0
02143000313

افزایش ۱۸ برابری تمرکز با یک تمرین ساده

افزایش تمرکز

افزایش ۱۸ برابری تمرکز با یک تمرین ساده ۱۸ دقیقه ای در ابتدای روز

 صبح – زمان تمرین ۵ دقیقه

اولین ۵ دقیقه هر روز را باید به مشخص کردن کارهایی که باید انجام دهید تا قبل از شروع کارتان بتوانید نیم نگاهی به کارهایی که باید انجام دهید در طول روز داشته باشید.

افزایش تمرکز
افزایش تمرکز

سوال مهم : چه کارهایی اگر در روز انجام بدهید شما را تبدیل به فردی موفق میکند؟ آنها را وارد لیست تان کنید.

دقت کنید : شما باید متعهد به لیست تان باشید + هر کاری در انتهای روز انجام نشده و مابقی را حداکثر تا ۳ روز محول کنید… و بعد باید انرا حذف کنید.

عصر – زمان تمرین ۸ دقیقه

خب، در این مرحله شما یک لیست دارید که در آن کارهایی را مشخص کردید که باید در روز آنها را انجام دهید.
نکته : شما میتوانید هر روز اهدافی را نیز مشخص کنید و به لیست تان اضافه کنید.

لیستی که در اختیار دارید به احتمال زیاد ناخودآگاه، خودِ تنبل‌تان تمایلی برای فراموش کردن آن خواهد داشت به همین منظور باید برنامه ای داشته باشید تا وضعیت خودتان را مشخص کنید : آیا در مسیر قرار دارید یا نه؟ برای این منظور عصرها ۸ دقیقه باید به این تمرین اختصاص دهید :

افزایش تمرکز
افزایش تمرکز

زنگ ساعت یا تلفن همراهتان را بر روی هر یک ساعت یکبار کوک کنید تا با زدن زنگ حواس شما را به لیست تان معطوف کند. هر وقت صدای زنگ را شنیدید، آنرا خاموش کنید، یک نفس عمیق بکشید و از خودتان بپرسید یک ساعت قبل چقدر بر روی کارهای لیستم تمرکز داشتم و چه اندازه بهره وری داشتم؟ و بعد با کوک کردن مجدد زنگ‌تان به سر کارتان برگردید. هر ساعت و دقیقه شما مهم و با ارزش است پس از آنها باید نهایت استفاده را ببرید… یا شما ساعاتتان را مدیریت میکنید و یا ساعاتتان شما را مدیریت خواهند کرد؛ این قانون است. 

شب – زمان تمرین ۵ دقیقه

  • در انتهای روز، ساعت را خاموش کنید و لیست کارهایتان را مجددا مرور کنید و به سوالات زیر پاسخ دهید :
  • امروزم چطور گذشت؟ چه موفقیت هایی بدست آوردم؟ از پس چه چالش هایی برآمدم؟
  • امروز چه چیزی یاد گرفتم؟ درباره خودم؟ درباره دیگران؟ برای فردا چه برنامه ای داشته باشم؟
  • با چه کسانی معاشرت کردم؟ با چه کسانی باید معاشرت کنم؟ از چه کسی تشکر کنم؟ سوال بپرسم؟ بازخوردم را با او درمیان بگذارم؟
افزایش تمرکز
افزایش تمرکز

روش های افزایش تمرکز

نکته : یکی از کارهایی که میتوانید انجام دهید تا مردم واقعا شما را دوست داشته باشند تشکر کردن از لطفی که به شما کردن در آخر روز است، پس اگر کسی لطفی در حق شما انجام داده در آخر روز که ساعت استراحت است با یک تشکر ساده تاثیر فوق العاده ای بر روی تصویرتان در ذهن ایشان خواهید گذاشت.

این تمرین ساده ۳ قسمتی، تنها ۱۸ دقیقه از کل وقت تان در روز که ۲۴ ساعت است را اشغال میکند اما تاثیری فوق العاده ارزشمند بر روی مدیریت ساعت تان، بهره وری تان و البته از همه مهم تر افزایش تمرکزتان خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *