0
02143000313

چگونه برنامه ریزی درسی منظمی داشته باشیم ؟ + ( ۸ نکته برنامه ریزی )

درس خواندن

برنامه ریزی درسی

چگونه برنامه ریزی درسی داشته باشیم ؟ انتخاب مسير ورسيدن به هدف مورد نظر ما ،بسيار با اهميت است یک برنامه ریزی درسی موفق می تواند به ما کمک نماید. درس خواندن بی برنامه و تصادفی بدترین اشتباهی است که هر دانش آموزی می تواند مرتکب شود. این روش فقط به شکست منجر می شود. برای نظم داشتن باید برنامه ای برای درس خواندن تان داشته باشید و تصمیم بگیرید که چه درسی را چه زمانی می خواهید بخوانید. اولویت های تان را مدیریت کنید تا بتوانید بیشتر درس بخوانید.

مطالعه بخش مهمی از موفقیت تحصیلی است. اما گاهی اوقات پیدا کردن وقت کافی برای مطالعه‌، سخت به نظر می‌رسد. مخصوصا خواندن بخش‌هایی که به مرور بیشتری نیاز دارند. یکی از راه‌های مطمئن برای موفقیت در مطالعه، داشتن یک برنامه‌‌ ریزی درسی منسجم است. منبع

 

درس خواندن

۸ نکته برای برنامه ریزی درسی

۱- درس تان را همان روز بخوانید.

هر روز در مدرسه چیزهای جدیدی یاد می گیرید؛ بنابراین وقتی به خانه می روید درسی که همان روز در مدرسه به شما آموزش داده شده است را بخوانید.

 

چگونه برنامه درسی منظمی داشته باشیم

۲- مرور کنید.

هر درسی که در طول هفته به شما آموزش داده شده است و آموخته اید را در تعطیلات آخر هفته مرور کنید.

 

چگونه برنامه درسی منظمی داشته باشیم

۳- در برنامه ریزی درسی اول درسی را بخوانید که مجبورید؛

نه درسی که خودتان می خواهید.

 

چگونه برنامه درسی منظمی داشته باشیم

۴- تخمین زدن برنامه ریزی درسی

سعی کنید زمانی که برای خواندن هر درس نیاز است را تخمین بزنید.

 

چگونه برنامه درسی منظمی داشته باشیم

۵- الویت بندی برنامه ریزی درسی

به هر درس یک اولویت اختصاص دهید. برای مثال فوری، بعداً و …

چگونه برنامه درسی منظمی داشته باشیم

۶- کتابخانه

برای انجام تکالیف تان به کتابخانه بروید تا کتابدار شما را در مورد کتاب هایی که می تواند به انجام تکلیف تان کمک کند راهنمایی کند.

چگونه برنامه درسی منظمی داشته باشیم

۷- نمونه سوالات را حل کنید

سوالات امتحانی ترم های گذشته را حل کنید. تمام دانشکده ها بانک سوالات امتحانی ترم های گذشته را دارند. این نمونه سوالات را حل کنید و برای خودتان زمان بگیرید.

 

چگونه برنامه درسی منظمی داشته باشیم

۸- چند ساعت در روز درس بخوانید.

مطالعه روزانه سلول های مغزتان را فعال نگه می دارد. بعد از مطالعه چند صفحه سعی کنید بدون اینکه دزدکی به کتاب نگاه کنید خلاصه ای از چیزهایی که خوانده اید را بنویسید.

چگونه برنامه درسی منظمی داشته باشیم

منبع: wikihow

روش‌های نوین مطالعه مجموعه‌ای از مهارت‌ها هستند که در راستای آموختن و یادگیری موثر به‌کار گرفته می‌شوند، تندخوانی و  استفاده از تکنیک های تقویت حافظه از جمله راهکارهایی هستند، که به شما کمک می کنند تا مطالعه ی موثری داشته باشید.

سوالات متداول

چگونه برنامه ریزی درسی منظمی داشته باشیم ؟

۱- درس تان را همان روز بخوانید. ۲- مرور کنید. ۳- در برنامه ریزی درسی اول درسی را بخوانید که مجبورید؛ ۴- تخمین زدن برنامه ریزی درسی ۵- الویت بندی برنامه ریزی درسی ۶- کتابخانه ۷- نمونه سوالات را حل کنید ۸- چند ساعت در روز درس بخوانید.

چگونه خودمان را ملزم به اجرای برنامه‌ درسی کنیم ؟

باید بدانید برنامه‌ریزی شما چگونه عمل می‌کند؛ این یک نکته اساسی است. – اگر می‌دانید که اهل وقت تلف کردن هستید و اصطلاحا کسی هستید که دقیقه‌ی نود به فکر درس خواندن می‌افتید، در جدول‌تان مقداری وقت اضافه قبل از پایان مهلت درس خواندن‌تان در نظر بگیرید. – اگر شما کسی هستید که انعطاف کمی در انجام کارها و برنامه‌ها دارید، خودتان را عادت بدهید تا بتوانید سرعت عمل بیشتری داشته باشید.

برای هر کلاس درس یا امتحان چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

اگر یک کتاب راهنمای درسی یا یک کتاب برای مرور کردن دروس دارید، از آن برای کامل کردن لیستی که تهیه کرده‌اید، استفاده کنید. – زمان‌هایی را برای مطالعه ذخیره کنید. – زمان‌هایی را برای مرور یادداشت‌هایتان در نظر بگیرید. -زمان‌هایی را برای راهنمایی گرفتن و مطالعه درباره‌ی امتحان مورد نظرتان اختصاص بدهید، (البته اگر احتیاج به راهنمایی گرفتن دارید).

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *