0
02143000313

۸ راهکار قدرتمند که ما می‌توانیم با استفاده از آنها دنیا را تغییر بدهیم

«قبل از اینکه رویای خوبی وجود داشته باشد، همیشه یک رویاپرداز وجود دارد. همیشه به خاطر داشته باشید، شما در درون‌تان قدرت، صبر و اشتیاق لازم برای تغییر جهان را دارید» هریت تابمن
آیا اغلب در مورد اینکه چطور می‌توانید دنیا را تغییر بدهید تردید دارید؟ آیا تا به حال در مورد اینکه چطور اقدامات کوچک و ناچیز می‌توانند به شما در ایجاد تفاوت کمک کنند فکر کرده‌اید؟ بعضی‌ها فکر می‌کنند، کارهایی که در این دنیا انجام می‌دهند اصلاً مهم نیست.

آنها فکر می‌کنند که اقدامات‌شان در یک چشم به هم زدن از بین رفته و هدر می‌رود. خب، این اصلاً حقیقت ندارد. همه ما می‌توانیم دنیا را تغییر بدهیم. هر کدام از ما.
چیزی که نمی‌فهمیم این است که افکار، احساسات و رفتارهای ما تاثیرات بسیار بزرگی، نه تنها روی کسانی که در ارتباط مستقیم با ما هستند می‌گذارد، بلکه روی محدوده‌ بزرگتری از چیزها هم تاثیر می‌گذارد. وقتی در مورد چیزی واقعاً مشتاق هستیم، می‌توانیم تغییرات قابل توجهی را ایجاد کنیم.

8 راهکار قدرتمند که ما می‌توانیم با استفاده از آنها دنیا را تغییر بدهیمhttps://www.seminarema.com/images/Content/articles-success/8-ways-to-do-good-things-in-this-world/8-ways-to-do-good-things-in-this-world.jpg
من می‌دانم که گاهی اوقات در مورد اینکه چطور می‌توانم وظیفه خودم را انجام بدهم تا تاثیر مثبتی داشته و روی انسان‌ها نفوذ کند تردید دارم. نتیجه؟ به غیر از کارهایی که در زندگی شخصی‌ام انجام می‌دهم، این وبلاگ را هم راه‌اندازی کردم  که می‌تواند روی زندگی میلیون‌ها نفر تاثیر بگذارد. و وقتی شما کاری مثل این انجام می‌دهید، تغییری از درون رخ می‌دهد. خودتان را مکلف می‌کنید تا کاری را انجام بدهید که اکثر افراد از آن نفع ببرند.

حقیقت این است که همه ما می‌توانیم کارهای خوبی در این دنیا انجام بدهیم، صرف نظر از اینکه چه کسی هستیم. شما نیازی به داشتن یک وبلاگ بسیار محبوب ندارید. تمام چیزی که باید انجام بدهید، تغییر شیوه‌ای است که فکر می‌کنید. وقتی شیوه‌ای که فکر می‌کنید را تغییر بدهید، شیوه‌ای که احساس می‌کنید را تغییر می‌دهید و در نتیجه، شیوه‌ای که اقدام و عمل می‌کنید را هم تغییر می‌دهید. امّا اگر فکر کنید که کاری که انجام می‌دهید روی زندگی شما، مردمی که دوروبر شما هستند و متعاقباً دنیا تاثیر ندارد، این روش کارساز نخواهد بود.

چطور دنیا را تغییر بدهیم؟

بسیار خوب. بسیار خوب. می‌دانم که به نظر آرمان‌گرایانه می‌آید. می‌دانم که این تمایلات نوعدوستانه می‌تواند به نظر شبیه داستان‌های علمی-تخیلی باشد. امّا اینطور نیست. ما می‌توانیم دنیا را تغییر بدهیم. هر کدام از ما. راه‌های مشخصی هست که اعمال ما روی زندگی مردم در سرتاسر جهان تاثیر می‌گذارد. ما آنها را در ابعاد کوچک درک نمی‌کنیم؛ تنها وقتی متوجه می‌شویم که در کنار هم قرار بگیرند و تاثیر بزرگی را ایجاد کنند.
از همان وقتی که کودک بودم، اغلب متعجب بودم چطور می‌توانم کاری انجام بدهم تا روی زندگی دیگران تاثیر داشته باشد. هیچ وقت متوجه این قضیه نبودم. امّا همیشه یک میل درونی داشتم که به من انگیزه و الهام می‌بخشید. نمی‌دانستم از کجا ناشی می‌شود. اغلب فکر می‌کردم از زمان تولد با من است. امّا چیزی هیچ وقت در اندازه بزرگ برای من رخ نداده بود، مگر همین اواخر.
هر کسی می‌تواند کارهای خوبی برای ایجاد تغییر در جهان انجام بدهد. در واقع، ۸ راهکار قدرتمند وجود دارد که ما می‌توانیم با استفاده از آنها دنیا را تغییر بدهیم، روی زندگی خودمان و آدم‌های دور و نزدیک‌مان تاثیر بگذاریم.
این هم از این ۸ روش:

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 1. لبخند بزنید [/yt_heading]

8 راهکار قدرتمند که ما می‌توانیم با استفاده از آنها دنیا را تغییر بدهیم

ممکن است به نظر خیلی کوچک بیاید، امّا لبخند زدن می‌تواند تاثیرات بزرگی داشته باشد. نه تنها روی شما تاثیر می‌گذارد، بلکه روی زندگی آنهایی که هر از گاهی با شما در ارتباط هستند و هم آنهایی که به طور مداوم با شما در ارتباط هستند تاثیر می‌گذارد. در واقع، مطالعات انجام شده پیشنهاد می‌کنند که لبخند زدن، که یک تغییر روانشناختی در شکل صورت شماست، وقتی به شکل اصیل و واقعی باشد، می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای روی روان شما داشته باشد.
افرادی که اغلب لبخند می‌زنند شادتر بوده و افسردگی کمتری دارند. آنها متفاوت‌تر از افرادی که همیشه اخمو و غمگین هستند عمل می‌کنند. اگر به یک شخص خندان فکر کنید، همچنین متوجه می‌شوید که آنها احتمالاً نسبت به زندگی نگرش مثبت‌تری هم دارند. هرچند، این کار همچنین روی افرادی که دوروبر شما هستند هم تاثیر می‌گذارد. وقتی کسی می‌بیند که شما لبخند می‌زنید، آنها احساس می‌کنند شادتر از وقتی هستند که شخص عصبانی، غمگین یا افسرده‌ای را می‌بینند. کوتاه و مختصر، لبخند زدن مسری است.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۲٫ مهربان باشید [/yt_heading]

8 راهکار قدرتمند که ما می‌توانیم با استفاده از آنها دنیا را تغییر بدهیم

اینکه با دیگران مهربان باشید چیزی از شما کم نمی‌کند. با کسانی که دوروبر شما هستند مهربان باشید. به بدی‌های آنها فکر نکنید. به خوبی‌ها فکر کنید. حتی اگر مردم در گذشته باعث ناامیدی شما شده‌اند، امیدتان را به آینده انسانیت از دست ندهید. اینطور فکر نکنید که هر کس به فکر خودش است. اینطور نیست. هرچند، اگر به شکل مشخصی فکر کنید، به احتمال زیاد به همان شکل هم احساس خواهید کرد. پس مواظب باشید.
مهربان بودن به سادگی به این معنی است که کار درست را انجام بدهید. به بچه‌هایمان گفتن «لطفاً» و «متشکرم» را یاد می‌دهیم، امّا خودمان به ندرت از آنها استفاده می‌کنیم. شما در را برای دیگران باز می‌کنید. به کسانی که ممکن است در انجام برخی از کارها مشکل داشته باشند کمک می‌کنید. به عبارت ساده، شما مهربان هستید. از هر فرصتی برای مهربان بودن یا کمک به آنهایی که دوروبرتان هستند چشم‌پوشی نکنید. متوجه نیستید که با این کار چه تاثیری می‌توانید روی جهان بگذارید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 3. در لحظه زندگی کنید [/yt_heading]

8 راهکار قدرتمند که ما می‌توانیم با استفاده از آنها دنیا را تغییر بدهیم

ما معمولاً در لحظه زندگی نمی‌کنیم. حواسمان جای دیگری است، جایی در ذهن‌مان. به طور فیزیکی اینجا هستیم، امّا از نظر ذهنی، احساسی و روحی جای دیگری حضور داریم. آخرین باری که در لحظه اکنون زندگی کردید کی بود؟ آخرین باری که متوجه شکنندگی زندگی شده و واقعاً از هر آنچه در درون شما رخ می‌دهد تا شما را زنده نگه دارد شکرگزاری کرده بودید کی بود؟
حقیقیت این است که ما در لحظه حضور نداریم. امّا تنها با حضور در لحظه است که می‌توانید واقعاً دنیا را تغییر بدهید. این اتفاق به شما اجازه می‌دهد تا آگاهی بیشتری از پیرامون‌، مردم و چیزهایی که دوروبرتان هستند داشته باشید. شما بابت تپیدن قلبی که میان سینه‌تان جای گرفته، خونی که در رگ‌هایتان جاری است یا شش‌هایی که نفس کشیدن را برای شما ممکن می‌کنند یا کلیه‌هایتان یا کبدتان و هر چیزی دیگری که به شما اجازه می‌دهد در این دنیا زندگی کنید سپاسگزار هستید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۴٫ ببخشید [/yt_heading]

8 راهکار قدرتمند که ما می‌توانیم با استفاده از آنها دنیا را تغییر بدهیم

می‌خواهید تاثیری در این دنیا بگذارید؟ می‌خواهید تغییرات کوچکی به نوبه خود ایجاد کنید؟ به دیگران ببخشید. نه فقط پول‌تان را. اگر پول ندارید، ایرادی ندارد. زمان‌تان را ببخشید. در کارهای دواطلبانه و خیریه شرکت کنید یا راهی پیدا کنید تا به یک سری افراد آموزش بدهید. راهی پیدا کنید که می‌توانید کمک کنید. این کار را همیشه انجام داده و به یک عادت تبدیل کنید.
 مدام به دنبال جمع کردن نباشید. در عوض، به دنبال راهی برای بخشیدن هم باشید. یک کاپشن ساده که به یک مرد یا زن بی‌خانمان در زمستان می‌دهید می‌تواند تفاوتی در حد مرگ و زندگی ایجاد کند. یک دستکش یا وعده غذایی گرم می‌تواند زندگی یک نفر را طوری تغییر بدهد که حد نداشته باشد. متوجه نیستید که با انجام کارهای کوچکی که اغلب نادیده می‌گیرید، چقدر می‌توانید تغییر و تفاوت‌ در این دنیا ایجاد کنید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۵٫ بازیافت کنید [/yt_heading]

8 راهکار قدرتمند که ما می‌توانیم با استفاده از آنها دنیا را تغییر بدهیم

بازیافت کردن شاید باعث ایجاد صلح و آشتی در جهان نشود، امّا می‌تواند در جهان تغییر ایجاد کند. محیطی که در آن زندگی می‌کنیم فوق‌العاده مهم است. این محیط است که به ما اجازه می‌دهد در این جهان زندگی کنیم. امّا اغلب، خیلی به محیط اطرافمان اهمیت نمی‌دهیم. هرچند، باید از آن مراقبت کنیم. تا وقتی کنترل کاملی روی این دنیا پیدا کنیم، تا وقتی چند سیاره برای زندگی در اختیار داشته باشیم که احتمالاً در قرون آینده اتفاق خواهد افتاد، در حال حاضر فقط همین محیط را در اختیار داریم.
فعلاً، بازیافت کنید. شما به سادگی با جدا کردن پلاستیک‌ها، قوطی‌ها، مقواها و در واقع بازیافت کردن آنها می‌‌توانید در جهان و هر آنچه در آن و دوروبر آن است تغییر ایجاد کنید. به اندازه کافی در این دنیا وقت تلف کردیم. به اندازه کافی به تپه‌های آشغالی که در واقع باید سوزانده یا دفن شوند اضافه کرده‌ایم. تا جایی که می‌توانید به آنها اضافه نکنید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 6. سپاسگزار باشید [/yt_heading]

8 راهکار قدرتمند که ما می‌توانیم با استفاده از آنها دنیا را تغییر بدهیم

بله، شما به سادگی از طریق سپاسگزار بودن، می‌توانید دنیا را تغییر داده و کارهای خوبی انجام بدهید. اگر فقط برای لحظه‌ای ایستاده و به آن فکر کنید، چیزهایی زیادی در زندگی هست که شکرگزارشان باشید. به تمام آن شانس‌های تصادفی و فرصت‌هایی که در زندگی‌تان در این دنیا به شما داده شده فکر کنید.  
سپاسگزار بودن را فراموش نکنید. سپاسگزاری هم مسری است. مردمی که دوروبر شما هستند متوجه این موضوع می‌شوند. و وقتی سپاسگزار باشید، شما به شیوه‌ی متفاوتی فکر، احساس و عمل می‌کنید. دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی دارید و امیدوارتر هستید. مردم به این توجه کرده و آنها را به طریق کوچک ولی قابل درکی تغییر می‌دهد.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۷٫ آلوده نکنید [/yt_heading]

8 راهکار قدرتمند که ما می‌توانیم با استفاده از آنها دنیا را تغییر بدهیم

می‌خواهید کار خوبی در این دنیا انجام بدهید؟ خب، کارهایی هست که می‌توانید از انجام آنها خودداری کنید. آلوده نکنید. سیکار نکشید، ماشینی که سوخت زیادی را مصرف و باعث آلودگی می‌شود را نرانید و در کل کاری که تاثیر منفی روی زندگی شما یا دیگران یا محیط دارد را انجام ندهید. خیلی سخت نیست. پرهیز از این کارها چیز زیادی از شما کم نمی‌کند. در حین رانندگی، آشغال از پنجره‌تان به بیرون پرت نکنید یا آدمس‌تان را روی کف پیاده‌رو پرت نکنید و امثال اینها.
این یعنی هوشیار و به اعمال‌تان آگاه باشید. بیشتر افرادی که آلوده می‌کنند، برای محیط یا اینکه چقدر اعمال‌شان روی زندگی دیگران تاثیر می‌گذارد اهمیتی قائل نیستند. پس، دفعه بعدی که به فکر آلوده کردن افتادید، با دقت بیشتری فکر کنید. این کار را نکنید. در عوض، به اینکه چطور می‌توانید تغییرات خلاقانه مثبت و پایداری در محیط یا حتی در فضای شخصی‌تان به این منظور ایجاد کنید فکر کنید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] 8. مثبت فکر کنید [/yt_heading]

8 راهکار قدرتمند که ما می‌توانیم با استفاده از آنها دنیا را تغییر بدهیم

تفکر مثبت فقط یک سری ذکر و مانترا نیست. این نیست که چیزی را بارها و بارها در ذهن‌تان تکرار کنید. تفکر مثبت، مخصوصاً وقتی به صورت جمعی صورت بگیرد، می‌تواند به شکلی که به ندرت می‌توانیم تصورش را بکنیم دنیا را تغییر بدهد. مثبت فکر کنید و مدام این کار را انجام بدهید. وقتی مثبت فکر می‌کنید، به طور طبیعی چیزهای مثبت را به سمت زندگی‌تان جذب می‌کنید. وقتی منفی فکر می‌کنید، باید انتظار رخ دادن بدترین‌ها را داشته باشید.
افراد مثبت می‌توانند تاثیرات مثبتی در جهان ایجاد کنند. آنها می‌توانند این کار نه تنها در اندازه کوچک، بلکه در اندازه بزرگ هم انجام دهند. شما هیچ وقت نمی‌دانید وقتی مثبت فکر می‌کنید، چه اتفاق می‌افتد، پس از انجام آن نترسید. همیشه برای شکست‌ها و اشتباهات‌مان در گذشته دلایلی وجود دارد و چون کاری در گذشته خوب پیش نرفته‌ به این معنی نیست که در آینده هم به خوبی پیش نخواهد رفت.

منبع: wanderlustworker| seminarema.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *