخص مبارز کرد تمرکز کنید: یعنی خودتان.

8 نکته مهم که افراد موفق برای انجامشان وقت تلف نمی‌کنند

۱۹ تفریحی که ثروتمندان جهان پول های خود را صرف آنها می کنند


۸- افراد موفق هیچ وقت خودشان را در اولویت آخر قرار نمی‌دهند


همه ما لحظاتی داشته‌ایم که خواب و ورزش کافی نداشتیم، چون مجبور بودیم روی یک پروژه برزرگ کار کنیم. امّا برای موفقیت و شادی طولانی مدت، شما باید خودتان را در اولویت اول قرار دهید.
یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که روزتان را با انجام کاری که دوستش دارید شروع کنید-احتمالاً انجام یک ورزش خوب، مدیتیشن، نوشتن خاطرات روزانه یا خواندن کتاب مورد علاقه‌تان باشد. هر کاری که مناسب شماست انجام دهید. چون وقتی روزتان را با انجام کاری که دوست دارید شروع می‌کنید، احساس خوشحالی کرده و باقی روز را با تمرکز و قدرت بیشتری پیگیری می‌کنید. آیا در لیست شما کارهایی هست که وقت شما را هدر می‌دهند؟ آنها را حذف کنید و بعد ببینید چطور می‌توانید به یک زندگی موفق گام بردارید.

منبع: success

ترجمه : وب سایت سمینارما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *