0
02143000313

۱۰ راز پنهان زبان بدن که افراد موفق باید بدانند

10 راز پنهان زبان بدن که افراد موفق باید بدانند

روی زبان بدن‌تان تمرکز کنید

اگر خواهان موفقیت هستید، پس ضروری است روی زبان بدن‌تان تمرکز کنید. می‌خواهم پا را فراتر از این گذاشته و بگویم زبان بدن مهمتر از زبان گفتار است. چون به طور ناآگاهانه حتی بدون گفتن یک کلمه احساس شما را انتقال می‌دهد.با توجه به این ضرورت، مردم مهارت بیشتری در زبان بدن و تشخیص آن در سایر افراد کسب می‌کنند.

امروز همه پذیرفته اند که زبان بدن مهم است. ارتقاء زبان بدن تغییر چشمگیری در مهارت های اجتماعی، جذابیت و حال و هوای کلی شما ایجاد خواهد کرد. توصیه خاص و مشخصی درمورد طریقه استفاده از زبان بدن وجود ندارد. احتمالاً شما در برخورد با افراد مختلف و در موقعیت های مختلف، از زبان بدن خود به طور متفاوتی استفاده می کنید. منبع

زبان بدن
زبان بدن

سریال تلویزیونی معروفی مثل lie to me، کتاب پر فروشی مثل The Definite Book of Body Language و سایت‌های اختصاصی بی‌شماری هستند که در این زمینه تولید شده‌اند. ما فکر می‌کنیم هر کسی که به موفقیت چشم دوخته باشد، چه در کسب و کار، روابط و … باید روی این شیوه جدید سرمایه گذاری کند. ما در اینجا لیستی از ۱۰ راز زبان بدن که هر فرد موفقی باید بداند را آماده کرده‌ایم و به شما ارائه می‌دهیم. این موارد را در زندگی روزمره تان اعمال کنید و بدون گفتن حتی یک کلمه به سرعت به موفقیت برسید. در این مقاله سعی داریم شما را استاد زبان بدن کنیم :

۱- انجام دهید: در زمان مناسب لبخند بزنید.

بعضی‌ها این کار را دست کم می‌گیرند ولی من می‌گویم مهم است. همه ما می‌دانیم که لبخند زدن یک ابزار مهم در کسب اعتماد و پذیرش فوری توسط دیگران است، ولی نکته کلیدی این است که در زمان مناسب لبخند بزنید. وقتی شخص جدیدی را ملاقات می‌کنید یا به رئیس‌تان بازخورد می‌دهید این کار مناسبی خواهد بود. ولی وقتی در مورد اینکه چرا این ماه در رسیدن به عملکرد مورد نظرتان شکست خورده یا چرا رابطه‌تان آنطور که انتظار داشتید پیش نرفت بحث می‌کنید مناسب نخواهد بود. لبخند در زمان نامناسب ضعف و عدم اعتماد به نفس را منتقل می‌کند. نکته کلیدی این است که بدانیم چه موقع لبخند بزنیم.

لبخند
لبخند

۲- انجام ندهید: دست دادن ضعیف

دست دادن ضعیف نشان از ضعیف بودن شخص است و افراد ضعیف به ندرت موفق می‌شوند. در مصاحبه شغلی، معامله در کسب و کار، ملاقات شرکای احتمالی و هر چیزی که شما عنوان می‌کنید. سعی کنید از فشار دادن بیش از اندازه هم پرهیز کنید.

دست دادن
دست دادن

۳- انجام دهید: استفاده از نقاط سه گانه صورت

مطمئناً همه دوست دارند حرف‌هایشان شنیده شود که نشان از احترام، علاقه و اعتماد آنهاست. در حالی که برقراری ارتباط چشمی به تنهایی می‌تواند خوب باشد ولی گاهی می‌تواند زیاده‌روی هم باشد. استفاده از نقاط سه گانه صورت نه تنها باعث کاهش خیره شدن می‌شود بلکه حرکت چرخشی بین دو چشم و دهان طرف مقابل نشان می‌دهد که به لب‌هایش توجه می‌کنید که نشان از توجه شما به اوست. چیزی که در این مورد می‌تواند جالب باشد این است که می‌توان در هر سناریوی ارتباطی که فکرش را می‌کنید از این روش استفاده کرد.

۴- نکنید: مالیدن گردن، صورت و کف دست‌ها

همه ما با این مورد آشنا هستیم، علامت جهانی برای عصبانیت و استرس. این حرکت نشان می‌دهد که شما از عهده‌ی کاری که به شما محول شده بر نیامده یا در مورد اینکه کار، تصویر و کسب و کارتان چطور به نظر خواهد آمد نگران هستید و اگر در وجودتان اعتماد به نفس نداشه باشید، دیگران هم فقدان اعتماد به نفس را در شما خواهند دید. افراد موفق این کار را انجام نمی‌دهند، وقتی شرایط بر علیه‌شان باشد از خودشان امنیت و قدرت را به نمایش خواهند گذاشت.

استرس
استرس

۵- انجام دهید: سرانگشتان دست‌ها را به هم وصل کنید.

اگر می‌خواهید به عنوان فردی جالب، باهوش و دارای اعتماد به نفس دیده شوید، پس باید این حرکات را به کار ببرید. این حرکت در میان سیاستمداران محبوب بوده و  نشان از این است که آنها افراد مورد اعتماد با وظایف مهمی هستند. این حرکات در بیشتر محیط‌های رسمی به خوبی کار می‌کند. وقتی با مافوق‌تان صحبت می‌کنید از این حرکت استفاده کنید و ببینید که چطور اعتبارتان بیشتر می‌شود.  

۶- انجام ندهید: با همه چیز موافق نباشید.

خوب است که در بعضی موارد با افراد هم نظر باشید، چه رئیس‌تان باشد یا کارمندتان، ولی وقتی در باطن کاملاً مخالف هستید و وانمود می‌کنید که موافق هستید باعث آسیب می‌شود. این افراد کارمندانی هستند که در حالیکه رئیس‌شان آنها را سرزنش می‌کند سرشان را بدون هیچ کنترلی تکان می‌دهند. از اینکه تعجب یا قیافه سردرگم‌تان را وقتی گفته‌ی اشتباهی می‌شنوید نشان دهید نترسیده و در ادامه با دلایل خودتان بحث را پیش ببرید. مردم دیوانه زیادی وجود دارند که اگر با برخی از آنها مخالفت نکنید احتمالاً کار درستی انجام نمی‌دهید.

مخالفت
مخالفت

۷- انجام دهید: ژست قوی بودن بگیرید.

بله، این شبیه ژست ابرقهرمان‌هاست و دلیل خوبی هم دارد، چون دقیقاً قدرت شما را بیشتر می‌کند! نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نه تنها از دید دیگران فردی با اعتماد به نفس و قدرتمند دیده می‌شوید، بلکه باعث می‌شود خودتان هم آن را حس کنید. انجام این تمرین قبل از یک رویداد بسیار مهم سطح تستسترون بدن شما را بالا برده، همچنین سطح کورتیزول(هورمون استرس) بدن شما را کاهش می‌دهد. در کسب و کار، افراد موفق می‌دانند این ژشت چه قدرت باوردنکردنی دارد، نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس در خودشان می‌شود، بلکه در نظر دیگران هم فردی با اعتماد به نفس دیده می‌شوند.

۸- انجام ندهید: صورت‌تان را از کسی که در تعامل با او هستید بر نگردانید

این حالت می‌تواند چیزهای زیادی از شما بگوید و همه آنها هم منفی هستند. از ترس، اضطراب، بی‌اعتمادی، بی‌خبری گرفته تا تحقیر. با برقرار نکردن ارتباط چشمی، آن هم وقتی با کسی تعامل می‌کنید، تنها این خیال و تصور شماست که فکر می‌کنید موفق هستید. موفقیت اغلب ناشی از تلاش تیمی نیست و اگر نتوانید تیمی بسازید که حتی به شما علاقه‌ای ندارند، تنها راهی که طی خواهید کرد به ناکجاآباد ختم خواهد شد.

معاشرت
معاشرت

۹- انجام دهید: حالات بدنی خوب به خود بگیرید

هیچ چیزی مثل کسی که نمی‌تواند حتی بدن خودش را به درستی حرکت دهد گویای شلختگی نیست. حالات بدنی ضعیف معمولاً ناشی از سبک زندگی ماست، برای مثال نشستن زیاد یا خم کردن گردن‌تان روی صفحه موبایل. نه تنها برای سلامتی شما خوب نیست، بلکه برای ظاهر و اعتبار شما هم خوب نیست.

۱۰- انجام ندهید: در حالات بدن‌تان اغراق نکنید

خیلی سخت است کسی که اغراق می‌کند را جدی گرفت. اغراق در حالات بدن برای نشان دادن اشتیاق و اعتماد به نفس تنها باعث می‌شود دیگران برخلاف آن فکر کنند. اینکه آرام و کم حرف باشید هیچ اشکالی ندارد، در واقع این کار حاکی از شخصیت بالغ شماست. افراد موفق می‌دانند اگر می‌خواهند مورد احترام دیگران باشند نباید خیلی اغراق کنند. ممکن است بخواهید برای مصاحبه شغلی مورد نظرتان فردی پرانرژی ظاهر شوید، ولی اغراق در این کار می‌تواند کشنده باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *