0
02143000313

۷ تکنیک زبان بدن که فوراً شما را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند

اینکه مردم شما را دوست داشته باشند، بخشی از دنیای کسب و کار است. در این کار مهارت کسب کنید. چه این شخص مشتری، همکار یا مدیر باشد، اینکه مردم شما را دوست داشته باشند، بخش بزرگ امّا کمتر پرداخته شده از موفقیت در دنیای حرفه‌ای است. حقیقت ساده این است که مردمی که شما را دوست دارند، از شما هم به خوبی پشتیبانی می‌کنند. پاسخ سریعتری به ایمیل‌های شما می‌دهند، نظرات‌شان را راحت‌تر بیان می‌کنند و نظر مثبت‌تری نسبت به عملکرد شما خواهند داشت.

7 تکنیک زبان بدن که فوراً شما را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند

اینجا ۷ تکنیک زبان بدن را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید تاثیر مثبتی روی دیگران داشته باشید:

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۱.حرکات آنها را بازتاب بدهید [/yt_heading]

حرکات آنها را بازتاب بدهید

علوم اعصاب در این مورد نظر مشخصی دارد: مردم وقتی حرکات‌شان را بازتاب می‌دهید، احساس راحتی بیشتری می‌کنند. این عمل به نام همگامی لیمبیک شناخته می‌شود و بله، این روش واقعاً کار می‌کند.

خیلی نباید این کار را آشکار انجام دهید، بلکه به آرامی حرکات شخصی که همراه شماست را تقلید کنید. آنها یک جرعه می‌نوشند؟ شما هم بنوشید. اگر حالت باز و راحتی دارند، شما هم همین کار را انجام دهید. خیلی اغراق نکنید. این یک روش ساده و قدرتمند برای ایجاد ارتباط با طرف مقابل است.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۲٫ دست دادن محکم امّا نرم را تمرین کنید [/yt_heading]

اولین تاثیرات بسیار مهم هستند و دست دادن به شیوه ماهی مرده(در این شیوه فرد هنگام دست دان انگشتان خود را به حالت شل و بی‌روح بر روی دست طرف مقابل قرار می‌دهد که نشانه بی‌علاقگی به وی می‌باشد. غالباً ما هنگامی که مجبوریم با شخصی که مایل به دیدارش نیستیم دست بدهیم از این شیوه استفاده می‌نماییم) فوراً باعث می‌شود آنها از شما بیزار شوند. مخصوصاً اگر موقعیت فروش هستید یا به طور مرتب افراد جدیدی را به واسطه شغل‌تان ملاقات می‌کنید، دست دادن محکم ولی نرم را تمرین کنید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۳٫ وقتی دست می‌دهید، ارتباط چشمی برقرار کنید [/yt_heading]

ارتباط چشمی نیرویی به شدت قدرتمند است؛ زیرا با نخستین الگوهای بقای بشر ارتباط دارد. کودکانی که توانایی جذب و حفظ ارتباط چشمی داشتند و در نتیجه می‌توانستند توجهات بیشتری را به خود جلب کنند، شانس بهتری برای سیر شدن و مراقبت داشتند. امروزه، نوزادان به طور غیرارادی نگاه‌شان را روی والدین‌شان قفل می‌کنند. قدرت آن ارتباط چشمی بچگانه هنوز اثر خود را در ذهن بزرگسالان از دست نداده است. ما هنگام برقراری ارتباط چشمی (صرف‌نظر از نوع و میزان آن) به طور خودکار به سیگنال‌هایی که ارسال و دریافت می‌کنیم، اعتبار زیادی می‌دهیم.

به دور خیره شدن، مخصوصاً وقتی کسی را برای اولین بار ملاقات می‌کنید، بسیار آسیب‌زننده است. این کار معمولاً به عنوان فقدان احترام یا نشان اینکه شما چیزی را پنهان می‌کنید در نظر گرفته می‌شود. از سوی دیگر، ارتباط چشمی این مورد که شما قابل اعتماد بوده و نسبت به آن شخص علاقه‌مند هستید را منتقل می‌کند.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۴٫ نفس عمیق بکشید [/yt_heading]

انسان‌ها خودشان را با سیستم عصبی کسانی که دوروبرشان هستند هماهنگ می‌کنند. هرچه بیشتر آرام باشید، سیستم عصبی کسی که همراه شماست هم آرام‌تر می‌شود و شما را بیشتر دوست خواهند داشت.

یک روش ثابت شده برای آرام کردن سریع سیستم عصبی‌تان، کشیدن یک نفس عمیق و بعد رها کردن نفس به آرامی است. برای مثال، به ۴ شماره نفس عمیق بکشید و به ۸ شماره نفس‌تان را رها کنید. این کار روان شما را آرام کرده که در نتیجه کسی که همراه شماست را هم آرام خواهد کرد.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۵٫صاف بنشینید [/yt_heading]

خمیده بودن یک نشانه مشخص از فقدان اعتماد به نفس است. مخصوصاً در ملاقات‌ها، شما باید صاف امّا به طرز راحتی بنشینید.

نحوه صحیح نشستن به این صورت است که صاف و قائم بنشینید، کمر راست و شانه‌ها به عقب. باسن شما باید با پشت صندلی در تماس باشد، سه قوس طبیعی بدن باید حین نشستن حفظ گردند، وزن بدن را به طور مساوی روی دو سوی باسن خود توزیع کنید.

زانوها باید هم سطح باسن و یا بالاتر از آن قرار گیرد. پاها نباید روی یکدیگر قرار گیرند. هنگام برخاستن از حالت نشسته به سمت جلو صندلی حرکت کرده و با صاف کردن پاها برخیزید، از خم شدن به جلو از ناحیه کمر بپرهیزید. از خم کردن گردن به اطراف تا حد امکان خودداری کنید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۶٫صاف بایستید [/yt_heading]

حرکات آنها را بازتاب بدهید

نوع ایستادن خیلی چیزها درباره شما می‌گوید و شما هم نمی‌خواهید چنین چیزی گفته شود:«من از خودم مطمئن نیستم». در کل، نزدیک کردن پاها به همدیگر نشان از تزلزل است، در حالی که یک حالت فراخ‌تر نشان از اعتماد به نفس است.

نحوه صحیح ایستادن به این صورت است که سر را بالا نگاه دارید، قائم و راست، سر را به جلو و چانه را به داخل بدهید، چانه را به عقب و یا پهلو کج نکنید، قفسه سینه را جلو نگاه داشته و استخوان کتف را عقب نگاه دارید، زانوها را صاف نگاه داشته و فرق سرتان را به سمت سقف بکشید، شکم را بداخل دهید، باسن را به عقب و یا جلو کج نکنید. سعی کنید به مدت طولانی در یک وضعیت نیاستید، اما هرگاه مجبور به این کار شدید، سعی کنید یک پای خود را با قرار دادن روی یک جعبه و یا چهار پایه بالا نگاه دارید و پس از مدتی پای بالا آمده را با پای دیگر عوض کنید.

هنگام ایستادن، وزن خود را روی هر دو پا توزیع کرده و بیشترین وزن خود را به روی زیر انگشت  شست پا اعمال کنید و نه پاشنه پا. بهتر است پاها را نیز به اندازه عرض شانه از هم باز کنید. کفش پاشنه کوتاه و راحت به پا کنید.

[yt_heading style=”modern-1-orange” align=”right” heading=”h3″ color=”#A5A8E8″ width=”100″ size=”16″ margin=”20″ ] ۷٫وقتی وارد اتاقی می‌شوید، به افراد حاضر دست تکان داده و لبخند بزنید [/yt_heading]

حرکات آنها را بازتاب بدهید

چون انسان‌ها حیوانات اجتماعی هستند، مغز ما طوری تنظیم شده تا افرادی که در حال حاضر در تبار و گروه ما هستند را دوست داشته باشیم. در سطح ناخودآگاه، وقتی نشان دهید که در حال حاضر با دیگران آشنا هستید، مردم شما را بیشتر دوست خواهند داشت. 

شما حتی لازم نیست کسی را بشناسید. برای مثال اگر وارد یک رویداد شدید، فقط برای افراد حاضر در گوشه اتاق دست تکان داده و چیزی شبیه « به زودی به سراغ شما خواهم آمد» را بگویید، بعد مشغول خوردن و نوشیدن شوید. هیچ کس دست تکان دادن شما را به یاد نخواهد آورد، امّا شما را به عنوان کسی که دیگران را می‌شناسد درک خواهند کرد.

در پایان، هیچ کس کسی که می‌خواهد صرفاً به خاطر دوست داشته شدن دوست داشته شود را دوست ندارد. برای دوست داشته شدن واقعی، شما باید دوست‌داشتنی بودن خود را با قابلیت اعتماد تضمین کنید. همانطور که زیگ زیلار گفته:«اگر مردم شما را دوست داشته باشند، آنها به شما گوش خواهند داد، امّا اگر به شما اعتماد کنند، آنها با شما معامله خواهند کرد.»

منبع: inc.com | seminarema.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *